قطعات گمشده

(1)

270,000ریال

243,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
190

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قطعات گمشده

انتشارات تندیس منتشر کرد:
در راگناروک یا نبرد واپسین آخرالزمان، اکثر خدایان اسکاندیناوی کشته می‌شوند، فنریر، اودین را که زرتشت سیرت است می‌کشد و دو گرگ دیگر اسکول و هاتی که فرزندان او هستند، ماه و خورشید را می‌بلعند. نمی‌دانم چرا حس می‌کنم دنیا چندین دهه است که وارد این برهه از تاریخ اساطیری شده و شیاطین آزاد شده مشغول بلعیدن همه نیکو خصلتی‌ها روشنی‌ها هستند. ما مثل پیاده‌نظام نبرد واپسین، بی‌عمل و بی‌خصلتیم. تماشای فاجعه تنها فضیلت ماست و احیاناً سکوت برترین خصلتمان. نمی‌دانیم حق با کیست یا اصلاً حقی باقی‌مانده که با کسی باشد. گاهی احساس می‌کنم خسته‌ام، از نبردی که در جهان نادیدنی در جریان است، اما خون تمام مردگان این نبرد در رگ‌هایم رسوب کرده است. شاید ما سلحشوران نبردی ناکرده‌ایم. مردگان جنگی مغلوبه در انتهای تاریخی تمام شده. شاید هم نه، همه این‌ها کابوسیست که روزی از آن بیدار می‌شویم و مثل کودکان به هم صبح به خیر می‌گوییم. بدون حافظه، بدون تاریخ سبوعیت در ذهن‌هایمان.
قطعات گم شده داستان تکه‌هایی از گذشته است که ناگهان پازل ناتمام زندگی روزمره‌ی ما را کامل می‌کنند و تصویری را می‌سازند که شاید تصورش را نمی‌کردیم.
ماهان که دانشجوی دکترای رشته‌ی مطالعات اسکاندیناوی در دانشگاه اوپسالای سوئد است در خلال تحقیق درباره‌ی اسطوره‌های موازی بین ایران پیش از اسلام و اسکاندیناوی با پیرمرد عجیب و دخترش آشنا می‌شود که نقش غیرقابل‌باوری در گذشته او و کشورش داشته‌اند.
پیرمرد با دانسته‌هایش درباره‌ی تمدن‌های باستانی و نظریه عجیبش به نام بازی آسمانی، روی ماهان، تحقیقش و زندگی‌اش تأثیری شگرف می‌گذارد و او را به این باور می‌رساند که با غور درگذشته می‌توان آینده را تغییر داد.
«قطعات گم شده» چهارمین داستان منتشر شده هادی معیری نژاد پس از «هیتلر را من کشتم»، «ویلای مروارید» و «ساعت باران» است که همگی این داستان‌ها بر اساس ژانر معمائی و دارای تعلیق هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی