دنیای بی ثبات ما

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
136

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دنیای بی ثبات ما

انتشارات بهجت منتشر کرد:
در سال های اخیر، جهان با چالش ها و ریسک های متفاوتی از جمله تغییرات اقلیمی، افزایش بیماری های واگیردار، افزایش رو به رشد تولید زباله های الکترونیکی، کاهش رشد اقتصاد جهانی تا نابرابری های اقتصادی رو به رو شده است.
مجمع جهانی اقتصاد سال هاست که تعداد 30 ریسک را در پنج زمینه «اقتصاد»، «محیط زیست»، «جغرافیای سیاسی»، «اجتماعی» و «فناوری» مورد ارزیابی قرار داده و از پاسخ دهندگان خواسته تا این ریسک ها را بر اساس احتمال وقوع و میزان آثار منفی آن ها رتبه بندی کنند.
هدف از نگارش این کتاب، تدوین یک جمع بندی کامل نسبت به مهم ترین ریسک های جهانی در سال های پیش رو، بر مبنای گزارشات معتبر سازمان های بین المللی ذیربط است. تغییرات شدید و ناهنجار آب و هوایی،حملات سایبری، کاهش تنوع زیستی و فروپاشی زیست بوم، بحران آب، آسیب پذیری های اقتصادی، تنش های اجتماعی و سیاسی، آسیب پذیری ها و ضعف های زیست محیطی، حملات سایبری، بلایای طبیعی انسان ساخت و شیوع بیماری های عفونی از جمله ریسک هایی هستند که در آینده ای نزدیک باعث به وجود آمدن بحران های بزرگی خواهند شد. با علم اینکه آینده پژوهشی و آینده نگری، یک ابزار بسیار مناسب برای مقابله با ریسک های قدرتمند و غیرمنتظره ای است که همواره در طول تاریخ بشر، منجر به وقوع فجایع جبران ناپذیر، با خسارت های جانی و مالی فراوان شده اند، نام‌دارترین پژوهشگران از سراسر جهان هر ساله دور هم جمع می شوند و تحقیقات و نتایجشان را یکپارچه می کنند و حاصل آن را بصورت کتاب زیر در اختیار عموم قرار می دهند. مطمئنا در صورت عدم همکاری بین نهادها و دولت ها با یکدیگر در مواجهه با این ریسک ها و تهدیدها و همچنین بی اطلاعی مردم از این ریسک ها، جهان با چالش های جدی رو به رو خواهد شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی