باشگاه پنج صبحی ها (شومیز)

(363)
نویسنده:

2,690,000ریال

2,421,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
39788

علاقه مندان به این کتاب
345

می‌خواهند کتاب را بخوانند
34

کسانی که پیشنهاد می کنند
88

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
4

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نشر نون منتشر کرد:
مفهوم «باشگاه پنج‌ صبحی‌ها» شامل برنامه‌ی صبحگاهی متحول‌کننده‌ای است که مردم را قادر می‌سازد میزان بهره‌وری‌شان را افزایش دهند و در زمینه‌های کار، زندگی شخصی، سلامتی و روحیه به موفقیت‌هایی خارق‌العاده دست پیدا کنند.
رابین شارما در باشگاه پنج صبحی‌ها داستان دو غریبه را روایت می‌کند که با یک میلیادر بزرگ آشنا می‌شوند و پیشنهادهای او را برای دستیابی به موفقیت همه‌جانبه در زندگی می‌پذیرند. نکات ارائه‌شده در «باشگاه پنج‌ صبحی‌ها» کاملاً ساده و قابل ‌اجرا و در عین حال بسیار تأثیرگذار است و خوانندگان را قادر می‌سازد از روز، هفته، ماه، سال و عمر خود به بهترین نحو ممکن بهره‌گیری کنند و نتایجی عالی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود رقم بزنند.
رابین شارما نویسنده و سخنران انگیزشی اهل کانادا است که کتاب پرفروشش «راهبی که فِراری‌اش را فروخت» به بیش از 70 زبان ترجمه شده ‌است. باشگاه پنج صبحی‌ها کتابی است که زندگی شما را برای همیشه متحول خواهد کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

باشگاه پنج صبحی ها

کتاب باشگاه پنج صبحی ها


بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی ها:
«او به نقل‌قولی از تئودور روزولت فکر کرد که خیلی دوستش داشت: «منتقد به حساب نمی‌آید؛ کسی که لغزش مردان قوی را فاش و مشخص می‌کند که اقدام‌کننده کجای کار را می‌توانست بهتر انجام دهد به حساب نمی‌آید. اعتبار از آن کسی است که درون گود قدم گذاشته، کسی که صورتش از خاک، عرق و خون معیوب شده؛ کسی که دلیرانه تلاش می‌کند؛ کسی که خطا می‌کند؛ کسی که بارها و بارها کم می‌آورد، چون هیچ تلاشی بدون خطا و کاستی نیست. اما آن‌که عملاً برای انجام کار تلاش می‌کند؛ آن‌که شور و اشتیاق و فداکاری عظیم را می‌شناسد؛ آن‌که خودش را وقف آرمانی ارزشمند می‌کند، حتی اگر شکست بخورد، حداقل در حالی شکست خورده است که شهامت به خرج داده، بنابراین جایگاهش هرگز با افراد سرد و بزدلی که نه پیروزی را می‌شناسند و نه شکست را، یکی نیست.»


با زنگ ساعت خود از خواب بیدار می‌شوید، دکمۀ چُرت (اسنوز) را فشار می‌دهید و با خود می‌گویید پنج دقیقه دیگر بلند می‌شوم و دوباره به خواب برمی‌گردید. زنگ ساعت دوباره به صدا در می‌آید و شما تلو‌تلوخوران از رخت‌خواب برمی‌خیزید و زنگ ساعت را خاموش می‌کنید و سریع آماده می‌شوید که مبادا دیر برسید، آشنا به‌نظر می‌آید نه؟ این کاری است که همۀ مردم عادی هر روز صبح انجام می‌دهند. بیدار می‌شوند و تلوتلوخوران روز خود را شروع می‌کنند اما آیا شما هم می‌خواهید یک فرد عادی باشید؟

اغلب مردم صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند و صبح‌ زود بیدار شدن برای مردم به نوعی کشمکش تبدیل شده است. اما از قدیم بزرگان مردم را به سحرخیزی توصیه کرده‌اند تا بهره‌وری‌شان افزایش ‌یابد. کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما نویسندۀ کانادایی است که در سال 2018 منتشر شد. در کتاب باشگاه پنج صبحی ها، رابین شارما با راهکارهای ساده و عملی به شما کمک می‌کند تا سحرخیز باشید.

معرفی کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما 

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما با ترجمۀ رضا اسکندری آذر حکایتی دربارۀ موفقیت واقعی است. اما داستان از کجا شروع شد؟ رابین شارما فرزند دو مهاجر هندی و کنیایی است که به کانادا مهاجرت کرده‌اند. رابین می‌گوید که از ابتدا زندگی متواضعانه‌ای داشته‌اند و ذهنیت مهاجرین موفق که بسیاری از افراد موفق را به پیش می‌برد در او ریشه دوانید. او از دانشگاه حقوق فارغ‌التحصیل شد و به عنوان وکیلی موفق در یک شرکت بزرگ در تورنتو مشغول به کار شد. اما شارما می‌گوید: «وقتی صبح از خواب بیدار می‌شدم و در آینه به خودم نگاه می‌کردم، از کسی که به من نگاه می‌کرد خوشم نمی‌آمد، احساس پوچی می‌کردم. نگران بودم.»

بنابراین رابین شارما به یادگیری روی آورد و این بار شروع به مطالعه دربارۀ زندگی زنان و مردان بزرگ جهان کرد و به دنبال شناخت روش‌ها و شیوه‌هایی بود که بتواند در زندگی خود نیز آن‌ها را به کار ببرد. از همین دگرگونی‌ها اولین کتابش به نام «زندگی خارق‌العاده» را نوشت. به رغم برخی مشکلات کتاب اولش فروش خوبی داشت و رابین شارما توانست سخنران، نویسنده و راهنمای موفقیت شخصی شود. دومین کتابش با نام «راهبی که فراری‌اش را فروخت» بسیار موفق بود و او را به شهرت جهانی رساند. حالا شارما مردی در اوایل 30 سالگی بود که هزاران مخاطب در سراسر جهان داشت و روال صبحگاهی و زندگی منظمش نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده بود.

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها راهی است که با آن می‌توانید روزتان را با هدف و انرژی شروع کنید، الگویی که به شما کمک می‌کند کارهای بیشتری انجام دهید و سلامت روحی و جسمی خود را بازیابید. راز میلیاردر شدن چیست؟ حتماً رازی وجود دارد که ما نمی‌دانیم وگرنه هر کسی می‌توانست به راحتی میلیاردر شود! اما حقیقت این است که هیچ راز منحصربه‌فردی برای موفقیت وجود ندارد. همه در مسیر رسیدن به رویاهای‌شان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و راز میلیاردر موفق کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها این است که روز خودش را از ساعت 5 صبح شروع می‌کرد. 

پس همه چیز با بیدار شدن در ساعت 5 صبح شروع می‌شود! تقریباً اکثر مردم اگر لازم نباشد جایی بروند یا کاری انجام دهند هرگز ساعت 5 صبح از خواب بیدار نمی‌شوند اما به نظر رابین شارما این اشتباه است. در واقع میلیاردر کتاب باشگاه پنج صبحی ها آن‌قدر به این روش اطمینان داشت که تمام موفقیت تجاری‌اش را تنها به همین یک عمل ساده نسبت داد. با خواندن کتاب باشگاه پنج صبحی ها به موفقیتی خواهید رسید که شما را به یک قهرمان تبدیل می‌کند. هر کسی می‌تواند با پذیرش خود و کار بر روی عادت‌های روزانه به بهبود برسد. اولین عادت مؤثر که زندگی شما را دگرگون خواهد کرد بیدار شدن در 5 صبح است تا بتوانید از همان ساعت‌های اولیۀ روز برای پیشرفت تلاش کنید. 

رابین شارما، نویسندۀ معروف و سخنران انگیزشی بیش از بیست سال پیش یک برنامۀ انقلابی صبحگاهی را در قالب کتاب باشگاه پنج صبحی ها عرضه کرد و با آن به خوانندگانش کمک کرد تا بهره‌وری‌شان را به حداکثر برسانند، در بهترین وضعیت سلامت قرار بگیرند و در این عصر پیچیده به آرامش برسند. در کتاب باشگاه پنج صبحی ها رابین شارما توصیه‌هایی را در مورد شروع صبح ارائه کرده است. رابین شارما معتقد است که توصیه‌ها و فرمول‌هایش در باشگاه پنج صبحی ها الهام‌بخش است و می‌تواند باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری شود. همچنین معتقد است روش‌هایش در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر از بقیۀ افراد جامعه رشد کنید. 

خلاصۀ کتاب

کتاب باشگاه پنج صبحی ها فصل‌های مختلفی دارد و داستان گروهی از مردم کنجکاو است؛ یک کارآفرین افسرده که باید زندگی‌اش را احیاء کند. یک هنرمند ناامید که سعی می‌کند دوباره خلاقیتش را تقویت کند. یک میلیاردر با مجموعه‌ای از موفقیت‌ها که بسیار مشتاق است تا دانش و آگاهی‌اش در مورد داشتن زندگی‌ای خارق‌العاده را به دیگران منتقل کند. این سه نفر در یک کنفرانس با یکدیگر آشنا می‌شوند. فرد میلیاردر بعد از پایان سخنرانی به سراغ کارآفرین و هنرمند می‌رود اما این میلیاردر با ظاهر مردی فقیر در کنفرانس شرکت کرده و این دو غریبه نمی‌دانند که این فرد یک میلیاردر است. 

درست مثل بسیاری از ما این هنرمند و کارآفرین به صبح زود بیدارشدن عادت نداشتند و با چشمانی نیمه‌باز به صحبت‌های مربی جدیدشان که سعی دارد بیدار شدن در 5 صبح را به آن‌ها بیاموزد گوش می‌دادند. فرد میلیاردر به آن‌ها گفت که بیدار شدن در این ساعت به بسیاری افراد مثل موتزارت و جان گریشام این امکان را داده تا انقلابی در زندگی‌شان ایجاد کنند. آن‌ها با کمک فرد پولدار و آموزش‌هایش سعی می‌کنند تا مسیر موفقیت را طی کنند. 

از نظر رابین شارما یکی از ویژگی‌های کلیدی برای رسیدن به موفقیت آماده‌سازی مؤثر خواهد بود. بنابراین رابین شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی ها این آماده‌سازی را به پنج اصل تقسیم کرده است:

• اصل اول: حواس‌پرتی مرگ خلاقیت است. کسانی که تاریخ ساخته‌اند و امپراتوری‌شان را بنا کرده‌اند یک ساعت قبل از طلوع آفتاب را به خودشان اختصاص داده‌اند. این زمان به آن‌ها فرصت‌های جدیدی می‌دهد تا از چالش‌های روزانه پیشی بگیرند. با این کار در مسیر درست قرار می‌گیرند و روزشان را آغاز می‌کنند.

• اصل دوم: بهانه گرفتن باعث رشد و نبوغ نمی‌شود. حتی اگر قبلاً این عادت را ایجاد نکرده‌اید می‌توانید اکنون دست به کار شوید. بهانه نیاورید و به یاد داشته باشید که برای دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز فقط کافی است که روزانه کمی تلاش کنید.

• اصل سوم:‌ قسمت اول هر تغییری پیچیده است، وسط آن به هم‌ ریخته و انتهای آن زیبا خواهد بود. چیزهایی که الان به نظرتان ساده است زمانی برای شما پیچیده بود‌ه‌اند. خیلی زود به صبح زود بیدارشدن عادت خواهید کرد.

• اصل چهارم: برای ملحق‌شدن به 5 درصد از افراد موفق باید کاری را شروع کنید که 95 درصد از مردم حاضر به انجام آن نیستند. اکثر مردم به محض این‌که بفهمند 5 صبح از خواب بیدار می‌شوید و این‌گونه زندگی می‌کنید شما را دیوانه صدا می‌کنند. 

• اصل پنجم: حتی زمانی که نزدیک است تسلیم شوید باز هم ادامه دهید. موفقیت معمولاً نصیب انسان‌های سرسخت می‌شود.

همچنین رابین شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی ها فرمولی سه مرحله‌ای ارائه کرده است که می‌توانید آن را در تمام بخش‌های زندگی‌تان به کار ببرید. ابتدا باید روی بهبود آگاهی کار کنید. بهبود آگاهی باعث می‌شود انتخاب‌های بهتری داشته باشید. در نهایت موقعی که انتخاب‌های روزانه‌تان را درست انجام دهید به طور چشمگیری توانایی‌تان برای به انجام رساندن کارها سرعت می‌گیرد. 

خواندن کتاب باشگاه پنج صبحی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر آماده هستید زندگی خود را تغییر دهید و به سطحی بالاتر برسانید و در یک کلمه عالی شوید می‌توانید همه چیز را با یک روال صبحگاهی مؤثر شروع کنید. با کتاب باشگاه پنج صبحی ها و یک داستان تخیلی هیجان‌انگیز، دقیقاً یاد می‌گیرید که چگونه این کار را انجام دهید. رابین شارما چنان شما را با حرف‌ها و داستانش در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها قانع می‌کند که حتی اگر آدم صبح زود بیدار شدن هم نباشید، قانع می‌شوید و زندگی‌تان را تغییر می‌دهید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب باشگاه پنج صبحی ها

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

رابین شارما نویسنده و سخنران کانادایی است. این نویسنده اصالتاً هندی است و در سال 1964 در اوگاندا به دنیا آمد. وقتی یک‌ساله بود والدین‌اش به کانادا مهاجرت کردند. او مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ حقوق دریافت کرده و ابتدا به عنوان وکیل کار می‌کرد اما ظاهراً در این کار رضایت یا آرامشی را که می‌خواست پیدا نکرد. رابین شارما در 25 سالگی کار نویسندگی‌اش را شروع کرد و همان موقع بود که کتاب «زندگی خارق‌العاده» را در سال 1994 منتشر کرد. این کتاب دربارۀ مدیریت استرس و مضامین معنوی بود. او سه سال بعد کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت» منتشر کرد و این کتاب بسیار معروف و پرفروش شد.
با انتشار کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت» رابین شارما در واقع درک عمیقش از زندگی را به جهانیان نشان داد. پس از موفقیت کتاب دومش حرفۀ وکالت را کنار گذاشت و تبدیل به یک نویسندۀ تمام وقت شد و بعداً شروع به گویندگی در رادیو کرد و به عنوان گوینده بسیار محبوب شد. بسیاری از مدیران اجرایی و دیگر رهبرهای دنیا از او مشورت می‌گیرند تا بتوانند انگیزۀ کارکنان خود را حفظ کنند. رابین شارما همچنین کلاس‌هایی برای کارکنان شرکت‌هایی مثل نایک، مایکروسافت، آی‌ بی‌ام و فدرال اکسپرس برگزار کرده است. شارما بیش از 12 کتاب منتشر کرده و یک شرکت آموزشی را با نام «شرکت بین‌المللی رهبری شارما» تأسیس کرده است. 

از جمله کتاب‌های رابین شارما می‌توان به «مانیفست قهرمان هر روزه»، «باشگاه پنج صبحی ها»، «10 قانون موفقیت»، «راهبی که فراری‌اش را فروخت» و «فوق‌العاده باش» اشاره کرد. میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش در سراسر دنیا به فروش رفته و به بیش از نود و دو زبان زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایش او را به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان جهان تبدیل کرده است.

دربارۀ مترجم کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نشر نون کتاب باشگاه پنج صبحی ها را با ترجمۀ رضا اسکندری آذر منتشر کرده است. رضا اسکندری آذر مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه تهران و در رشتۀ مهندسی مکانیک ماشین‌آلات گرفته است. در دوران کودکی زبان انگلیسی آموخت و طی سال‌ها کتاب‌های زیادی را از نویسندگان ناشناس مختلف در سراسر دنیا ترجمه کرده است. از جمله کتاب‌های ترجمه‌ شده‌اش می‌توان به «آمازون بی حد و مرز»، «آرامش ذهن، کلید تمام قفل‌ها»، «راه قهرمان شدن»، «تمرکز ده دقیقه‌ای» و «شهری بر لبۀ آسمان» اشاره کرد.

واکنش ها به کتاب باشگاه پنج صبحی ها

«کتاب باشگاه پنج صبحی های رابین شارما، به مردم سراسر جهان کمک می‌کند تا زندگی خوبی داشته باشند.» -پائولو کوئيلو

امتیازات

کتاب باشگاه پنج صبحی ها از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب باشگاه پنج صبحی ها

خوانایی کتاب و روان بودن 
همۀ ما هر روز مقدار محدودی انرژی ذهنی داریم. منابع مختلف این انرژی محدود را در طول روز مصرف می‌کنند. از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید همه چیز از شغل و روابط شما گرفته تا اخبار و رسانه‌های اجتماعی توجه شما را می‌طلبند. این خواسته‌های ثابت شما را تحت فشار قرار می‌دهد و مجبور می‌شوید چندین کار را هم‌ زمان انجام دهید و از این طریق توانایی تمرکز شما برای یک چیز ثابت به شدت کاهش می‌یابد. اما شروع روز از ساعت 5 صبح به طور مؤثر مغز شما را فعال می‌کند تا بتوانید تمرکز خود را به حداکثر برسانید!‌ نویسنده در کتاب باشگاه پنج صبحی ها به شما نشان می‌دهد که چگونه پذیرفتن یک روال صبحگاهی می‌تواند نتایجی باورنکردنی داشته باشد.

«لحظه‌ای که بیش از هر زمان حس می‌کنید باید تسلیم شوید دقیقا همان لحظه‌ایست که باید انگیزه‌ای برای یک تکان درونی دیگر در خود کشف کنید!»

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی
اگر سرعت خواندن‌تان 250 کلمه در دقیقه باشد حدوداً 6 ساعت و 52 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب باشگاه پنج صبحی ها را به طور کامل مطالعه نمایید. 

مقایسه چاپ های مختلف و نشرها 
بهترین ترجمۀ باشگاه پنج صبحی ها از انتشارات نون را با تخفیف ویژه از فروشگاه خرید کتاب آنلاین سی‌بوک تهیه نمایید.





نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (42)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • میلاد اکبری دوست
    • پاسخ به نظر

    راستشو بخواید تنها کار عملی که می تونید به کمک این کتاب بکنید، اینه که میگه زود بیدار شید. البته کتاب چیزای دیگه هم میگه مثلا میگه برید جزایر قناری و هاوایی تا روحتون به آرامش برسه و ... ولی چون در توان ما نیست، این قسمت رو نگفتم.

    • تصویر کاربر

      • محبوبه احساندوست
      • پاسخ به نظر

      خدایی خیلی خندیدم )))))

  • تصویر کاربر

    • جواد شهسواری
    • پاسخ به نظر

    این کتاب داستان اون دونفر و اون میلیاردره برام بیشتر از هدف خود کتاب جذاب شده بود😂

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

بریده ای از کتاب (4)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ساناز طاهری
    • 1

    شما در زندگی چیزها رو بر اساس کسی که هستید جذب می‌کنید، نه بر اساس چیزی که می‌خواهید. خواسته‌های شخصی، بدون رشد شخصیتی، مثل اینه که رؤیای داشتن باغچهٔ زیبایی رو داشته باشید، اما هیچ بذری نکارید. ما با ارتقا دادن ارزش‌های فردی‌مون، دستاوردهای عالی رو به سمت خودمون جذب می‌کنیم. (ص 250)

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 1

    از بخش های آغازین و پایانی روز خود بسیار مراقبت کنید، و بقیه روزتان تقریبا نیازی به مراقبت نخواهد داشت. مالک صبح خود شوید و زندگی خود را ارتقاء بخشید.

  • تصویر کاربر

    • فائزه قربانی
    • 1

    همیشه به یاد داشته باشید که بهانه‌های شما موجب گمراهی، ترس‌هایتان موجب دروغ‌گویی و شک‌هایتان موجب دزدی می‌شود.

  • 1
  • 2
عیدی