قصر آبی
تخفیف

%20

قصر آبی (رقعی)

(20)

1,500,000ریال

1,200,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5088

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
10

کسانی که پیشنهاد می کنند
10

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قصر آبی

انتشارات قدیانی منتشر کرد:
ولنسی تا به حال عاشق نشده و حالا که به بیست و نه سالگی رسیده، می‌ترسد هرگز طعم عشق را در زندگی‌اش نچشید. او با مادر از خوداضی‌اش و خاله‌ی فضولش، زندگی خسته کننده‌ای را می‌گذراند. تنها مایه‌ی آرامشش کتاب‌های ممنوعه‌ی " جان فاستر" و " قصر آبی" خیالی‌اش است. بعد، نتیجه‌ی غافل گیرکننده‌ی معاینه‌ی دکتر ترنت، ولنسی را وا می‌دارد تا همه چیز را از نو شروع کند. برای اولین بار در زندگی اش به ندای قلبش اعتماد می‌کند. خانه‌اش را ترک می‌کند تا از سیسی، آشنایی قدیمی که سخت بیمار شده، پرستاری کند و کم کم با بارنی اسنیث، جنایت کار بدنام، هم آشنا می‌شود. ولنسی با ملاقات آدم‌های جدید و کسب تجربه‌های جدید، تغییر می‌کند و دنیای شگفت انگیز جدیدی از عشق و شادی را کشف می‌کند.
فروشگاه اینترنتی سی بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

قصر آبی 

کتاب قصر آبی


بریده‌ای از رمان قصر آبی:
«اتاق بزرگ با شاخه‌های کاج و صنوبر تزیین و با فانوس‌های چینی روشن شده بود. کف را واکس زده بودند و نغمۀ ویلن ایبل پرسروصدا در دستان با مهارت او غوغا می‌کرد. دختران «حاشیه» بسیار زیبا بودند و لباس‌های زیبایی پوشیده بودند. به نظر ولنسی این بهترین مهمانی‌ای بود که تا آن موقع رفته بود. اما تا ساعت یازده نظرش عوض شد. جماعت جدیدی که بدون تردید هوش و حواسشان سرجایش نبود از راه رسیدند. نوشیدنی به وفور توزیع شد. خیلی زود تقریباً تمام مردان گیج و منگ شدند. آن‌ها که در ایوان و کنار در بودند زوزه‌کشان آهنگ «همه بیایید» سر دادند. اتاق شلوغ و بدبو شد. احساس انزجار و پشیمانی می‌کرد. چرا اصلاً به اینجا آمده بود؟»

قصر آبی رمانی از لوسی مود مونتگمری، نویسندۀ کانادایی است که در سال 1926 منتشر شد. داستان در دهۀ 1920 و در شهر خیالی دیروود کانادا می‌گذرد. دیروود بسیار شبیه شهری در انتاریو است که مونتگمری در سال 1922 از آن بازدید کرده بود و شهر خیالی قصر آبی را بر اساس این شهر شکل داد.

معرفی کتاب قصر آبی اثر لوسی مود مونتگمری

رمان قصر آبی اثر لوسی مود مونتگمری با ترجمۀ محمد حسام برجیسیان رمانی عاشقانه است. داستان رمان قصر آبی در شهر خیالی دیروود واقع در منطقۀ انتاریوی کانادا می‌گذرد. این کتاب یکی از معدود آثار مونتگمری است که برای بزرگسالان نوشت و تنها رمانی از مونتگمری است که وقایع داستانش خارج از جزیرۀ پرنس ادوارد رخ می‌دهد. رمان قصر آبی از دید سوم شخص و از منظر نویسنده و راوی نوشته شده است. رمان بین زمان حال و گذشته به این‌سو و آن‌سو می‌چرخد. حال نشان‌دهندۀ زمانی است که شخصیت اصلی متوجه می‌شود بیمار است، گذشته نشان‌دهندۀ دوران کودکی و زندگی شخصیت اصلی قبل از بزرگسالی است. شخصیت اصلی رمان قصر آبی ولنسی استرلینگ از «استرلینگ‌های دیروود» است. او در اواخر دهۀ بیست و چند سالگی است و مدام مورد سرکوب خانواده قرار می‌گیرد. 

خانوادۀ ولنسی مدام او را نادیده می‌گیرند و تحقیرش می‌کنند که تُرشیده است. اما شخصیت ولنسی جزو آن شخصیت‌هایی است که به شدت شما را جذب خودش می‌کند. در واقع تشخیص پزشکی غیرمنتظره همه چیز را برای ولنسی تغییر می‌دهد و برای اولین بار در زندگی خاکستری کسل‌کننده‌اش دست به شورش می‌زند. کتاب قصر آبی دو بار برای اجرا به روی صحنه رفت. شاید بتوان گفت موضوع اصلی رمان قصر آبی روابط، دوستی و عشقی خالص است. این رمان نشان می‌دهد که حتی اعضای یک خانواده با همدیگر روابط متفاوتی دارند. دوستی نوع دیگری از رابطه است که رمان به آن پرداخته است. بخش مهمی از داستان قصر آبی فرار تخیلات ولنسی است. در واقع خواندن کتاب قصر آبی او را به هوس می‌اندازد تا آزاد شود و خانه‌ای به نام «قصر آبی» برای خودش بسازد. همچنین نویسنده عشقی متفاوت را در این کتاب به تصویر کشیده که رفته‌رفته و به صورت تدریجی رشد می‌کند.

خلاصه داستان

ولنسی استرینگ شخصیت اصلی کتاب قصر آبی است. او زنی 29 ساله، مجرد و تنها فرزند خانواده است. خانوادۀ ولنسی رفتار مهربانانه‌ای با او ندارند و تصور می‌کنند ولنسی هنوز یک کودک است که چیزی نمی‌فهمد. به دلیل همین رفتارهای خانواده ولنسی هیچ‌وقت چیزی نداشته که متعلق به خودش باشد. برخی از اعضای خانواده‌اش نیز توقع دارند وقتی پیر شدند ولنسی از آن‌ها مراقبت کند. چون ولنسی واقعاً زندگی‌ای ندارد که متعلق به خودش باشد و در رویاهایش خیال می‌کند که در قصر آبی زندگی می‌کند.

وقتی ولنسی متوجه می‌شود به‌خاطر بیماری قلبی‌اش تنها یک سال از زندگی‌اش باقی مانده تلاش می‌کند تا تکه‌های زندگی‌اش را کنار هم بگذارد. ولنسی 29 ساله که بر اساس هنجارهای آن زمان دختر ترشیده محسوب می‌شود وقتی می‌فهمد در شرف مرگ است تازه زندگی‌کردن را آغاز می‌کند. او دیگر اهمیت نمی‌دهد که مادر یا سایر اعضای خانواده‌اش با خودشان چه فکری می‌کنند یا چه می‌گویند. ولنسی تصمیم می‌گیرد به جای خانه ماندن و اسیر کردن خود در حصار خانواده‌اش آزاد شود. او تصمیم می‌گیرد از دوست مریضش پرستاری کند و از بارنی اسنایت مطرود می‌خواهد که با او ازدواج کند. ولنسی به خودش قول می‌دهد زندگی کند و در این یک سال همه چیز را تجربه کند، او خانه‌ای برای خودش می‌سازد که نام آن را «قصر آبی» می‌گذارد.

خواندن کتاب قصر آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن رمان‌های عاشقانه با مضمونی آرام در فضایی دلنشین علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن رمان قصر آبی را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب قصر آبی

کتاب قصر آبی اثر لوسی مود مونتگمری

لوسی مود مونتگمری در سال 1874 به دنیا آمد و در سال 1942 از دنیا رفت. او که آثارش با نام ال.ام مونتگمری به چاپ می‌رسید نویسندۀ کانادایی بود که بیشتر به خاطر مجموعه‌ رمان‌ها، مقالات، داستان‌های کوتاه و شعرهایش شناخته می‌شد. از سال 1908 با انتشار مجموعه کتاب‌های آنی شرلی به شهرت رسید. او 20 رمان، 530 داستان کوتاه، 500 شعر و 30 مقاله منتشر کرد. مجموعه کتاب‌های آنی شرلی خیلی سریع به موفقیت رسید. شخصیت یتیم کتاب آنی شرلی، مونتگمری را در زمان حیات به شهرت رساند و طرفداران بین‌المللی را نصیب این نویسنده کرد. بیشتر رمان‌های مونتگمری در جزیرۀ پرنس ادوارد اتفاق می‌افتند و این مکان در کوچک‌ترین استان کانادا به یک نقطۀ عطف ادبی و مکان توریستی محبوب تبدیل شده است و آن جزیره را به پارک ملی جزیرۀ پرنس ادوارد تبدیل کرده‌اند.

لوسی در جزیرۀ پرنس ادوارد به دنیا آمد. زمانی که 21 ماهه بود مادرش بر اثر بیماری سل درگذشت. پدرش که بسیار غمگین شده بود لوسی را به پدر و مادر همسرش سپرد و البته خودش نیز نزدیک لوسی زندگی می‌کرد. هنگامی که لوسی هفت ساله شد به مناطق شمال غربی پرنس آلبرت نقل ‌مکان کرد. از آن زمان به بعد لوسی کنار پدربزرگ و مادربزرگش بزرگ شد. با وجود داشتن اقوام زیاد لوسی دوران کودکی‌اش را در تنهایی سپری کرد. او برای کنار آمدن با تنهایی‌اش دوستان و دنیاهای خیالی ساخت و در همین دوره خلاقیتش را توسعه داد. مونتگمری پس از اتمام تحصیلاتش یک سال را کنار پدر و نامادری‌اش زندگی کرد و اولین شعرش در سال 1890 در روزنامۀ شارلوت تاون به چاپ رسید. 

مونتگمری در مدارس مختلف جزیرۀ پرنس ادوارد به عنوان معلم مشغول به کار شد. او چندان از تدریس لذت نمی‌برد اما این کار برایش وقت کافی فراهم می‌کرد تا بنویسد. از سال 1897 داستان‌های کوتاهش در مجلات و روزنامه‌ها منتشر شد. مونتگمری نویسنده‌ای پر کار بود و بیش از 100 داستان را بین سال‌های 1897 و 1907 منتشر کرد. از جمله آثارش می‌توان به «کلاف سردرگم»، «جاده‌ای به گذشته»، «ماجراهای اَونلی»، «مجموعۀ قصه‌های جزیره»، «مجموعۀ امیلی» و «مجموعه کتاب‌های آنی شرلی» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب قصر آبی از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب قصر آبی

خوانایی کتاب و روان بودن 
گاهی برخی از رمان‌ها تا سال‌ها بعد در ذهن خواننده باقی می‌مانند و رمان قصر آبی یکی از این رمان‌هاست. رمان شخصیت‌هایی خیره کننده دارد و نویسنده با انسانیت و پیچ و خم‌های شگفت‌انگیز داستان شما را شوکه می‌کند و مونتگمری مثل همیشه در رمان‌هایش با به تصویر کشیدن مناظر و توصیف باشکوه جهان طبیعی کانادا روح و ذهن شما را جلا می‌بخشد.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 250 کلمه در دقیقه حدود 5 ساعت طول می‌کشد تا رمان قصر آبی را به طور کامل مطالعه نماید.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب قصر آبی انتشارات قدیانی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • .R Gh
    • پاسخ به نظر

    فوق العاده جذابه این کتاب

  • تصویر کاربر

    • زهرا عارف
    • پاسخ به نظر

    خیلی قشنگه خوشحالم که خریدمش

  • تصویر کاربر

    • راضیه هاشمی
    • پاسخ به نظر

    قصر آبی، قصه دختری ست که در چنگال عادت ها و سنت ها اسیر است، یادگرفته با تظاهر و دروغ زندگی کند و تمام عمرش درخدمت راضی نگه داشتن خانواده و جامعه بوده، حالا ناگهان با مرگ مواجه شده

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی