دیدار دانش و دین

دیدار دانش و دین

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
481

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیدار دانش و دین

انتشارات فروزش منتشر کرد:
تعامل میان علم و دین، در فاصله قرن هفدهم که برخورد این دو پدیده، به صورتی دوستانه طی آن آغاز می‌شود تا به امروز که اکتشافات نوین در علم، بسیاری از عقاید کهن دینی را به چالش کشیده است تعاملی خطیر و تاثیرگذار بوده است. ایان گریم باربور (1923چین - 2013 آمریکا) فیزیک‌دان و دانش‌آموخته الهیات که از آغاز دهه شصت میلادی تا پایان عمر مشغول تحقیق و نگارش در حوزه نسبت میان علم و دین بود در فصل نخست کتاب حاضر، ابتدا چهار الگوی عمده و اصلی تعامل میان علم و دین را معرفی می‌کند که عبارت‌اند از تعارض، استقلال، گفتگو و تلفیق.
وی سپس در پنج فصل بعدی کتاب به بحث در باب پنج پرسش بنیادینی می‌پردازد که از مهم‌ترین نقاط تلاقی دین و دانش‌اند: در آغاز: چرا انفجار بزرگ به وقوع پیوست؟ فیزیک کوانتوم: چالشی در باب تصور ما از واقعیت؟
داروین و تکوین: آیا فرگشت راه و روش خدا برای آفرینش است؟
ماهیت بشر: آیا ما محصول ژن‌‍های خود هستیم؟ خدا و طبیعت: آیا خدا می‌تواند در جهانی قانونمند، خدایی کند؟ وسعت اطلاعات و تسلط او بر مباحث علمی و احاطه بر منابع مختلف و تقریر روشنی که از مواضع و نظریه‌های مختلف ارائه می‌کند، حقیقتا تحسین‌برانگیز است. موضع خود وی، قول به نوعی گفتگو و امکان برقراری دیالوگی سازنده میان علم و دین است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی