در جستجوی نان
تخفیف

%10

در جستجوی نان

(10)

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1029

علاقه مندان به این کتاب
23

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در جستجوی نان

انتشارات نگاه منتشر کرد:
«الکسی ماکسیمویچ پشکوف» در 16مارس 1868 در «نثرینی نوگرود» که اکنون به شهر «گورکی» شهرت دارد، در کنار رود بزرگ ولگا زاده شد. او برای امرار معاش از کودکی به کار پرداخت. از پادویی مغازه گرفته تا جاشویی کشتی تن در داد و همیشه در تمام احوال در آتش میل به مطالعه می سوخت. این میل او به عشقی قدسی و افلاطونی تبدیل شده بود. برای آن که کتاب بخواند به ابداعات و اختراعات خارق العاده ای دست می زد. می توان گفت که گورکی اولین درس آزادگی و بشردوستی را از مکتب انسانی مادربزرگ خود فرا گرفته است. او در تمام آثار خویش هرجا به نام این زن، که سیرت نیکویش آدمی را مجذوب می دارد، می رسد با احترام و علاقة خاصی سخن می گوید. برخی از آثار گورکی عبارت اند از: در اعماق اجتماعی، افسانه های ایتالیا، دوران کودکی، در جست وجوی نان، و دانشگاه های من. او از سال 1927 تا آخر عمر، به نوشتن، سخنرانی های آموزشی و بالاخره مبارزه با فاشیسم و تعصبات نژادی، که تازه در قارة اروپا جان می گرفت و در آمریکا توسعه می یافت، پرداخت. مرگ گورکی در سال 18 ژوئن 1936 روی داد. کتاب حاضر از متن فرانسه به فارسی برگردانده شده و حاوی بخشی از شرح حال ماکسیم گورکی ـ نویسندة برجستة روس ـ است؛ از زمانی که پادوی مغازة کفاشی می شود، تا زمانی که سرانجام تصمیم می گیرد آخرین بار شانس خود را بیازماید و برای تحصیل در یک مدرسة معمولی به کازان می رود؛ البته در این مدرسه، او را به سبب فقر مادی نمی پذیرند.
در سراسر این كتاب كودكى را مى‌بینید كه تنها، در جهانى از پستى و دغل‌كارى و طرارى افتاده است و مى‌بینید كه چگونه او خاكسترهاى انبوهى را به دنبال جرقه‌هاى بى‌نفس انسانیت و بشردوستى هم مى‌زند. شما مى‌بینید كه به‌خاطر مطالعه كتاب چه بلاهایى سرش مى‌آورند. شما مشاهده مى‌كنید كه چگونه تكاپوى او را در تحصیل علم به ریشخند مى‌گیرند. شما آدم‌ها و آدمك‌هاى فراوانى را مى‌بینید. با گوركى به كسانى محبت مى‌ورزید و از كسانى دیگر حذر مى‌كنید و متنفر مى‌شوید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسین یوسفی
    • پاسخ به نظر

    با خواندن این کتاب پی به دوران سختی که نویسنده دردوران کودکی تحمل کرده میبریم وتجربه ای که کسب کرده ترجمه روانی داره خیلی خوشم اومد دیگر آثار ماکسیم گورگی رو تصمیم دارم بخونم

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی