دختر پشت پنجره

(87)

1,990,000ریال

1,791,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
31823

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
17

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختر پشت پنجره

انتشارات ایهام منتشر کرد:
گلسرن بودایجی اوغلو در سال 1947 در آنکارا به دنیا آمد. وی در سال 2005 بزرگترین اولین و تنها مرکز روان پزشکی ترکیه را در آنکارا به نامMEDALLION تأسیس کرد. وی در سال 2011 اولین کتاب خود به نام برگرد به زندگی را به چاپ رساند که داستان این کتاب موضوع سریال معروف "عروس استانبول" شد. کتاب "دختر پشت پنجره" چهارمین کتاب خانم بودایجی اوغلو است. دیگر آثار او عبارتند از: سه رنگ گناه، داخل مادالیون، برگرد به زندگی داستان دختر پشت پنجره داستان بسیاری از زنانی است که نه خود را به طور کامل شناخته اند و نه به درک درستی از عشق نائل شده اند و در نهایت گرفتار مردانی شده اند که آنها نیز دوران کودکی خود را بدون درک خوشبختی گذرانده اند. جریان داستان دختر پشت پنجره ضمن جذب خواننده به پیگیری ادامه ی ماجرا، وی را ترغیب می کند که به کنکاش شخصیت خود پرداخته و ضعف ها و توانمندی های به یادگار مانده از دوران کودکی خود را کشف کند. خواننده ی این کتاب بعد از پایان مطالعه ی کتاب، به روشنگری خاصی نسبت به شخصیت درونی خود و اطرافیان می رسد و اطلاعات مفیدی را در مورد شناخت درونیات خود درمی یابد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

دختر پشت پنجره 

کتاب دختر پشت پنجره


بخشی از کتاب دختر پشت پنجره:
«باز هم دارد با گفتن «امثال ما» خودش را از من جدا می‌کند. ما انسا‌ن‌هایی از دنیاهای متفاوت هستیم. اگر برای عصبانی کردن من به این‌جا آمده بود هیچ حرف دیگری غیر از این نمی‌توانست بزند که مرا بیشتر از این عصبانی کند. من سعی کردم مثل یک انسان باشم که در هر دنیایی که می‌تواند جای داشته باشد و برای این هم تلاش کردم. حالا اگر آن فرد از خاک خودمان باشد او برای من خیلی باارزش خواهد بود. او از من است اما این مرد مرا از خودش حساب نمی‌کند.»

نویسندگان زنِ دنیا نقش مهمی در ادبیات هر کشور ایفا کرده‌اند و با آثارشان همیشه سعی کرده‌اند نقش زن را در ادبیات پررنگ‌تر کنند. زنان با کتاب‌های خواهران برونته مثل بلندی‌های بادگیر و جین ایر پا به عرصۀ ادبیات گذاشتند و به مرور بخش مهمی از تاریخ ادبیات تمامی کشورها شدند. نویسندگان زنِ ترکیه نیز چند سالی است در ادبیات و به‌خصوص ادبیات فمنیستی نقش پررنگی داشته‌اند و نویسندگانی همچون الیف شافاک با نوشتن کتاب‌های پرفروشی مثل «ملت عشق» توانستند بر عرصۀ بین‌المللی ادبیات پا بگذارند. 

گلسرن یودایجی اوغلو نویسندۀ ترکی و همچنین نویسندۀ سریا‌ل‌های ترکی از جمله «عروس استانبول»، «خانه تولدت سرنوشت توست»، «اتاق قرمز» و «آپارتمان بی‌گناهان» است. گلسرن یودایجی اوغلو در این کتاب به شرح احساسات و زندگی دختران و زنانی پرداخته که هیچ‌وقت نتوانستند خودشان را بشناسند یا به درک درستی از عشق برسند و در نهایت گرفتار مردانی شده‌اند که آن‌ها نیز فرق چندانی با خودشان نداشتند. 

معرفی کتاب دختر پشت پنجره اثر گلسرن بودایجی اوغلو 

رمان دختر پشت پنجره اثر گلسرن بودایجی اوغلو با ترجمۀ نسرین سیدزوار یک رمان روان‌شناسی و عاشقانه است که با الهام از داستانی واقعی نوشته شده است. نویسنده که خود روان‌پزشک است و با مشکلات زنان آشناست در این کتاب تلاش کرد تا کشمکش‌ها و مشکلات زنان و چالش‌هایشان در اجتماع را به تصویر بکشد. زنان در کشورهای خاورمیانه بسیار محدودتر هستند و همین محدودیت باعث شده با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شوند. داستان این رمان حول موضوعات مختلفی می‌‌چرخد و نویسنده در کتاب دختر پشت پنجره زندگی خانوادگی، مشکلات و چالش‌های دختری را به تصویر کشیده که مجبور است به تنهایی با مشکلاتی که دنیا پیش رویش قرار داده روبه‌رو شود. رمان دختر پشت پنجره بسیار جذاب است و نویسنده هنرمندانه به توصیف شخصیت‌ها پرداخته و ضعف‌ها و توانمندی‌های آن‌ها را شرح داده است.

