آخرین دختر

(85)
نویسنده:

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
25532

علاقه مندان به این کتاب
61

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آخرین دختر

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:

نادیا مراد در کوچو، روستایی کوچک متشکل از کشاورزان و چوپانان در شمال عراق، متولد و بزرگ شد. او و خواهران و برادرانش، اعضای جامعه ایزدی، زندگی آرامی داشتند. نادیا آرزو داشت معلم تاریخ شود یا سالن زیبایی خودش را باز کند.
در 15 اوت سال 2014، زمانی که نادیا فقط بیست‌و‌یک سال داشت، این زندگی به‌پایان رسید. شبه‌نظامیانِ خلافت اسلامی مردم روستای او را قتل‌عام کردند؛ مردانی را که اسلام را نمی‌پذیرفتند و زنان مسن را که نمی‌توانستند از آنها به‌عنوان برده جنسی استفاده کنند، تیرباران کردند. شش تن از برادران نادیا و کمی بعد، مادرش را کشتند و جسدهای آنها را در گورهای دسته‌جمعی انداختند. نادیا به موصل برده شد و همراه با هزاران دختر ایزدی دیگر در بازار برده‌فروشی داعش خریدوفروش شد.
چندین شبه‌نظامی نادیا را به اسارت گرفتند و بارها مورد‌تجاوز و ضرب‌و‌شتم قرار گرفت. او درنهایت موفق شد از‌طریق خیابان‌های موصل فرار کند و در خانه یک خانواده مسلمان اهل تسنن پناه بگیرد. بزرگ‌ترین پسر آن خانواده زندگی خود را به‌خطر می‌اندازد تا او را قاچاقی به مکانی امن برساند.
سرگذشت نادیا-به‌عنوان شاهدی بر وحشی‌گری خلافت اسلامی، نجات‌یافته‌ای از تجاوز، یک پناهنده و یک ایزدی-جهان را مجبور ساخته به یک نسل‌کشی در‌حال وقوع توجه کنند. این یک فراخوان برای عمل، یک گواهی بر تمایل انسان برای بقا و نامه‌ای عاشقانه به کشوری ازدست‌رفته، به جامعه‌ای آسیب‌پذیر و به خانواده‌ای است که جنگ آن را از هم پاشید.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مرضیه صالحی
    • پاسخ به نظر

    خیلی کتاب دردناکی بود...اما پر از درس زندگی...چقدر صبور و قوی بود نادیا...به امید روزی که هیچ جای کره زمین جنگ نباشه...

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • س حسینی
    • 0

    نادیا «اکنون می‌دانم در قلب جنایاتی که علیه من انجام شد دوباره متولد شدم.»

عیدی