30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
نقد و نظریه
بنیانی علمی برای جهان عقلانی

بنیانی علمی برای جهان عقلانی (4)(پالتویی)

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
805

علاقه مندان به این کتاب
32

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بنیانی علمی برای جهان عقلانی

انتشارات گمان منتشر کرد:
فلسفه فقط رشته‌ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی طرح می‌کنیم که جنبه فلسفی آشکاری دارند. این سوال‌ها و پاسخ‌‌های آنها ((راه زندگی)) هرکس را معین می‌کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می‌پردازد که همه‌ ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال‌های کلی نظیر ((معنای زندگی)) و ((خوشبختی)) گرفته تا مسائل جزئی‌تر نظیر درد، بخشودن، ترس، ملال، حسد، عشق، جاودانگی و ... زبان این کتاب‌ها فنی نیست و همگان می‌توانند آنها را بخوانند.
آن مضمون محوری که من در این کتاب کاویده‌ام این است که از رهگذر علم، ما انسان‌ها می‌توانیم دست کم بخشی از راز دهر را دریابیم. ما بخشی از رمز کیهانی را گشوده‌ایم. این‌که چرا باید چنین باشد، این که چرا نوع بشر باید حامل آن نور عقلانیتی باشد که کلید جهان را فراهم می‌آورد معمایی است ژرف. با این همه، ما فرزندان کائنات، ما ذرات زنده‌وار غبارهای کیهانی، می‌توانیم درباره سرشت همان کائنات بیندیشیم،حتی تا جایی که بتوانیم سر کی به قواعدی بکشیم که کائنات براساس آن‌ها می‌چرخد. این که ما چگونه به این بعد کیهان پیوند خورده‌ایم، راز درون پرده است. در عین حال، این پیوند قابل انکار نیست.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    تئیسم ( خداباوری) است که در آن، خداوند جهان را آفریده ولی بی میانجی در کارهای روزمره ی اداره جهان، به ویژه امور مربوط به مردم دخالت می کند و با ایشان ارتباط شخصی دارد و به راهنمایی ایشان می پردازد.

عیدی