30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
هنر منطق در دنیای بی منطق

هنر منطق در دنیای بی منطق

(12)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
777

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق

انتشارات مازیار منتشر کرد:
در دنیای روزمره‌ی ما که هیچ‌چیز براساس منطق رفتار نمی‌کند و داستان‌های خبری دروغ حتی نتایج انتخابات را عوض می‌کنند، آیا جایی برای منطق و عقلانیّت باقی مانده است؟ در کتاب حاضر، یوجینا چِنگ سنّت اعجوبه‌های منطق چون جورج بول، لوئیس کارول، و جان وِن را دنبال می‌کند و با استفاده از ابزار جبری و نموداری به ما مبانی منطق را می‌آموزد که در این دنیای بی‌منطق چگونه می‌توان منطقی زیست. مثال‌هایی از دنیای امروزی می‌آورد، از جمله از نابرابری‌های اجتماعی، تبعیض‌های نژادی و جنسیّتی، تغییرات اقلیمی، رفتارهای خشونت‌بار در جوامع مدرن، … او که ریاضیدان برجسته‌ای است بر له و علیه موارد گوناگونی که در نظر می‌گیرد استدلال‌های منطقی مستحکمی می‌آورد و به ما می‌آموزد که در تحلیل موارد پیچیده چگونه باید از انتزاع و مدل‌سازی استفاده کنیم. برای او نیز گاهی منطق طعمه‌ی احساسات می‌شود و او هم‌چنان از سفر با هواپیما می‌هراسد و بیش‌از حد شیرینی می‌خورد. حال که ریاضیدانان نمی‌توانند منطقی باشند، از ما مردم عادی چه انتظار می‌رود؟ در این کتاب چِنگ سازوکارهای درونی و محدودیّت‌های منطق را نشان می‌دهد و توضیح می‌دهد که چرا بی‌منطقی، برای مثال احساساتی بودن، در شیوه‌ی تفکّر و در تعامل و تقابل با دیگران حیاتی است. چِنگ به ما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از ترکیبی از منطق و بی‌منطقی می‌توانیم در این دنیای مملو از بی‌عدالتی‌ها، تحجّرها، و شکلک‌های اینترنتی زندگانی معقولی داشته باشیم. .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مصطفی حسینی منش
    • پاسخ به نظر

    نظر شخصی نویسنده عجیب تو متن کتاب موج میزنه.پشت سرهم بدیهیات و هرچیزی که گفته رو تکرار میکنه.از اصول پیش پا افتاده ریاضی(نمودار ون قضیه فازی نظریه دسته بندی) استفاده کرده تا حکمت گویی کنه اما خیلی ارزشی نداره.برعکس اسم کتاب خیلی جذابیتی نداره.فقظ فصل 1و2و15 خوبه(2 تعریف منطقه)

  • تصویر کاربر

    • امیر رفیعی
    • پاسخ به نظر

    متن توضیح رو کی نوشته؟ که غلط دستور زبان داره؟ له و علیه؟ ( امیدوارم که نویسنده خود کتاب نباشه که خیلی ضایع است اگه این جوری باشه)

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی