30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
آموزش، نقد و نظریه
مفاهیم سیاسی و اجتماعی در شعر مشروطیت
مفاهیم سیاسی و اجتماعی در شعر مشروطیت

مفاهیم سیاسی و اجتماعی در شعر مشروطیت

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
208

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مفاهیم سیاسی و اجتماعی در شعر مشروطیت

انتشارات کویر منتشر کرد:
انقلاب مشروطیت ایران که رستاخیز تجدد و نوسازی بود،نظام سیاسی و اداری کشور و همزمان با آنها شیوه نگرش و اندیشیدن مردم را وجه های نو داد.
گرایش شعر فارسی به سادگی و به کارگیری مفاهیم نو،نتیجه آگاهی شاعران به نیازهای جامعه بود.آنان دربار و محافل اشرافی را ترک کردند و به میان مردم رفتند.برای نخستین بار میان هنرمند و مردم برداشته شد،زبان شعر به زبان مردم کوی و برزن نزدیک شد و مخاطبان شعر نیز بیشتر توده های مردم شدند.
بررسی ما در این کتاب شش مفهوم کلیدی آزادی،میهن و ملت،مشروطیت یا حکومت قانون،زن و حقوق او،تضاد طبقاتی و تجدد را در بر می گیر. و شعر نه شاعر گزین عصر مشروطیت یعنی ملک الشعرای بهار،ایرج میرزا،عارف قزوینی،میرزا زاده عشقی،ابوالقاسم لاهوتی،فرخی یزدی،دهخدا،اشرف الدین حسینی و ادیب الممالک فراهانی در پیوند با آن مفاهیم بررسی شده است.
شعر در سرشت خود گرایش به ایجاز دارد. در شعر مشروطیت نیز مفاهیم سیاسی و اجتماعی،گاهی در یک یا دو بیت آمده و شا عر شرح و تفسیری درباره آن نداشته است.
پیداست که درک مقصود شاعر و تفسیر شعر او به عهده خواننده شعر است.ما در این کتاب در حد بضاعت خویش به تفسیر پرداخته ایم تا درک مطالب آسان تر گردد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی