فیچرنویسی برای روزنامه نگاران

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
127

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فیچرنویسی برای روزنامه نگاران

انتشارات ثانیه منتشر کرد:
فیچر چیست: پاس کوتاه و سردستی به این پرسش چنین می تواند باشد: هر متن غیر خبری! وقتی اما در مضمون روزنامه ها و مجله ها دقیق می شویم در این پاسخ تردیدهایی بروز می کند: این اصل جدول کلمات را هم در بر می گیرد؟ گفتارهای تلویزیونی چه؟ تابلوی نتایج باشگاه های فوتبال هم فیچر است؟ شرح حال یک ورزشکار سنگین وزن و نامدار یا رسوایی های فلان خوانندۀ پاپ هم شامل این تعریف می شود؟
نکتۀ مهم این است: نگارش فیچر، چه هدفی را دنبال می کند؟ هدف فیچر، سفر به سرزمین هایی است که هرگز ندیده ایم. میخواهیم به مخاطب فرصت کشف فضاهایی را بدهیم که جاذبه دارد. می خواهیم به گوشه های ناشناختۀ زندگی چهره های مشهور سرک بکشیم و ببینیم آنان چگونه کسی شده اند. می¬خواهیم با برملا کردن پیامدهای ویرانگر حکم یک دادگاه، احساسات مخاطب را تحریک کنیم. می خواهیم رویکردی پیچیده را به یاری قلم یک نویسندۀ توانا به مخاطب توضیح دهیم.
. . . . . .
علی‌اکبر قاضی‌زاده، روزنامه‌نگار، استاد حوزة‌ رسانه و ارتباطات در سال 1328 در تهران به‌ دنیا آمد. قاضی زاده به عنوان مدرس این رشته در دانشکده خبر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها و چند موسسه آموزشی دیگر تدریس کرده‌ است. وی به عنوان مولف و مترجم کتاب‌های متعدد درحوزة علوم ارتباطات، چهره شناخته‌ شده‌ای است:
گزارشگری برای روزنامه‌نگاران/ نوشتن برای روزنامه‌نگاران/ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای/ اخلاق روزنامه‌نگاری/ تجربه‌های ماندگار در گزارش‌نویسی/ نوشتن برای رادیو/ گزارش‌نگاری(تالیف)/ ویراستاری و مدیریت اخبار(تالیف) از جمله آثار او هستند.
وی کار رسانه‌ای خود را با خبرگزاری ایرنا شروع کرد و در روزنامه‌های همشهری، جامعه، توس، نشاط، اخبار اقتصادی و صنعت حمل و نقل به عنوان دبیر و معاون سردبیر سابقه فعالیت دارد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی