زن در متون مقدس
تخفیف

%10

زن در متون مقدس (زن در آیین یهود)

(4)
نویسنده:

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
451

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زن در متون مقدس

انتشارات روشنگران منتشر کرد:
متون مقدس آیینه تاریخند. آنها یکی از منابع جدی ما برای ارتباط و پیوند با گذشته خود و تاریخ گذشته جهانند. متون مقدس متونی همگانی و متعلق به شمار فراوانی از مردمند که توسط آنها در طی قرون و توسط نسل های پیاپی، محتاطانه، حفظ شده اند و بدین ترتیب می توانند صادقانه فرهنگ و مناسبات و کشاکش های زنانه را بازتاب دهند. در این متون هم زمینه تاریخی اندیشه و رفتار بشری به طور عام و هم زمینه و بستر تاریخی متون و رفتار دینی انسان ها به طور خاص قابل پیگیری اند. این مسئله در رابطه با ایران و مردمانش نیز مصداق دارد. موضوع زنان نیز یکی از موارد مهمی است که می توان در این جام جهان بین به تماشایش نشست.
رویکرد کلی ما در برخورد با متون، نگرش دیالکتیکی و تعامل و هم پیوندی بین زمینه های عینی و ذهنی و درون مایه های نهفته در متون است. متون مقدس در تاریخ تکوین یافته و ظهور کرده اند. آنها از تاریخ تاثیر پذیرفته و بر تاریخ اثر گذاشته اند. در همین راستا برخورد ما با این متون برخورد تاریخی-الهامی بوده است. یکی از مهم ترین نظریاتمان در این مباحث دو صدایی بودن متون برای انسان معاصر،‌ در حوزه های مختلف از جمله مبحث زنان است. البته این متون برای انسان مخاطب و هم عصر خود تک صدایی بوده اند، صدایی عمدتا اصلاح گر در حوزه فرهنگ و مناسبات اجتماعی زمانه. اما با تغییر زمان و دگرگونی فرهنگ و مناسبات زندگی؛ اینک این متون، به ویژه برای انسان معاصر، دو صدایی اند؛ صدایی پیام آور و اصلاح گر و این زمانه و شاید همه زمانه و صدایی تاریخی و برخاسته از قالب های فرهنگی و مناسبات آن زمانه که قابل فراوری اند و البته می توان از جهت گیری نهفته در آنها در بستر تاریخی شان، برای امروز و جهت گیری های ضروری عصر خویش الهام گرفت.
شیوه برخورد با زن در متون مقدس، اما،‌ می تواند نمونه ای باشد برای تبیین مجموعه مقولات دیگری همچون متون مقدس و عدالت، دموکراسی،‌ اخلاق، آزادی، حقوق بشر و ...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی