فرهنگ لغات زبان مخفی

فرهنگ لغات زبان مخفی

(28)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
3898

علاقه مندان به این کتاب
57

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فرهنگ لغات زبان مخفی

انتشارات مرکز منتشر کرد:
فرهنگ لغات زبان مخفی
کتابی که مدت ها بود تجدید چاپ نمی شد
زبان مخفی گونه ای از زبان رمزگونه است که به وسیله گروه‌های مختلف شامل جوانان، نوجوانان، سارقان (و سایر مجرمان) و ... به منظور پیشگیری از درک دیگران مورد کاربرد قرار می‌گیرد.این زبان دارای سابقه کهن نیز میباشد.
سید مهدی سمائی (متولد دی 1338، تنکابن) نویسنده، مترجم و زبان‌شناس ایرانی، عضو گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و مدیر گروه اصطلاح‌شناسی این پژوهشگاه است.
کتاب فرهنگ لغات زبات مخفی یکی از مهم ترین آثار ایشان است که مدت ها بود تجدید چاپ نمی شد و خواستاران زیادی داشت که در یافتنش ناکام بودند.
دکتر سید مهدی سمایی برای تدوین این کتاب پنج سال وقت صرف کرده و از گفت‌وگو با جوانان و روش‌های ابداعی دیگر کمک گرفته‌است. بخش مهمی از کتاب به «مقدمه‌ای درباره? جامعه‌شناسی زبان»، تعریف زبان مخفی و ضرورت گردآوری واژه‌های این زبان، و روش کار مؤلف اختصاص دارد. در بخش اصلی کتاب، واژه‌ها، ترکیب‌ها و عبارت‌هایی در بیش از پانصد مدخل فهرست شده‌اند. لغات زبان مخفی به‌ صورت موضوعی تفکیک شده و برای هر مدخل دارای معنی و مثال‌های مختلف است. حوزه‌هایی چون «اسامی مزاحمان و افعال مربوط به مزاحمت»، «اسامی جنس مخالف»، «الفاظ و افعال مربوط به امنیت و اطلاعات و حفظ اسرار»، «ایجاد ارتباط و ابراز عواطف» و «نام اشخاص غیرمتجدد» از بخش‌های مختلف این کتاب هستند.
چاپ جدید این کتاب در واقع ویرایشی تازه از کتاب است و با نسخه ای که مدت ها بود نایاب بود تفاوت دارد و تازگی خود را پس از سال ها حفظ کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی