اقتباس برای فیلمنامه

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
147

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اقتباس برای فیلمنامه

انتشارات سروش منتشر کرد:
اقتباس در سینما عبارت است از گرفتن بخشی از فنون، شیوه‌ها و مضمون‌های موفق در هنرهای دیگر و متناسب کردن آن در قالب بیانی که سینما می‌طلبد. سینما از دیگر هنرها جدیدتر است و توانسته از امکانات فراهم‌آمده در هنرهای دیگر بهره ببرد، بنابراین، اقتباس می‌تواند در زمینه‌های گوناگون هنری صورت گیرد: در زمینه تالیف فیلم‌نامه از ادبیات، در شیوه‌های بازیگری از تئاتر، در فیلمبرداری و نورپردازی از عکاسی، در رنگ‌آمیزی و طراحی صحنه از نقاشی و معماری، و در زمینه تالیف و تنظیم موسیقی برای فیلم از هنر موسیقی. بدین ترتیب، اقتباس برای فیلم‌نامه عبارت است از انتخاب موضوع یا موضوعاتی برای فیلم از منابع گوناگون ادبی و بیان آن‌ها از طریق علائم و قراردادهای موجود در سینما.
کسانی که تازه کار فیلم‌نامه‌نویسی را آغاز می‌کنند، قبل از آنکه اقدام به نگارش فیلمنامه‌های اصیل کنند، نگارش فیلمنامه‌هایی را در برنامه کار خود قرار می‌دهند که موضوع و داستان آن‌ها از استحکام بیشتری برخوردار باشد و این کار با اقتباس از آثار ارزشمند ادبی میسر است.
این کتاب که توسط یکی از استادان مدرس این رشته در دانشکده صدا و سیما تدوین شده سال‌هاست که کتاب درسی رشته‌های مربوط به سینما بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی