کنترل ذهن

(14)
نویسنده:

2,999,000ریال

2,699,100 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3013

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کنترل ذهن

انتشارات نواندیش منتشر کرد: شاید تا قبل از چاپ کتاب «دستان شفابخش» کمتر کسی «خوزه سیلوا» این شفادهنده از راه دور را می‌شناخت. ولی از زمانی که اولین کتاب خوزه سیلوا یعنی دستان شفابخش توسط مترجم توانمند مجید پزشکی به فارسی برگردانده شده است بسیاری از ایرانیان با متد سیلوا آشنایی پیدا کرده‌اند و از آن در جهت کسب سلامتی و تندرستی استفاده نموده اند، به‌طوری که این کتاب در مدتی کوتاه، ده‌ها بار تجدید چاپ شده است. اکنون کتاب دوم سیلوا تحت عنوان «کنترل ذهن» توسط همین مترجم به فارسی برگردانده شده است. شما می‌توانید با خواندن این کتاب، توانایی کنترل ریتم مواج مغزی خود را در جهت بهبود و وضعیت زندگی‌تان کسب کنید. شاید برایتان شگفت‌آور و تعجب برانگیز باشد، ولی این‌کار با کمک متد سیلوا کاملا عملی است و نتایج آن منافع سودمند بی‌شماری برای شما دارد. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کنترل ذهن 

کتاب کنترل ذهن


بخشی از کتاب کنترل ذهن:
«همۀ آفریده‌ها و عناصر کرۀ زمین دارای نواخت و ارتعاش هستند؛ برای نمونه ارتعاش نور و صورت در شکل موج است و هر کدام از رنگ‌های طیف بینایی نیز ارتعاشی ویژه دارند. قلب، خون را با نواختی آهنگین به سلول‌های بدن پمپاژ می‌کند؛ همچنین دانشمندان به تازگی پی برده‌اند مغز امواجی سنجش‌پذیر را مرتعش می‌کند که بسته به بیداری و خواب، تنش و آرامش، تمرکز و آشفتگی و حتی بیماری و تندرستی ما تغییر پیدا می‌کنند.»

زندگی همیشه پیچیده است و همین هم به‌خاطر ساختار پیچیدۀ مغز است. همۀ ما علاقه داریم سبک زندگی خود و ذهن‌مان را کنترل کنیم اما باید با نحوۀ عملکرد ذهن و سیستم هوشمند بدنمان آشنا شویم. کنترل ذهن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فردی به شمار می‌رود. اگر فردی بتواند کنترل ذهن خود را در دست بگیرد احتمالش زیاد است که همیشه موفقیت را در چنگ خود داشته باشد. در واقع تسلط بر ذهن باعث می‌شود که بتوانید در بخش‌های مهم زندگی تصمیمات درست و بهینه بگیرید. مثلاً زمانی که دائم اتفاقات و حوادث منفی و ناگوار را به خود یادآوری کنید در واقع کنترل ذهن را از دست می‌دهید و در جهت اتفاقات منفی پیش خواهید رفت. 

کتاب کنترل ذهن اولین بار در سال 1977 منتشر شد. خوزه سیلوا در کتاب کنترل ذهن به شرح متد کنترل ذهن سیلوا پرداخته است. زمانی که کتاب روش کنترل ذهن برای اولین بار منتشر شد بیش از یک میلیون نفر (از جمله تعدادی افراد مشهور) دورۀ آموزش کنترل ذهن را گذراندند تا از ذهن خود حتی در زمان خواب برای رسیدن به سطح عمیق‌تر و مؤثرتر استفاده کنند. این کتاب متحول‌کنندۀ زندگی بر اساس دورۀ فوق‌العادۀ 4 روزۀ خوزه سیلوا نوشته شده است و خوزه سیلوا در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه افراد می‌توانند با تکنیک‌های کنترل ذهن بر تنش، عادات بد، ناامنی عاطفی و حتی بیماری غلبه کنند.

معرفی کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا 

کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا با ترجمۀ مجید پزشکی کتابی در زمینۀ خودیاری، روانشناسی و سلامت است. خوزه سیلوا اولین بار متد سیلوا را ارائه کرد. متد سیلوا یک برنامۀ خودیاری و مدیتیشن است که طبق ادعای خوزه سیلوا، فرد با این روش می‌تواند توانایی‌هایش را از طریق آرامش، توسعۀ عملکردهای بالاتر و توانایی‌های روانی مثل روشن‌بینی افزایش دهد. در واقع انسان می‌تواند با به دست گرفتن توانایی کنترل امواج مغز و تکنیک‌های متد سیلوا، مهارت کنترل ذهن را به راحتی پرورش دهد. خوزه سیلوا در کتاب کنترل ذهن نگاهی به شیوۀ کار امواج مغز، چگونگی تأثیر این امواج بر جسم و روان انسان‌ها و راه‌های کنترل این امواج انداخته است.

خلاصه کتاب

از نظر خوزه سیلوا یکی از راه‌های مهم رسیدن به امواج آلفای مغز با فرکانس ده دور در ثانیه، مراقبه است. مراقبه ارتعاشی ویژه دارد و فرکانس امواج مغز را کاهش می‌دهد تا انسان به آرامش برسد. مراقبه باعث می‌شود ذهن از بدن جدا شود و بتواند تمرکز بهتری داشته باشد. مهم‌ترین وظیفۀ بدن یا همان جسم حفظ تعادل حیاتی سلول‌ها است تا بدن سالم و طبیعی باقی بماند و برای همین با مراقبه می‌توانید دست ذهن از مداخله در بدن را کوتاه کنید. با کوتاه‌کردن دست ذهن، ذهن و بدن هر کدام جداگانه به وظایف‌شان خواهند پرداخت. متد سیلوا در مراقبه «رفتن به سطح آلفا» است. یعنی شما با رسیدن به سطح آلفا، به صورت ارادی فرکانس امواج مغز را کاهش می‌دهید. رفتن به سطح آلفا یکی از سازه‌های بنیادین متد سیلوا محسوب می‌شود. 

«دانشمندان چهار موج مغزی در انسان را شناسایی کرده‌اند که از فرکانس پایین به بالا، دلتا، تتا، آلفا و بتا نام‌گذاری شده‌اند. فرکانس یا بسامد امواج مغز با نصب الکترودهایی روی سر انسان به وسیلۀ دستگاه الکتروآنسفالوگراف اندازه‌گیری می‌شود و واحد آن دور در ثانیه است. پایین‌ترین میزان فعالیت امواج مغزی انسان با فرکانس نیم دور در ثانیه، هنگام خواب بسیار عمیق و بالاترین میزان آن با فرکانس هشتاد و پنج دور در ثانیه، هنگام حملۀ بیماری صرع (هنگامی که مغز بیشترین فعالیت الکتریکی را انجام می‌دهد) دیده می‌شود. اما شایع‌ترین فرکانس امواج مغز از چهار تا چهل دور در ثانیه در نوسان است: فرکانس چهار، هنگام خواب عمیق و فرکانس چهل، هنگام فعالیت شدید مغز.»

خواندن کتاب کنترل ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

روش کنترل ذهن سیلوا ابزاری عالی است که به شما کمک می‌کند قدرت ذهن خود را کنترل کنید تا بتوانید زندگی دلخواه خود را داشته باشید. هر چه بتوانید ذهن خود را با موفقیت بیشتری کنترل کنید بیشتر می‌توانید تأثیر مثبتی بر زندگی خود داشته باشید.

درباره نویسنده کتاب کنترل ذهن

کتاب کنترل ذهن اثر خوزه سیلوا

خوزه سیلوا در سال 1914 در تگزاس به دنیا آمد و در سال 1999 درگذشت. زمانی که تنها سه سال داشت پدرش را در یک تصادف قطار از دست داد. اندکی بعد، مادر 20 ساله‌اش که در 14 سالگی با پدر خوزه وصلت کرده بود، دوباره ازدواج کرد و به شهر دیگری رفت و خوزه و خواهر بزرگش را به مادربزرگشان سپرد. آن‌ها در محرومیت و فقر شدید زندگی می‌کردند و زمانی که خوزه تنها شش سال داشت عمویش یک جعبه کفش به او داد و او را برای کارکردن به خیابان‌ها فرستاد. با وجود چنین زندگی و شروع دشواری، او ثروتمند و مشهور و صاحب ده فرزند شد. 

در حالی که تمام تحقیقات در زمینۀ ذهن انسان در حوزۀ کاری متخصصان مغز و اعصاب و روانشناسان بود، خوزه یک متخصص الکتروتکنسین شد و عمر خود را وقف بررسی ارتباط بین نوع فعالیت الکتریکی تولیدی مغز و وضعیت مربوط به آگاهی کرد. به این ترتیب او موفق به ایجاد یک مسیر بسیار خاص و آسان برای یادگیری شد. خوزه سیلوا، متد سیلوا را که یک برنامۀ خودیاری و مدیتیشن است توسعه داد. سیلوا طی چندین سال پژوهش و دوره‌های آموزشی این روش را در کشورهای گوناگون ارائه کرد و بسیاری دریافتند که با استفاده از این روش و به دست گرفتن کنترل امواج مغز می‌توانند زندگی‌شان را دگرگون سازند. او در 85 سالگی دار فانی را وداع گفت تا به همسر محبوبش پائولا که یک سال قبل از دنیا رفته بود بپیوندد.

درباره مترجم کتاب کنترل ذهن

مجید پزشکی مترجم، بنیانگذار متد سیلوا و یوگای خنده در ایران است. از دیگر آثار ترجمه‌ شده‌اش می‌توان به کتاب «پرسش‌های کوانتومی» اثر باربارا دی‌آنجلیس و «دستان شفابخش» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب کنترل ذهن از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب کنترل ذهن

خوانایی کتاب و روان بودن 
با کتاب کنترل ذهن می‌توانید قدرت پنهان ذهن خود را بیدار کنید. متد سیلوا حاوی همۀ چیزهایی است که برای بیدار کردن قدرت پنهان ذهن خود نیاز دارید. با به کارگیری متد سیلوا و روش‌های کنترل ذهن می‌توانید در زندگی، کسب‌وکار و همچنین روابط و زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید و به موفقیت برسید.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب کنترل ذهن را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی