30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
چگونه کمال گرا نباشیم

چگونه کمال گرا نباشیم

(26)
نویسنده:

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6840

علاقه مندان به این کتاب
84

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
13

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

انتشارات شمشاد منتشر کرد:
اثر دیگری از نویسنده کتاب پرفروش خرده عادت‌ها
چگونه کمال گرا نباشیم؟ راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال گرایی…
استفان گایز، نویسنده کتاب «چگونه کمال گرا نباشیم؟» سال‌های بسیاری است که در زمینه ارتقای راهکارهای رشد شخصی تحقیق کرده و با آمیختن این اصول با تجربیات زندگی خود توانسته است کتاب‌های موفقی در زمینه خودباوری به نگارش در آورد.
اولین کتاب او «خرده عادت‌ها»، با فروش سیصد هزار نسخه و ترجمه به 17 زبان زنده دنیا، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح بین المللی قرار گرفته است؛ و «چگونه کمال گرا نباشیم؟» همچنان در صدر پر مخاطب‌ترین کتاب‌های روانشناسی در سرتاسر دنیا قرار دارد. استفان گایز بر خلاف روش‌های انگیزشی و کوتاه مدتی که سال هاست شنیده‌ایم، عمل را مبنای رشد و حرکت به جلو می‌داند و نه صرفا احساس و انگیزه را. خرده عادت‌ها راهکاری‌ست که برای مقابله با کمال گرایی به کار می‌گیریم، و معمول گرایی چاره ای‌ست برای ترس از ارتکاب اشتباه، نیاز به تأیید دیگران، و اعتماد به نفس پایین. چرا که توهم کمال گرا بودن، و در نظر گرفتن اهدافی بزرگ، شما را از برداشتن حتی یک قدم کوچک به سمت هدفتان خواهد ترساند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم اثر استفان گایز

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم از آن خود کرده است:

• پرمخاطب‌ترین کتاب سایت آمازون

معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم:

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم اثر استفان گایز، نویسندۀ معروف کتاب «خرده عادت‌ها» (mini habits) است. این کتاب در سال 2015 منتشر شد و راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال‌‌گرایی گشود. استفان گایز که خودش نیز یک کمال‌گرا بوده، معتقد است که کمال‌گرایی به طور طبیعی یک ذهنیت محدودکننده است و در این کتاب با راهکارهای عملی و کاربردی، به شما نشان می‌دهد که چطور با کمال‌گرایی مقابله کنید.

چرا باید کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم را بخوانیم؟

کتاب‌های خودیاری در زمینه‌های موفقیت، خودشناسی و روان‌شناسی، طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند. نویسندگان این کتاب‌ها معمولاً به زبانی ساده و قابل‌فهم و گاهی سخت و پیچیده سعی می‌‌کنند قوانین، دستورات، برنامه‌ها، ایده‌ها و راهکارهایی عملی ارائه دهند تا خواننده بتواند به پیشرفت‌هایی در زمینۀ زندگی، کار، روابط و خودشناسی دست یابد. استفان گایز نیز در این کتابِ خودیاری به شما نشان می‌دهد چطور گمال‌گرایی را کنار بگذارید و بتوانید شادتر و سالم‌تر زندگی کنید و به انجام کارهای مهم دست بزنید

جملات درخشانی از کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم:

«روزی یک خط از یک کد را رمزگشایی کنید، دو صفحه از یک کتاب را بخوانید، با یک مدیر (فروش) تماش بگیرید، با یک نفر (برای خبرگیری) تماس بگیرید. فعالیتی را انتخاب کنید که مطمئن باشید در آن شکست نخواهید خورد و تا جایی انجامش دهید که تبدیل به یک هدف شود و به چیز بزرگتری تبدیل شود. سقفی برای انجام خرده عادت‌ها وجود ندارد، می‌توانید تا جایی پیش بروید که یک حرکت شنای روی زمین در هر روز به 50 حرکت تبدیل شود. هدف کوچک فقط شروع کارتان را حتمی می‌کند. نتایج جالبی که پس از به‌کارگیری خرده عادت‌ها، به دست آوردم: اکنون که دو سال از زمانی که اولین حرکت شنا روی زمین را انجام دادم، می‌گذرد، می‌خواهم اینکه چگونه پس از به کارگیری خرده عادت‌ها، به نتایج بهتری رسیدم را با شما به اشتراک بگذارم. شش ماه پس از انجام یک (یا چندین) حرکت شنای روی زمین در روز، از مقاومتی که در برابر تمرین کردن نشان می‌دادم، کم شد. آن هنگام توانستم سه روز در هفته به باشگاه بروم؛ پس از گذشت دو ماه، توانستم پنج روز در هفته به باشگاه بروم. در ابتدا، این‌ها لازمه کار بودند. هنوز هم سه تا پنج روز در هفته تمرین می‌کنم زیرا می‌خواهم که تمرین کنم و اغلب یک ساعت و یا بیشتر زمان می‌برد.»

«همه ما دیده و یا شنیده‌ایم که کسی می‌گوید: «من چنین کمال‌گرایی هستم». آیا متوجه شده‌اید مردم با وجود آنکه کمال‌گرایی را یک عیب می‌دانند، باز هم مخفیانه به آن افتخار می‌کنند؟ معمولاً لبخندی زده و در حین ادای کلمات، می‌خندند. بسیار دیده شده که به عنوان «یک عیب مثبت» تلقی شده و به عنوان پاسخی مورد علاقه به پرسش نفرت‌انگیز، «بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌تان چیست؟» مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمال‌گرایان تمایل دارند که در حد کمال کارها را انجام داده، در حد کمال به نظر رسیده و یا در حد کمال بودن را احساس کنند. به نظر می‌رسد چیزی دارند که به آن می‌بالند اما وقتی معنای دقیق آن را می‌کاویم، چیز دیگری دستگیرمان می‌شود. وقتی پسوند «گرایی» را به آخر «کمال» و «معمول» اضافه می‌کنیم، بار معنایی ریشه کلمه برعکس می‌شود. کمال‌گرایی متفاوت از کلمه کمال بوده و غیرمنطقی، فلج‌کننده، محدود کننده و حتی کشنده است. به عنوان مثال مواردی همچون بی‌اشتهایی، افسردگی و خودکشی را به همراه می‌آورد. اگر به درستی متوجه حقیقت تأثیر مخرب کمال‌گرایی بر انسانیت بودیم، از زدن برچسب کمال‌گرا به خودمان، آنچنان ذوق زده و شاد نمی‌شدیم. هیچکس را به دلیل داشتن چنین طرز تفکری قضاوت نمی‌کنم. زیرا همه ما از جهاتی کمال‌گراییم اما عبارت «من چنین فرد کمال‌گرایی هستم» زخم بازی است که همچون قطعه زیورآلات زیبایی با آن برخورد می‌شود.»

«کمیت در حد کمال به این معناست که چنانچه تعداد دفعات انجام کاری، کمتر از آستانه خاصی باشد، مورد قبول شخص واقع نمی‌‌شود. اگر از من بپرسید که به عقیده من چه تعداد از مردم با کمال‌گرایی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، می‌گوییم 95 درصد از مردم جهان و به این دلیل است که حد کمال کمیت را مدنظر قرار می‌دهند. مردم بیشتر درگیر کیفیتی در حد کمال هستند: داشتن موهایی بی‌نظیر، برقراری روابط اجتماعی فوق‌العاده، و داشتن میز کاری بدون لکه، اما ذهنی کمال‌گرا ترفندی مخرب‌تر از موقعیت و یا کیفیت به کار می‌گیرد و آنچنان مورد قبول مردم جهان واقع شده است که از رادار ما می‌گریزد. انجام کارها به میزانی (کمیتی) در حد کمال! به این قسمت از کمال‌گرایی به میزان کافی پرداخته نشده است زیرا هنوز بر کسی روشن نشده است که اندازه هدف یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کمال‌گرایی است. تقریباً همه افراد با کپی کردن اندازه هدف افرادی که در اطرافشان قرار دارند، به طرز ناخودآگاهی آموزش کمال‌گرایی دیده‌اند. هر هدفی که ما «عادی» تلقی می‌کنیم، در واقع به لحاظ کمیت (اندازه)، هدفی کمال‌گرایانه است و تقریباً همه افراد چنین هدف‌هایی دارند: کم کردن 30 پوند در 6 ماه، نوشتن یک کتاب در همین امسال، طراحی 6 تصویر در یک سال، خواندن یک کتاب در هفته و غیره. اینها اهداف غیرممکنی نیستند اما کمال‌گرایانه‌اند زیرا به شما تلقی می‌کنند که پیشروی کمتر، به اندازۀ کافی خوب نیست.»

چرا نباید کمال‌گرا باشیم:

کمال‌گرایی در دنیایی پر از ناکاملی‌ها، همچون تله‌ای است که انسان را گرفتار توهم برتر بودن کرده و او را از  قدمی به جلو برداشتن، باز می‌دارد. فکر برتر بودن و در حد کمال بودن، آن چنان ذهنتان را اسیر خود می‌کند که از ترس آن که نتوانید آنچه را در ذهن دارید در حد کمال اجرا کنید، حتی قدمی هم در آن مسیر برنمی‌دارید. این طرز فکر، همان مانعی است که نویسندۀ این کتاب و یا بسیاری از افراد را برای سال‌ها در یک نقطه نگاه داشته است اما استفان گایز لحظه‌ای درنگ کرد، به مسیر زندگی‌اش نگاهی انداخت و متوجۀ غفلت‌ها، خیال‌پردازی‌ها و تفکرات محدود‌کننده‌اش شد. استفان‌ گایز چارۀ مشکل کمال‌گرایی را در به کارگیری راهکار «خرده عادت‌ها» یافت و در کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم از مسیری که برای مقابله با کمال‌گرایی طی کرده گفته و تجربیات خود را با خوانندگان به اشتراک گذاشته است. این کتاب به تک‌تک دغدغه‌ها و موانع فکری یک کمال‌گرا می‌پردازد و برای هر کدام، چندین راه‌حل آسان و عملی ارائه می‌دهد.

در کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم چه می‌خوانیم؟

انتظارات غیرواقعی، نشخوار ذهنی، نیاز به تایید شدن، نگرانی از ارتکاب اشتباه و غیره، از جمله محدودیت‌های ذهن یک کمال‌گرا است. این‌‌‌که بدانید مشکل‌تان کمال‌گرایی است و نگرش‌تان را نسبت به نحوۀ انجام کارها تغییر بدهید همان راه‌حل کلیدی است که نگرانی از ارتکاب اشتباه را در وجودتان از بین می‌برد. با راهکار تنظیم معیارهای استفان گایز در کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم می‌توانید اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید و با انجام حرکت شورشی، نیاز به تایید را در وجودتان بکشید تا راه زندگی خود را آن‌گونه که خاص خودتان است برگزینید و لذت دستیابی به موفقیت با برداشتن گام‌هایی آهسته اما پیوسته را فدای ایدۀ پوچ کمال‌گرایی نکنید. مهم‌ترین ساختار کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم راه‌حل‌ها و کاربردهای آن است که در بخش آخر کتاب آمده است. استفان گایز در 9 فصل اول کتاب با جزئیات کامل به مفاهیمی پرداخته است که بتوانید همه چیز را در مورد کمال‌گرایی و مقابله با آن یاد بگیرید و در فصل آخر، تمام راه‌حل‌های عملی و کاربردی را جمع‌بندی، طبقه‌بندی و خلاصه کرده است. کتاب طوری طبقه‌بندی شده است تا بتوانید بدون نگرانی از به‌خاطر سپردن راه‌حل‌ها و چگونگی به کارگیری آن‌ها در زندگی، از مطالب آن لذت ببرید. قبل از بخش آخر، پیشنهاداتی به شما ارائه شده است اما تا قبل از به پایان رساندن کتاب، همه چیز دستگیرتان نخواهد شد.

بخشی از فهرست مطالب کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم

• مقدمه مترجم
• پیش‌گفتار
• قدرت خرده‌ عادت‌ها
• از خرده‌ عادت‌ها تا معمول‌گرایی
• شما می‌دانید که کمال‌گرا هستید
• راهنما: سفری به معمول‌گرایی
• بخش ۱: مقدمه
• کمال‌گرایان کارآمد
• من چنین کمال‌گرایی هستم
• دانش کمال‌گرایی
• بخش ۲: ذهن کمال‌گرا
• سه نوع از استانداردهای کمال‌گرایان
• علائم کمال‌گرایی 
• مزیت کمال‌گرایی (حس امنیت)
• میزان سمی بودن کمال‌گرایی
• آیا کمال‌گرایی کلاً بد است؟
• زندگی غیرفعالانه (تلویزیون و کمال‌گرایی)
• کمال‌گرایی می‌تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد
• خودناتوان‌سازی ما را عقب نگه می‌دارد
• چگونه می‌توانیم تغییر کنیم؟

اگر از خواندن کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• خرده عادت‌ها (عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگتر) کتاب اول استفان گایز است. او در این کتاب راهکار قدرتمند و جدیدی را به خوانندگان معرفی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و راهکارش به‌عنوان واقع‌گرایانه‌ترین راهکار ارائه شده برای ایجاد «تغییری پایدار» شناخته شد. با کمک خرده عادت‌ها می‌توانید مقاومت اولیۀ خود نسبت به انجام کارها را از میان بردارید و نویسنده به شما یاد می‌دهد چگونه گام‌به‌گام و بدون تحمل بار مسئولیتِ یک وظیفۀ سنگین و با اعتماد‌به‌نفس کامل، بر حجم خرده عادت خود بیفزاید و به عادت‌هایی سالم و پایدار برسید.

• عادت‌های انعطاف‌پذیر اثر دیگری از استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است. او در این کتاب انعطاف‌پذیری را به معنای تاب‌آوری نشان داده است و معتقد است اگر بتوانید فشارهای زندگی را تاب بیاورید، انعطاف‌پذیر خواهید شد. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور عادت‌های خود را تغییر دهید تا بتوانید بیشتر با زندگی سازگار شوید.

• از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن اثر استیون هیز روان‌شناس تأثیرگذار و مشهور آمریکایی است. او در این کتاب به شما می‌آموزد که چطور باید با رنج‌ها و سختی‌های زندگی کنار بیایید تا در نهایت به موفقیت‌های بزرگ دست یابید. او درا ین کتاب به شما نشان می‌دهد که ذهن چطور کار می‌‌کند و چطور می‌توان با چند تمرین ساده ذهن را کنترل کرد تا دیگر به دام تله‌های ذهنی‌تان نیفتید.

• اضطراب موقعیت اثر آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف بریتانیایی سوئیسی تبار است که برندهٔ جایزهٔ سالانهٔ نویسندگان ملبورن شد. آلن دوباتن در این کتاب دربارهٔ ترس از خطر شکست صحبت می‌کند و معتقد است همین ترس باعث می‌شود در بسیاری از مراحل زندگی دست به عمل نزنیم، ترسی که جامعه آن را به ما القا کرده است و معتقد است بسیاری از حوادث زندگی مثل فقدان عشق، انتظارات ما از زندگی و حتی وابستگی‌ها ممکن است باعث اضطراب شوند.

• کتاب چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم اثری از وین دایر است که تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری تمام دوران شد. اگر گرفتار احساس گناه یا نگرانی شده‌اید یا این‌که ناخواسته در الگوهای خودویرانگر افتاده‌اید، مدام خود را سرزنش می‌کنید و این احساس‌ها تمام جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار داده و مانعی برای رسیدن شما به موفقیت و خوشبختی شده، وقت آن است که با خواندن کتاب چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم، زندگی خود را تغییر دهید.

دربارۀ استفان گایز‌: نویسنده و کارآفرین

چگونه کمال‌گرا نباشیم

استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است که کتاب‌های خودیاری‌اش بسیار پرفروش شده‌اند. او به‌خاطر ارائۀ استراتژی‌های تغییر رفتار بسیار کاربردی در سطح جهانی به شهرت رسید. او در نزدیکی فلوریدا زندگی می‌کند. سبک روان و قابل فهم استفان گایز در نگارش کتاب‌هایش و راه‌کارهای فوق‌العاده عملی و راهبردی‌اش، او را به نویسنده‌ای بین‌المللی تبدیل کرده است تا جایی که کتاب اولش با عنوان «خرده عادت‌ها» با فروش سی هزار نسخه و ترجمه به 17 زبان زندۀ دنیا، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    ساختار این کتاب واقعاً راحت و توصیه‌هایش هم عملی هستش و درد کمال‌گرایی و علل و راه‌حل‌های اون تمرکز کرده. ترجمه کتاب هم خوندن اون رو لذت‌بخش‌تر کرده بود بنابراین اگر حس می‌کنید حتی یه‌ذره کمال‌گرا هستید بهتون توصیه می‌کنم این کتاب رو بخونید.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    با کمک این کتاب درک کاملی از شخصیت، عادت و ویژگی‌های یه کمال‌گرا پیدا می‌‌کنید و بعد می‌تونید به راحتی تشخیص بدید که خودتون یا اطرافیانتون کمالگرا هستن یا خیر. کمالگرایی بد نیست اما می‌تونه جلوی موفقیت شما رو بگیره بنابراین بهتره که باهاش مقابله کنید و این کتاب خیلی راحت بهتون کمک می‌کنه این‌کارو انجام بدید.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    مشخصه که گایز این کتاب رو بیشتر بر اساس تجربیات خودش به عنوان یه کمالگرا نوشته و البته در موردش تحقیق هم کرده. سبک نوشتنش واقعاً من رو جذب کرد و ایده‌هایی که برای غلبه بر کمالگرایی ارائه داده واقعاً‌ کارسازه.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    روزی قصد داشتم به خواروبار فروشی بروم و باشگاه هم کنار‌ آن بود. آن روز می‌خواستم ورزش کنم اما دو مشکل وجود داشت، اول اینکه لباس‌های ورزشی‌ام را برتن نکرده بودم و اگر با آن لباس‌ها به باشگاه می‌رفتم به‌لحاظ شخصی و اجتماعی، راحت نبودم و دوم اینکه با انگشتی مویه کرده، دست و پنجه نرم می‌‌کردم.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    در تحقیقاتی که انجام دادم، با دو نوع کتاب در رابطه با کمال‌گرایی برخوردم. کتاب‌هایی همچون «نوای یک چنگ» با احساسات شما بازی می‌کنند و می‌کوشند تا شما را از کمال‌گرایی هو کنند و کتاب‌هایی بر پایه علم که آن‌قدر اطلاعات بر سر شما می‌کوبند که سرانجام ترجیح می‌دهید کمال‌گرا بمانید تا اینکه بقیه کتاب را بخوانید

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    بیایید برای گذر از خرده عادت‌ها به معمول‌گرایی به ارتباطی که این دو با یکدیگر دارند، دقیق‌تر شویم. خرده عادت‌ها ابزاری برای رسیدن به معمول‌گرایی هستند. آن‌ها برای یک کمال‌گرا کوچک‌تر از آن هستند که قدردانشان باشد. اما آنقدرها هم پر ریسک نیستند که یک کمال‌گرا حتی یک بار هم امتحان‌شان نکند.

  • 1
  • 2
عیدی