30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
مرغان به سوگ می روند

مرغان به سوگ می روند

(1)

950,000ریال

855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
158

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مرغان به سوگ می روند

انتشارات فروزش منتشر کرد:
این راه به پاسین می‌رود
می‌چرخد و آن‌جا که نباید می‌رود،
غریبی این‌جا مرده است
مرغان به سوگش می‌روند... ً

ـpasin ‌یکی از مناطق اطراف شهر ارزروم ترکیه است که قلعه‌ای نیز به نام پاسین‌ها در این منطقه وجود دارد. منظور پاسی در این ترانۀ محلی به‌احتمال‌زیاد به معنا را صعب‌العبور و یا راه بی‌برگشت است...
« مدت‌ها بود که دیگر ندای درونم را نمی‌شنیدم. به خاطر همین ماه‌ها بود که حتی یک سطر هم ننوشته‌بودم و بی‌جهت پشت میزم نشسته و مانده‌بودم. در واقع اصلاً نمی‌دانستم چه غلطی باید بکنم. اما بعد احساس کردم ندای درونم از دور به من خیره شده و من در صدد برآمدم تا با زبانی ساده و با حرکاتم کاری کنم که خیال کند او را فرامی‌خوانم، به‌همین‌سبب خودنویس سرمه‌ای‌ام را از جعبه بیرون آوردم، سرش را باز کردم و آرام جوهر را به مخزنش کشیدم، برای اینکه مطمئن بشم که کاملاً پر شده یا نه دستم را بالا بردم و نگاهش ‌کردم و بعد در حال نگاه کردن آن را به‌سمت پنجرۀ سمت چپم گرفتم. بعدش برگشتم و خودنویس را مقابل سفیدی دفتری که ماه‌ها در مقابلم باز مانده بود، گرفتم...»
در این راه بی بازگشت با حسن علی توپتاش همراه شوید. حسن علی توپتاش (زاده 15 اکتبر 1958) رمان‌نویس برجسته با داستان‌کوتاه‌های ‌خواندنی‌اش در ترکیه مطرح شده است. نخستین کتاب داستان کوتاه وی به نام Bir Gülüşün Kimliği(هویت یک خنده) در سال 1987 منتشر شد. یلیدز اِجوویت، محقق مطرح ترکیه او را «مدرنیستِ پست مدرن» می‌داند و او را كافكای ادبیات ترکیه‌ می‌نامد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی