جهان مکتوب (چگونه ادبیات به تاریخ شکل داد)

(63)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4328

علاقه مندان به این کتاب
104

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
10

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جهان مکتوب

انتشارات بیدگل منتشر کرد:
در این کتاب، مارتین پوکنر ما را با خود به سفری یگانه در دل‌ زمان و به گرداگرد عالم می‌برد و طی آن از نقش شگرفی پرده برمی‌دارد که داستان‌ها و ادبیات در خلق جهان امروز ما ایفا کرده‌اند. پوکنر در این کتاب بدیع، ضمن کندوکاو در شانزده متن بنیادینی که آنها را از بیش از چهارهزار سال تاریخ ادبیات جهان انتخاب کرده، ما را با بسیاری از کسانی که اهل شهود و صاحب بینش بوده‌اند آشنا می‌سازد و به روشنی نشان می‌دهد که چگونه نوشتن و به تبع آن ادبیات الهام‌بخش ظهور و سقوط ملت‌ها و امپراتوری‌ها بوده، افکار فلسفی و سیاسی را در درخشان‌ترین اذهان و عقول شرر زده، باورها و عقاید مذهبی را در جان باورمندان پدیدآورده و با تأثیرگذاری بر زندگی نسل‌های بسیار، سیر تاریخ را عوض کرده است.
در این سفر با آثاری آشنا می‌شویم که به تمدن انسانی شکل بخشیده‌اند، آثاری که برخی از آنها دیرزمانی گم‌شده و از یاد رفته بودند و بعدها از نو کشف گشتند: نخستین شاهکار مکتوب، حماسۀ گیلگمش؛ کتاب مقدس عبری، کار عزرای کاتب؛ و سرگذشت گِنجی، نوشتۀ بانویی ژاپنی معروف به موراساکی. در دیدار از بغداد، پوکنر از شهرزاد و داستان‌های هزارویک شب سخن می‌گوید؛ می‌بینیم که چگونه گوته ادبیات جهان را در سیسیل کشف می‌کند، و گام‌به‌گام تأثیرگذاری روزافزون و خیره‌کنندۀ مانیفست کمونیست را دنبال می‌کنیم. به دیدار تروآ، پرگامون و چین می‌رویم و با برندۀ نوبل ادبی، دِرِک والکوت، در جزایر کارائیب و اورهان پاموک در استانبول به گفتگو می‌نشینیم. همان‌گونه که با سخن‌پردازان حماسۀ شفاهی سونجاتا در غرب افریقا هم‌سخن می‌شویم.
«جهان مکتوب صرفا تحقیقی گسترده و پرمایه در خصوص اهمیت بی‌بدیل ادبیات در فرهنگ بشری نیست؛ بلکه یک داستان ماجرایی بزرگ نیز هست؛ داستانی از حروف و کاغذ‌ها و سفینه‌های فضایی، از فاتحان خون‌ریز و بانوان دلربای درباری، و ازکارآفرینان طبقۀ متوسط، ارادۀ معطوف به قدرت و رویای باشکوه آزادی.»
استیون گرین‌بلت، نویسندۀ کتاب جهان چگونه مدرن شد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (6)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    هارون الرشید نخستین کتابخانه عمومی را در جهان عرب تأسیس کرد مؤسسه ای که پسر او بعدها آن را به بیت الحکمه سرای دانش تبدیل کرد مرکزی برای یادگیری و پژوهش علوم و ریاضیات و میتوان گفت دلیل آنکه در غرب امروزه از اعداد عربی استفاده میشود و نه رومی وجود همین مرکز است.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    چهار اختراعی که جهان را متحول کرده به چینی ها نسبت میدهند قطب نما، باروت، کاغذ و چاپ.دو مورد از این چهار اختراع به فناوری کتابت مربوط بودند

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    درباره آواز قو شنیده اید که درست پیش از مرگ زیباترین آواز خود را میخواند قوها به این خاطر چنین میکنند که در طلب مردن هستند و مرگ خویش را جشن میگیرند

  • 1
  • 2
عیدی