خلاصه داستان

کتاب دختر پشت پنجره دربارۀ دختری به نام «نالان» است که از بچگی در طبقۀ مرفه جامعه به دنیا آمده و چون تنها فرزند خانواده‌اش است لای پر قو بزرگ شده است. نالان دختر زیبایی است و بسیاری در همان نگاه اول شیفتۀ او می‌شوند. حالا نالان عروس یک خانوادۀ ثروتمند شده و از قفس خانۀ خود به قفس عمارت خانواده‌ای دیگر وارد شده است. این دختر غرق در ثروت و فراوانی است اما تابه‌حال هیچ‌کس لبخند او را ندیده است. نالان هیچ‌وقت فرزند مورد علاقۀ خانواده‌اش نبود و مثل بسیاری از دختران شرقی سرکوب شده و نمی‌تواند به درستی با مردان ارتباط برقرار کند. حالا بعد از ازدواج متوجه می‌شود که شوهرش نیز علاقه‌ای به او ندارد و با زن دیگری در رابطه است. اما اوضاع قرار نیست همیشه به این شکل باقی بماند. شخصی وارد زندگی نالان می‌شود که برای همیشه زندگی او را تغییر خواهد داد.

«فکر می‌کنم چون سن کمی داشته متوجه اتفاقی که برایش افتاده نشده! اما مادربزرگم ماجرا را فهمیده! برای خلاص شدن از من دنبال دکترهای زیادی رفته‌اند ولی پزشکان جواب منفی داده و گفته بودند که خیلی دیر شده و جان دخترتان به خطر می‌افتد. در نهایت هم نتوانسته‌اند از من خلاص شوند. (نتوانسته‌اند از او خلاص شوند. چقدر این جملات را سرد ادا می‌کند.) می‌فهمم. اما آیا حس این‌ها را می‌تواند درک کند؟ زنی مثل نالان چطور می‌تواند این را تحمل کند.»

خواندن کتاب دختر پشت پنجره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و روان‌شناسی علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن این اثر متفاوت را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب دختر پشت پنجره

کتاب دختر پشت پنجره

گلسرن بودایجی اوغلو در سال 1947 در آنکارا به دنیا آمد. از نظر او پدرش مردی دوست داشتنی و مادرش زنی مهربان اما سلطه‌جو بود؛ برای همین او توانسته بر چالش‌هایی که بیشتر معطوف به زنان است چیره شود و همچنین بتواند روان‌شناسی موفق باشد. موقع تحصیل در دانشگاه شروع به فعالیت در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه کرد. در سال 2005 مرکز روان‌پزشکی ترکیه را در آنکارا تأسیس کرد که اولین، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مرکز روان‌پزشکی این کشور محسوب می‌شود. اولین رمانش با نام «برگرد به زندگی» در سال 2011 منتشر شد که سریال «عروس استانبول» با اقتباس از همین کتاب ساخته شده است. کتاب دختر پشت پنجره، چهارمین رمان این نویسنده است.  از دیگر آثار او می‌توان به «سه رنگ سیاه» و «داخل مادالیون» اشاره کرد.

درباره مترجم کتاب دختر پشت پنجره

نسرین سیدزوار در سال 1350 به دنیا آمد. او مترجم، شاعر و روان‌شناس است و در رشتۀ ادبیات فارسی به تحصیل پرداخته است. از جمله فعالیت‌های ترجمه‌اش می‌توان به ترجمۀ کتاب‌های وقتی که پادشاه ببازد، قبیله‌ام را فراموش نخواهم کرد و دختر پشت پنجره اشاره کرد.

مترجم کتاب دختر پشت پنجره

حواشی حول محور کتاب

کتاب دختر پشت پنجره با بازی بورجو بیریجیک و فیاض شریف اوغلو تبدیل به سریال ترکی با همین نام شد. این سریال از اوایل سال 2021 از شبکۀ ترکیه پخش شد و در همان قسمت‌های اول، توجۀ مخاطبین را به خود جلب کرد و طی مدت زمان کوتاهی آمار بازدید آن بالا رفت و سازندگان تصمیم گرفتند دو فصل دیگر نیز برای این سریال بسازند. در این سریال بورجو نقش نالان و فیاض نقش سدات را ایفا کرده است.

میزان فروش کتاب

این کتاب پس از انتشار محبوبیت زیادی داشت و به فروش بالایی رسید.

تحلیل سی بوک از کتاب دختر پشت پنجره

خوانایی کتاب و روان بودن 
گلسرن یودایجی اوغلو علاقه‌ای به استفاده از اصطلاحات و جمله‌های عجیب و غریب ندارد و داستان کتاب دختر پشت پنجره به آرامی و با هیجان پیش‌ می‌رود. نویسنده سعی کرده تا با شرح روزمرگی‌هایی که خیلی از ما تجربه می‌کنیم داستانش را جلو ببرد. 

«ما انسان‌‎هایی از دنیاهای متفاوتی هستیم. اگر برای عصبانی کردن من به این‌جا آمده بود هیچ حرف دیگری غیر از این نمی‌توانست بزند که مرا بیشتر از این عصبانی کند. من سعی کردم مثل یک انسانی باشم که در هر دنیا می‌تواند جای داشته باشد و برای این هم تلاش کردم. حالا اگر آن فرد از خاک خودمان باشد او برای من خیلی باارزش خواهد بود. او از من است اما این مرد مرا از خودش حساب نمی‌کند.»

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی
 
خواننده‌ای با سرعت معمولی 300 کلمه در دقیقه، می‌توانید کتاب دختر پشت پنجره را طی 9 ساعت به طور کامل مطالعه نماید. 

شرایط تهیه کتاب
می‌توانید کتاب دختر پشت پنجره را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مرضیه بیات
    • پاسخ به نظر

    من چون سریالی که از روی این کتاب ساخته شده رو میدیدم این کتاب رو خوندم. به طور کلی سریال متفاوت تر از کتاب جلو میره ولی خوندن کتاب خالی از لطف نیست. خصوصا که داستان واقعی زندگی نالان هست.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی