30بوک
کتاب عمومی
کسب و کار و تجارت
مدیریت عمومی
تدوین ره نگاشت برای راهبرد و نوآوری

تدوین ره نگاشت برای راهبرد و نوآوری (موسسه آموزشی و تحقیقاتی

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
208

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تدوین ره نگاشت برای راهبرد و نوآوری

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی منتشر کرد:
فناوری و بهره برداری از آن، از ارکان کلیدی موفقیت برای بسیاری از سازمان ها محسوب می شود. مدیریت راهبردی این منبع ارزشمند همواره برای بنگاه ها چالش برانگیز بوده و در مواجهه با رقابت جهانی روزافزون و بازارهای متلاطم نیز قرار دارد. برای سرمایه گذاری در زمینه ی فناوری لازم است تا به فرصت ها و تهدیدهای بالقوه ی آتی توجه شود. این امر مستلزم ایجاد هم سویی میان کارکردهای مختلف در درون کسب و کار و بین سازمان ها است. برای مدیریت کارای این گفتگوی راهبردی، روش ها و فرایندهایی مورد نیاز است تا بتوان از آن طریق تصمیماتی آگاهانه گرفته و اقدامات مناسبی اتخاذ کرد.
برای پشتیبانی از راهبرد و نوآوری در شرکت ها و دیگر سازمان ها از تدوین ره نگاشت در ابعاد وسیعی استفاده می شود. فرایند تدوین ره نگاشت باعث می شود که سازمان، دیدگاه های فنی و تجاری لازم را کسب کرده و آن ها را در راستای هدف مشترک سازمان هم سو کند. برقراری و تسهیل ارتباطات یکی از مزایای کلیدی ره نگاشت ها است که به واسطه ی ماهیت تصویری آن ها ایجاد می شود. تدوین ره نگاشت، رویکرد بسیار منعطفی است که می تواند برای پاسخ گویی به نیازهای راهبردی و مسایل پیش روی سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
این کتاب با معرفی مفهوم و کاربردهای عملی تدوین ره نگاشت می تواند هم برای فعالان عرصه ی عمل و هم برای فعالان دانشگاهی، مفید باشد.کاربردهای عملی در قالب شماری از نمونه های صنعتی از بخش های مختلف ارایه شده است. افزون بر این، اصول موجود، مورد بررسی قرار گرفته و مبنایی برای سفارشی سازی این رویکرد فراهم می کند.
در این کتاب، به رویکردهای عملی برای پشتیبانی از اجرای کارای فرایند تدوین ره نگاشت نیز توجه شده است. این رویکردها برای محصول و دیگر کاربردهای راهبردی استفاده می شود. روش های «شروع سریع» مبتنی بر برگزاری کارگاه بوده و طی یک دوره ی ده ساله در موقعیت های مختلف طراحی شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند. علاوه بر این، عوامل اجرایی نیز در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند. مواردی از این قبیل که که تدوین ره نگاشت چگونه می تواند در کنار ابزارها و فرایندهای مدیریت راهبردی مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه چگونه می توان ره نگاشت هایی طراحی کرد تا از ارتباطات راهبردی پشتیبانی کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی