در اعماق آب

(0)
نویسنده:

2,450,000ریال

2,205,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
122

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در اعماق آب

انتشارات اندیشه مولانا منتشر کرد:
شش دقیقه بعد از شروع پرواز ۱۴۲۱، هواپیما در اقیانوس آرام سقوط می‌کند.
هنگام تخلیه مسافران بر روی آب یکی از موتورها منفجر و هواپیما پر از آب می‌شود.
آن‌هایی که هنوز زنده‌اند، مجبورند درها را ببندند اما دیگر خیلی دیر شده است…
هواپیما به اعماق دریا می‌رود در حالی که دوازده مسافر داخل آن گیر افتاده‌اند.
بیشتر از هفتاد متر زیر آب، مهندس ویل کنت و دختر یازده ساله‌اش شنن تا کمر درون آب قرار دارند و برای جانشان مبارزه می‌کنند.
تنها شانسشان برای زنده ماندن یک تیم نجات برگزیده است که غواصی حرفه‌ای سرپرستی آن را به عهده دارد؛ نام آن غواص کریس کنت است؛ مادر شنن و همسر ویل کنت که قرار است به زودی از هم جدا شوند.
کریس باید از راه دور با ویل کار کند و راهی بیابند تا دخترشان و مسافرانی را که داخل هواپیما گیر افتاده‌اند نجات دهند؛ هواپیمایی که بر لبه صخره زیر آب معلق مانده است.
زمان زیادی نمانده و هوای درون هواپیما کم است و هر لحظه کمتر می‌شود.
آیا می‌توانند بر احتمالات چیره شوند و خود و بقیه مسافرها را نجات دهند؟!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب در اعماق آب اثر تی جی نیومن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

در اعماق آب از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

در اعماق آب از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که رمان در اعماق آب از آن خود کرده است:

• برترین کتاب برنامهٔ صبح‌بخیر آمریکا
• کتاب سالِ باشگاه یواِس‌اِی تودی
• برترین کتاب لس‌آنجلس تایمز
• برترین کتاب رازآلود گودریدز در سال 2023
• برترین کتاب نیویورک پست
• برترین کتاب ایندی

معرفی رمان در اعماق آب:

در اعماق آب: نجات پرواز 1421، کتابی هیجان‌انگیز و خواندنی اثر تی جی نیومن نویسندهٔ آمریکایی است که سابقاً مهماندار هواپیما بود. این کتاب اولین‌بار در سال 2023 منتشر شد. در اعماق آب داستان یک هواپیما است که اندکی پس از برخاستن در اقیانوس آرام سقوط می‌کند و غرق می‌شود. 12 نفر در این هواپیما زنده مانده‌اند اما در قسمت مُهر‌وموم شدهٔ هواپیما 200 فوت زیر سطح اقیانوس گرفتار شده‌اند.

واکنش‌های جهانی به رمان در اعماق آب:

«این یک کتاب هیجان‌انگیز و خواندنی است که خوانندگانش را وادار می‌کند آن را در یک نشست تمام کنند... داستانی بی‌رحمانه و پر از تعلیق که شکی نیست مدت‌ها پس از تمام‌شدن آن صفحه‌به‌صفحه‌اش در ذهن خواننده باقی می‌ماند. خوانندگان زود متوجه می‌شوند که هیچ‌کس در این کتاب در امان نیست. تجربیات مسافران واقعاً حیرت‌آور است و ظاهراً هر جمله‌ای که می‌گویند یک مخصمهٔ وحشتناک برایشان به وجود می‌آورد که مجبورند با آن روبه‌رو شوند.» - واشنگتن پست

«نمی‌توانید چشم‌تان را از روی کلمات این کتاب بردارید... سرعت حوادث این کتاب باورنکردنی است و تعلیق و درام انسانی شما را دیوانه می‌کند. بهتر است این کتاب را در یک پرواز طولانی نخوانید و حتی قبل از خواب نیز آن را نخوانید مگر این‌که بخواهید تمام شب بیدار بمانید و آن را تمام کنید. سعی کنید آن را در جایی بخوانید که پایتان روی زمین محکم شده است.» - لس آنجلس تایمز

«کتاب در اعماق آب بسیار جذاب و خواندنی است... یک تریلر تماشایی که خوانندگان با دانستن این‌که تمامِ داستان ساختگی است خیالشان راحت می‌شود.» - کایرکاس ریویوز

«در اعماق آب آدرنالین خالص است. کتاب مهیج تی جی نیومن گیرا، بی‌امان، پرتنش و بسیار تکان‌دهنده است. از همان صفحهٔ اول مجذوب خدمه و مسافران یک هواپیمای سرنگون‌شده برای بقا می‌شوید. آن‌ها می‌جنگند و امدادگران برای رسیدن به آن‌ها با هم رقابت می‌کنند. در اعماق آب یک کتاب خواندنی باورنکردنی است، کمربندتان را ببندید و یادتان باشد نفس عمیق بکشید.» - مگ گاردینر، نویسنده

چرا باید رمان در اعماق آب را بخوانیم؟

در اعماق آب یک داستان مهیج و خواندنی دربارهٔ هواپیما و مسافرانی است که در اعماق اقیانوس گیر افتاده‌اند. یک تریلر که بی‌امان شما را هیجان‌زده می‌کند. اگر به داستان‌های هیجان‌انگیز علاقه دارید خواندن این کتاب را از دست ندهید.

جملات درخشانی از کتاب در اعماق آب:

«ویل کنت درست به‌موقع چشمانش را باز کرد تا شاهد انفجار موتور باشد. بازویش بالا رفت تا از مسافری که کنار پنجره نشسته بود محافظت کند. اما ظاهراً دخترش شنن متوجه نشد. دختر یازده‌ساله فقط تماشا کرد که شعله‌های آتش از پشت موتور زبانه کشیدند و با پریشانی گفت: «وای!» ویل صاف نشست و از بالای صندلی‌ها نگاه کرد. خروجی اضطراری دو ردیف بالاتر بود. مهمانداری روی صندلی تاشویی رو به مسافران نشسته بود. ویل فقط می‌توانست برچسب نام او را ببیند: مالی. ویل به چشمانش نگاه کرد. مالی چیزی نگفت؛ نیازی نبود. هواپیما لرزید. وقتی همه گردن کشیدند تا از پنجره‌ها بیرون را نگاه کنند، وحشت کابین را فراگرفت. شعله‌ها را دیدند و تکه‌های فلزی که جدا می‌شد و به پرواز در می‌آمد. ویل روی شنن خم شد تا بهتر ببیند. موتور آتش گرفته بود. قسمتی از بال تکه‌تکه شده بود. زیر هواپیما آب شفاف فیروزه‌ای قرار داشت. شنن به پدرش نگاه کرد و گفت: «چرا به هونولولو برنمی‌گردیم؟» ویل دقیقاً داشت به همین فکر می‌کرد.»

«گویی ناظر ترافیک هوایی باور نکرده باشد. حتی کاپیتان هم نگاه کرد تا خودش ببیند. اگر هر روز دیگری بود، تمام این تردیدها اعصاب کیت را به هم می‌ریخت. اما امروز نه. کیت برای بار سوم نمایشگر الکترونیکی متمرکز هواپیما را بررسی کرد؛ نمی‌توانست آنچه را روی نمایشگر می‌دید باور کند. خرابی‌های سیستم به ترتیب شدت فهرست شده بودند. خرابی سطح ۲، بحرانی‌ترین آن‌ها، به رنگ قرمز بود و بالای فهرست قرار داشت. خطوط قرمز صفحه را پر کرده بود. هر بار که یکی را پاک می‌کرد، دیگری روی صفحه نمایان می‌شد. به نظر می‌رسید صفحه نمایش دیجیتالی در حال خون‌ریزی است. کمتر از دو دقیقه بود که در آسمان قرار داشتند. موتور یک نابود شده بود. سیستم‌های هیدرولیک هم همین‌طور. این اتفاق ورای آموزش‌هایشان بود. خلبان‌ها در شبیه‌ساز چنین موقعیت‌های را تجربه نمی‌کنند. فایده‌ای ندارد.»

«در کابین خلبان کیت به کنترل‌های بالای سر نگاه کرد. همهٔ صفحه روشن شده بود. همهٔ کلیدهای هیدرولیک آن بخش به رنگ کهربایی می‌درخشیدند و یک کلمه را نشان می‌دادند: نقص. بالای آن کلید بزرگ مستطیلی با برچسب «موتور۱» قرار داشت و روی محافظ پلاستیکی اش «آتش» حک شده بود که به رنگ قرمز می‌درخشید. کلیدهای کوچک‌تر اطرافش را دوباره بررسی کرد. آن‌ها باید به رنگ سفید درخشان و به شکل «فشفشه» می‌بودند که یعنی سیستم اولیه و پشتیبان اطفای حریق فعال شده است. اما کلیدها تیره بودند.
کیت گفت: «کلید فشار فعال نمی‌شه.»
خلبان‌ها هیچ راهی برای مبارزه با آتش موتور یا سد کردن سوختی که آن را تحریک می‌کرد نداشتند. کیت خرابی موتور را پاک کرد و خرابی سطح سه روی صفحه نمایش الکترونیکی متمرکز هواپیما نمایان شد که توضیح می‌داد چرا سیستم اطفا حریق فعال نشده است. روی صفحه‌نمایش نوشته‌ای با حروف بزرگ ظاهر شد، گویی انگشت میانی‌اش را به آن‌ها نشان می‌داد: «خطای کنترل کامل موتور دیجیتال.»»

خلاصهٔ رمان در اعماق آب‌:

پرواز 1421 از هونولولو بلند می‌شود. شش دقیقه بعد کابوس مسافران شروع می‌شود! موتور منفجر می‌شود و هواپیما در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. مسافران سعی می‌کنند هواپیما را تخلیه کنند اما شرایط بدتر می‌شود، آب به داخل هواپیما سرازیر می‌شود و آن‌ها مجبور می‌شوند درهای هواپیما را ببندند. اکنون آن‌ها داخل هواپیما حبس شده‌اند و هواپیما کم‌کم غرق می‌شود، به عمق بیش از 200 فوتی می‌رسد و بر روی لبهٔ یک صخره در میان آب گرفتار می‌شود. ویل، یک مهندس و دخترش شانن، در میان 10 مسافر دیگر هستند که حالا باید برای زنده‌ماندن سخت بجنگند. یک تیم نجات نخبه تنها امید آن‌ها برای زنده‌ماندن و رسیدن به سطح اقیانوس است. کریس، مالک شرکت پیمانکاری غیرنظامی است که در کشتی‌های نیروی دریایی جوشکاری‌های زیر آب را انجام می‌دهد، او یک غواص است و در صورت شکست‌خوردن این عملیات، تنها اوست که چیز زیادی از دست می‌دهد. کریس مصمم است ویل و شانن، همسر و دخترش را نجات بدهد. ویل و کریس سعی می‌کنند با ارتباط گرفتن با هم و کمک گارد ساحلی، مسافران را نجات دهند اما مسئولین به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهند. آیا تیم نجات می‌توانند این عملیات غیرقابل‌باور را قبل از تمام شدن اکسیژن مسافران و زمان انجام دهند؟ آیا همهٔ مسافران زنده از این مخصمه نجات می‌یابند؟

حواشی حول محور کتاب:

پس از انتشار کتاب در اعماق آب، یک رقابت مناقصه‌ای برای دریافت حقوق ساختِ فیلم آن بین نیکول کیدمن، آلفونسو کوارون و استیون اسپیلبرگ درگرفت. در نوامبر همان سال 2023، اعلام شد که قرار است پل گرینگرس یک اقتباس سینمایی از این کتاب را برای استادیوی برادران وارنر بسازد.

اگر از خواندن کتاب در اعماق آب لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب سقوط اثر تی.جی نیومن و اولین داستانِ این نویسنده است. این کتاب داستان یک خلبان است که در طول پرواز از لس‌آنجلس به نیویورک، متوجه می‌شود که یک تروریست قصد دارد خانواده‌اش را بکشد مگر این‌که خلبان بپذیرید خودش باعث سقوط هواپیما بشود. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که افراد برای نجات خانواده‌شان ممکن است تا کجا پیش بروند.

• کتاب زنی در کابین 10  اثر روث وِر نویسندهٔ داستان‌های دلهره‌آور و جنایی است. این کتاب داستان یک خبرنگار است که برای مأموریت با یک کشتی تفریحی لوس که تنها چند کابین دارد به سفر می‌رود. تا این‌که پس از مدتی کشتی در طوفان گرفتار می‌شود و حوادث و اتفاقات غیرمنتظره، مأموریت جذاب او را تبدیل به کابوس می‌کند.

دربارۀ تی جی نیومن‌: نویسندهٔ آمریکایی

در اعماق آب

توری جان نیومن در سال 1983 یا 1984 به دنیا آمده است، او را بیشتر با نام تی جی نیومن می‌شناسند. او نویسندهٔ آمریکایی است که پیش از نویسندگی مهماندار هواپیما بود. نیومن در آریزونا بزرگ شد و در رشتهٔ تئاتر موزیکال در دانشگاه ایلینوی وسلیان به تحصیل پرداخت و در سال 2006 فارغ‌التحصیل شد. پس از تحصیل، به نیویورک نقل‌مکان کرد تا حرفهٔ بازیگری را دنبال کند اما ناموفق بود. پس از دو سال او به خانهٔ والدینش در فینیکس بازگشت و در سال 2011 در یک کتابفروشی مشغول به کار شد و پس از شروع همه‌گیری کووید خانه‌نشین شد. در سال 2021 اولین رمانش با نام «سقوط» منتشر شد اما تقریباً 41 ناشر چاپ آن را رد کردند. این کتاب پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و حقوق ساخت فیلم با اقتباس از این رمان، به یونیورسال فروخته شد. در سال 2023 دومین کتاب نیومن با نام «در اعماق آب: نجات پرواز 1421» منتشر شد. رمان جدید این نویسنده با عنوان «بدترین حالت ممکن» قرار است تا پایان سالِ 2024 منتشر شود.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی