اشتباهات یک زن
تخفیف

%10

اشتباهات یک زن (2 جلدی)

(13)
نویسنده:

950,000ریال

855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1096

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اشتباهات یک زن

انتشارات مجید منتشر کرد:
کتابی که پیشِ رو دارید جلد دوم کتاب «اشتباهات یک زن» است. نویسنده ی نکته بین کتاب که در جلد اول به اشتباهات رایج زنان در روابط پرداخته بود، این بار به زندگی افراد پس از شکست در روابط می پردازد.
سوسا با ریزبینی منحصر به فردی که دارد و با توجه به تجریبات شخصی اش ابتدا رفتارهای زنان را پس از جدایی واشکافی می کند و سپس با ساده ترین زبان ممکن از علل پنهان در ناهنجاری های رفتاری این زنان و راهکارهای کاربردی و مناسب ای مشکلات سخن می گوید.
شاید بتوان گفت مطالعه ی این کتاب صرف نظر از جنسیت و سن برای همه ی افرادی که به نوعی درگیر جدایی عاطفی بوده اند سودمند است، چون نویسنده بی پرده و به چند و چون احساساتی در افراد می پردازد که منشأ بسیاری از اشتباهات و تصمیمات غلط پس از جدایی هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اشتباهات یک زن (۲جلدی) اثر ام سوسا

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب اشتباهات یک زن از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب اشتباهات یک زن از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب اشتباهات یک زن:

کتاب اشتباهات یک زن (دو جلدی) اولین اثر ام. سوسا نویسندۀ کتاب‌‌های خودیاری است که با قلم تأثیربرانگیزش جهان‌بینی و تجربه‌های خودش از رابطه، شکست عشقی و راه‌های مقابله با آن را با خوانندگانش به اشتراک گذاشته است، کتابی که به باور او باعث می‌شود تا شاید زن‌ها ارزش از دست‌رفتۀ خویش را دوباره بازیابند. این کتاب معروف‌ترین کتاب ام سوسا دربارۀ روابط، اشتباهات افراد، شکست‌ها و سرخوردگی‌های پس از جدایی است.

چرا باید کتاب اشتباهات یک زن را بخوانیم؟

خواندن این کتاب در درجۀ اول به ما کمک می‌کند بدانیم در دلشکستگی‌ها و اشتباهات تنها نیستیم و زنان زیادی هستند که حتی رابطه‌های سخت‌تری را تجربه کرده‌اند. همچنین این اثر  کمک می‌کند تا تمرکزمان را روی جنبه‌های مثبت زندگی‌ بگذاریم و با رها کردن گذشته به خودمان بهای بیشتری بدهیم. کتاب اشتباهات یک زن به شما قدرت می‌دهد تا بتوانید کنترل بیشتری بر عواطف و احساسات خود داشته باشید. شاید این اثر در وهله‌ اول سبب شود خاطرات دردناک‌تان را دوباره به یاد آورید و حتی ممکن است به شما نشان دهد که پیش از این کجای راه را اشتباه رفته‌اید، اما درس مهم و ارزشمندی به شما می‌دهد و آن هم عشق به خویشتن است.

جملات درخشانی از کتاب اشتباهات یک زن:

بریده‌هایی از جلد اول کتاب اشتباهات یک زن: 
«با فکرکردن بیش‌ازحد به مسائل خیلی جزئی آن‌ها را پیچیده می‌کنیم، درحالی‌که حقیقت کاملاً واضح و مشخص در مقابل چشمان‌مان است. قانون شماره یک این است که هیچ‌وقت سعی نکنید او را در تنگنا قرار دهید، با این کار شکستن قلب خودتان را امضا می‌کنید. به من اعتماد کنید. من خودم با این مشکل چندین بار مواجه شده‌ام و یاد گرفته‌ام که مجبور کردن کسی برای این‌که شما را دوست بدارد، کار بسیار سختی است. مردی که بخواهد با شما ازدواج کند، در همان چند ماه اول آشنایی این موضوع را بی‌درنگ به شما نشان خواهد داد. هر چه بیش‌تر سعی کنید او را در رابطه‌ای که آمادگی آن را ندارد تحت‌فشار قرار دهید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که او برعکس آن عمل کند. اگر آمادگی وارد شدن به رابطه‌ای را نداشته باشد، هر حرفی که بزنید و هر کاری که انجام دهید، تصمیم او را عوض نخواهد کرد. آیا مطالبی را که می‌خوانید، درست متوجه می‌شوید؟ خانم‌ها این نکته را در سر خود فرو کنید. اگر آن‌طور که انتظار دارید علاقه‌ی چندانی به شما نشان نمی‌دهد، بدانید عاشق شما نیست. شاید با خودتان فکر کنید چقدر جسورانه و بی‌رحمانه این کتاب را نوشته‌ام، اما فقط نخواستم که حقیقت را مخفی کنم.»

«صرف بهره‌برداری از تن‌تان باعث نمی‌شود که مردها شما را بیش‌تر بخواهند و یا این‌ که بخواهند آینده‌ای با شما بسازند، برعکس شاید آن‌‌ها فقط خواهان رابطه‌ای موقت باشند و بعد از آن ترک‌تان کنند. این دلیلی است که به ما نشان می‌دهد چرا اکثر زن‌ها تنها می‌مانند، یا فکر می‌کنند که هیچ مرد شایسته‌ای در دنیا وجود ندارد، ولی بااین‌‌حال باز هم متوجه نیستند که خودشان باعث شده‌اند تا در این شرایط قرار بگیرند، این خودشان هستند که اجازه می‌دهند با آنان همانند تکه‌ای گوشت رفتار شود. زمانی که خودتان کم‌ارزش‌بودن را می‌پذیرید و اجازه می‌دهید با شما طوری رفتار شود که انگار هیچ ارزشی ندارید، هر روز و هر زمان کم‌‌ارزش‌تر و کم‌ارزش‌تر خواهید شد. مثال‌های بیش‌تر و روشن‌تری از زن‌های مختلف هست که می‌توانستم برای‌تان بیان کنم، اما فکر می‌کنم تا این‌جا دیگر متوجه موضوع شده باشید. آیا فکر می‌کنید شامل این دسته از زن‌ها هستید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. عزیزانم، در دنیا هزاران زن مانند شما وجود دارند.»

برید‌ه‌هایی از جلد دوم کتاب اشتباهات یک زن: 
«من هم چنین شرایطی داشته‌ام؛ اینکه هر بار به همان شخص اجازه دهم هر وقت که به من نیاز دارد به زندگی‌ام برگردد. این همان چیزی است که من سال‌ها با آن جنگیده‌ام. مدام امیدوارم بودم که یک روز، یک‌جوری نامزد سابقم به زندگی‌ام برگردد. امیدوار بودم و باور داشتم که او یک روز درِ خانه‌ام را می‌زند و به عشق ابدی‌اش نسبت به من اعتراف خواهد کرد... ولی مشخص است که چنین اتفاقی هیچ‌وقت نیفتاد. این اتفاق‌ در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌افتد، ولی به‌ندرت در زندگی واقعی چنین چیزی رخ می‌دهد و من مجبور بودم با این موضوع زندگی کنم. سرانجام در زندگی‌تان به جایی می‌رسید که خودتان را سرزنش می‌کنید، آن هم به‌خاطر اینکه اجازه داده‌اید آن‌ها آن‌قدر راحت به زندگی‌تان برگردند. باید یاد بگیرید که برای همیشه از آن‌ها خداحافظی کنید، وگرنه مجبور می‌شوید بارهاوبارها در همان موقعیت زندگی کنید و قلبتان بارهاوبارها شکسته می‌شود. فراموش‌کردن کسی که آن‌قدر به او نزدیک و وابسته بوده‌اید اصلاً کار ساده‌ای نیست، ولی قطع‌کردن هر ارتباطی با او برای پیشرفتتان لازم است. شاید فکر کنید رهاکردن این امید فرصت‌های شما را برای رسیدن به عشق ابدی از بین مي‌برد، ولی قضیه کاملاً برخلاف تصور شماست.»

«وقتی رابطه‌مان با شکست مواجه می‌شود احساسات و عواطف مختلفی را تجربه می‌کنیم و اغلب اشتباه کرده، این عواطف را آن‌قدر در اعماق وجودمان پنهان می‌کنیم که در نهایت از یاد می‌بریم که به آن‌ها اجازه‌ی فوران‌کردن بدهیم. آن‌ها ما را تحلیل می‌برند، زندگی‌مان را به کنترل خود در می‌آورند و رویمان تأثیر می‌گذارند؛ چون ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم این احساسات را تمام‌وکمال لمس کنیم. قبل از اینکه بتوانید احساسی را رها کنید باید به خودتان اجازه بدهید تمام زوایای پنهان هر حسی را کشف و تجربه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساستان را بیان کنید و همین‌طور افرادی را که هیچ نقشی در عصبانیت شما نداشته‌اند آزار ندهید. بیایید واقع‌بین باشیم، شما که نمی‌خواهید ناراحتی‌تان را بر سر افرادی که گناهی نداشته‌اند خالی کنید، مگرنه؟ درست است که مواجه‌شدن با احساستان سخت است و شما را اذیت می‌کند، ولی در نهایت به شما کمک می‌کند تا با واقعیت روبه‌رو شوید. این را به خاطر داشته باشید که عصبانیت بیشتر از آنکه به شخصی که باعث عصبانیت شما شده آسیب بزند به خودتان ضرر می‌رساند.»

در جلد اول کتاب اشتباهات یک زن چه می‌خوانیم؟

شاید شما هم از آن دسته زن‌‌هایی باشید که ارزش خود را پایین می‌آورند و یا ارزش خود را در این می‌بینید که مردی شما را بخواهد و دوست داشته باشد. شاید شما هم به بهانه‌های مختلف به مردان اجازه می‌دهید عزت‌نفس‌تان را خدشه‌دار کنند و هر طور که دوست دارند با شما رفتار کنند تا فقط در زندگی شما بمانند و در نتیجه شکست‌‌های عشقی زیادی را تجربه کرده باشید. اما ام سوسا روزی به این ‌نتیجه رسید که لیاقت آدمی بیش از این‌هاست، او توانست از شکست‌ها و بحران‌ها به مانیفستی برسد که در این کتاب آن را با میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان به اشتراک گذاشت. گرچه تقریباً دو دهه طول کشید تا سوسا دریابد که عشق چه حسی دارد و دیگر اشتباهات گذشته‌اش را تکرار نکند و متوجه شود که مشکل اصلی خودش است؛ که بدون شک مهم‌ترین رابطه‌ای که دوباره باید مي‌ساخت، ارتباط با خودش بود. بنابراین او ابتدا از خودش شروع کرد تا اشتباهاتش در رابطه را جبران کند و سپس جلد اول کتاب اشتباهات یک زن را نوشت تا به دیگر زنان نیز کمک کند اشتباهات خود را بشناسند و عزت‌نفس خود را دوباره بسازند.

در جلد دوم کتاب اشتباهات یک زن چه می‌خوانیم؟ 

در وصف عشق بسیار گفته‌اند و بسیار شنیده‌ایم و کتاب‌های بسیاری نیز دربارۀ آن نوشته‌اند اما آنچه کمتر از آن سخن‌ می‌گویند جدا شدن از عشق و دل کندن است؛ در واقع چیزی که کمتر به آن توجه می‌شود زندگی انسان‌ها بعد از شکست‌های عاطفی است. در حالی‌که عشق سازنده است، جدایی می‌تواند مخرب و نابودکننده باشد. تعداد کتاب‌هایی که افراد را به عشق‌ورزی دعوت می‌کنند بی‌شمار است؛ کتاب‌‌هایی که از احساسات لطیف دخترانه می‌گویند،  لجبازی‌های عاشقانه و سختی‌های رسیدن به عشق و بازی‌های سرنوشت را نویسندگان بسیاری شرح داده‌اند و به رشته تحریر درآورده‌اند. با این‌حال، کمتر کتابی دیده‌ایم که به درد فراق بپردازد. شاید علت این نپرداختن تلخی بیش از حد جدایی است. کمتر کسی از قلب‌های شکسته و روح شکننده می‌گوید و کمتر کسی می‌تواند از احساسات پنهان و گاه غیرمنطقی افرادی بگوید که از عشقشان جدا شده‌اند. اما سوسا در جلد دوم کتاب اشتباهات یک زن، با تبحر بسیار از گوشه‌وکنار تاریک ذهن پرده برمی‌دارد و دلایل دشواری‌های دوران پس از جدایی را برای مخاطب روشن می‌کند. او از علل روان‌شناختی ماندن در گذشته می‌گوید؛ از این  که چرا نمی‌توانیم خاطرات شیرین دوران عاشقی را فراموش کنیم. او  به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید این بحران روحی را با شناخت و آگاهی پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب جلد اول کتاب اشتباهات یک زن

• ارزش‌های فردی شما
• درک‌‌کردن مردها
• تغییر دادن مردها
• احترام به حریم خصوصی فرد مقابل
• قدردان کارهایی که انجام می‌دهد باشید
• غر زدن شرایط را بهتر نمی‌کند
• خیلی سریع پیش رفتن (در ایجاد ارتباط)
• این فقط یک ارتباط نیست
• شما کامل‌کننده‌ی خودتان هستید
• بازگشت به رابطه‌ای که به شما آسیب زده است
• تخریب (شروعی دوباره)
• رها کنید تا بتوانید نفسی بکشید

اگر از خواندن کتاب اشتباهات یک زن لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• اشتباهات یک مرد اثر دیگری از ام سوسا است. او در این کتاب به مردها و نقش‌شان در ازدواج و روابط پرداخته است. نقشی که در صورت درک نشدن می‌تواند حس خوشبختی، خوشحالی و حتی هویت را در ازدواج از بین ببرد و عامل خیانت، جدایی و تجربیات دردناک طی زندگی مشترک شود. ام سوسا سعی دارد در این کتاب هم به مردها کمک کند متوجۀ اشتباهاتشان بشوند و هم به زن‌ها کمک کند مردها را بهتر بشناسند.

• رها کردن آسان نیست اثر دیگری از ام سوسا نویسندۀ کتاب‌های خودیاری است. او در این کتاب به علل روان‌شناختی رها نکردن گذشته و گیرکردن در خاطرات خوب و بد پرداخته است. او با بازگو کردن مشکل و ارائۀ راه‌حل به شما کمک می‌کند تا مسیر درستی را در زندگی عاطفی در پیش بگیرید.

دربارۀ ام سوسا‌: نویسندۀ کتاب اشتباهات یک زن

اشتباهات یک زن

ام. سوسا نویسندۀ پرفروش کتاب‌های خودیاری است. او سابقاً به عنوان طراح گرافیک و وب کار می‌کرد، اما در مرحله‌ای از زندگی مشتاق نوشتن شد و کارش را رها کرد. در سال 2016 او شروع به ارسال پیام‌های جذاب در صفحه رسانه‌های اجتماعی خود کرد و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرد. او تاکنون ده کتاب در زمینۀ روابط عاطفی منتشر کرده است. او در کتاب‌هایش از تجارب گذشته و اشتباهاتش می‌‌گوید و به خواننده نشان می‌دهد چطور به سختی‌های زندگی غلبه کرده است و داستان زندگی‌اش را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارد تا به آن‌ها کمک کند تا در مسیر بهبود روابط عاطفی قدم بردارند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    این کتاب واقعا عالیه، مخصوصا اگر از یه رابطه بیرون اومدید جلد دوم کتاب خیلی کمکتون می‌کنه. اگر هم توی یه رابطه سمی گیر کردید و نمی‌دونید چیکار کنید، با کمک این کتاب به راه‌حل خوبی می‌رسید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی