30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
آموزش، نقد و نظریه
جشن نامه استاد سید احمد حسینی اشکوری
جشن نامه استاد سید احمد حسینی اشکوری

جشن نامه استاد سید احمد حسینی اشکوری

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
100

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جشن نامه استاد سید احمد حسینی اشکوری

انتشارات علم منتشر کرد:
استاد سید احمد حسینی اشکوری، پژوهشگر و محقق، از پرکارترین فهرست نگاران نسخه های خطی در ایران معاصراند که خدمات شایان توجهی در این حوزه و دیگر حوزه های علوم اسلامی داشته اند.
استاد در سال ۱۳۱۰ ش در نجف به دنیا آمد، همانجا به تحصیل پرداخت و از سال ۱۳۴۰ به پژوهش و نگارش روی آورد. در سال ۱۳۵۰ همراه شمار زیادی از ایرانیانی که ده ها سال بود در آن کشور زندگی می کردند ، مظلومانه از عراق بیرون آمده و در قم ساکن گردید. حضرتشان از همان زمان، افزون بر حضور در برخی از دروس آیات، به کار پژوهش و فهرست نگاری پرداختند که تنها یک نمونه از خدمات ایشان تألیف ۲۷ مجلد فهرست نسخه های کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی است. استاد اشکوری در سال ۱۳۵۵ مجمع الذخائر الاسلامیه را تأسیس کرده و آثار فراوانی را در این مرکز تصحیح و منتشر کردند.
یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی ایشان ، تأسیس مرکز احیاء میراث اسلامی در سال ۱۳۷۳ برای حفظ و نگهداری نسخ خطی و نیز تهیه تصاویر نسخه های با ارزش از کتابخانه های مختلف دنیا بود. در حال حاضر هزاران نسخه خطی و عکسی در این مرکز نگهداری می شود که فهرست آن ها در بیش از بیست مجلد منتشر شده است.
استاد اشکوری علاوه بر انتشار ده ها مجلد فهرست نسخ خطی از کتابخانه های خصوصی و عمومی کشور، و نیز تدوین فهرست نسخ خطی عربی ایران، بسیاری از متون کهن دینی و رجالی را منتشر کرده و بدین ترتیب سهم بسزایی در تولید علم در ایران اسلامی داشته اند. این مجموعه با همیاری شماری از علاقه مندان به ایشان و به پاس بیش از شصت سال تلاش علمی قابل ستایش حضرتشان فراهم آمده و به ایشان تقدیم شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی