سنت گرایی (دین در پرتو فلسفه جاویدان)

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
493

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سنت گرایی

نشر حکمت منتشر کرد:
از زمان نخستین نوشته‌های رنه گنون، یعنی چندی پس از شروع قرن بیستم، مکتب مهم و قابل توجه سنت‌گرایی با گنون، آناندا کوماراسوامی و فریتیوف شوان، که به عنوان شارحان برجسته‌ جهان‌بینی دیرپای همۀ مردمان ماقبل تجدد شناخته می‌شوند، پا به عرصه ظهور گذاشت.
سنت‌گرایان عهده‌دار شرح و بیان فلسفه جاویدان‌اند که در بطن ادیان گوناگون و در پس صور متکثر سنت‌های متفاوت جهان قرار دارد. آنها در عین حال خود را وقف حفظ و تبیین صور سنتی‌ای ساخته‌اند که دلیل وجودی هر میراث دینی است و یکپارچگی صوری و، بر همین مبنا، اثربخشی معنوی آن را تضمین می‌کند.
این کتاب، در عین حال که به عنوان مقدمه‌ای بر سنت‌گرایی به طور کلی در نظر گرفته شده است، بر آثار فریتیوف شوان تمرکز دارد، کسی که مجموعه تألیفاتش کمال‌یافته‌ترین و شامل‌ترین بیان چشم‌انداز سنت‌گرایی است. مدعیات اساسی این پژوهش بدین شرح است: مکتب فکری منسجمی وجود دارد که آن را سنت‌گرایی می‌توان نامید؛ سنت‌گرایان نگرش عمیق و چالش‌انگیزی ارائه می‌کنند که شایسته توجه بیشتر کسانی است که به عمیق‌ترین مسائلی که به آنها می‌توان پرداخت اشتغال خاطر دارند؛ سنت‌گرایی نقد قدرتمند و سازش‌ناپذیری بر جهان‌بینی متجدد غربی است و لوازم‌ مهمی برای مطالعه دین دربر دارد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی