30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
بهتره با یکی حرف بزنی

بهتره با یکی حرف بزنی

(4)
نویسنده:

1,900,000ریال

1,520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1828

علاقه مندان به این کتاب
32

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

انتشارات خوب منتشر کرد:
بهتره با یکی حرف بزنی، که در طول یک سال اتفاق می افتد، با رخداد ویرانگر فروپاشی رابطه عاطفی لاری گاتلیب آغاز می شود و این اتفاق گاتلیب - که خود مشاور است - را به اتاق مشاوره وندل می کشاند، چشم اندازی کمیاب و بی پروا از حرفه ای که معمولا به وسیله قوانین و رازداری محصور شده است. زبان روایت ها جذاب، صادقانه و طنزآمیز است که خواننده را در روند شناخت، پذیرش و درمان همراهی می کند. علاوه بر صداقت روایت داستان و حقیقی بودن وقایع، نویسنده با ذکاوت توانسته حس کنجکاوی مخاطبانش را برانگیزد و آنها را به جلسات خصوصی خود با بیمارانش دعوت کند.
خواندن این کتاب به مثابه شرکت کردن در چندین جلسه مشاوره، آموزنده، چالش برانگیز و لازم است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

بهتره با یکی حرف بزنی 

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی


به گفتۀ روان‌پزشک برجستۀ سوئیسی کارل یونگ: «مردم برای پرهیز از رویارویی با ماهیت اصلی خود، دست به هر کار احمقانه‌ای می‌زنند.» ولی او همچنین گفته است: «بیداری از آن کسی است که به درون می‌نگرد.»

هر سال نزدیک به 30 میلیون آمریکایی روی مبل یک درمانگر می‌نشینند و برخی از این بیماران خودشان درمانگر هستند. کتاب بهتره با یکی حرف بزنی اثر لاری گاتلیب روان‌درمانگر آمریکایی است که در سال 2019 منتشر شد. این کتاب خاطراتی است که گاتلیب در مورد دوران سخت حرفه‌ای و شخصی‌اش نوشته است. گاتلیب کتابی با ماهیت دوگانه نوشته و در آن هم دنیای خودش را به عنوان درمانگر و هم به عنوان فردی که درمان می‌شود نشان داده است. گاتلیب در کتاب بهتره با یکی حرف بزنی به بررسی وضعیت چهار بیمار از جمله خودش پرداخته و سناریوها و دیدگاه‌های مختلف این بیماران و خودش را در زندگی شرح داده است.

معرفی کتاب بهتره با یکی حرف بزنی اثر لاری گاتلیب 

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی اثر لاری گاتلیب با ترجمۀ مریم ترابی نیا کتابی در ژانر خودیاری است که نویسنده در آن به شرح خاطرات درمانگری و درمان شدنش پرداخته است. گاتلیب با حکایت روایتی خواندنی از رابطۀ میان بیمار و درمانگر و تعریف کردن داستان مراجعینش حقیقت زیبای انسان بودن را آشکار کرده است. لاری گاتلیب روان درمانگر در یک رابطۀ طولانی مدت بود که ناگهان همه چیز خراب شد. نامزدش تصمیم گرفت از او جدا شود چون نمی‌توانست با یک بچه زندگی کند. این قضیه گاتلیب را غافلگیر کرد چون این دو نفر تصمیم داشتند ازدواج کنند و نامزدش از قبل می‌دانست او یک فرزند دارد. گاتلیب در طول این دوره از زندگی‌اش با احساسات و مشکلات متناقضی روبه‌رو شد. با این‌که گاتلیب خودش یک درمانگر متخصص و آموزش دیده بود دچار وضعیت بدی شد و دوستانش به او توصیه کردند که خودش به یک درمانگر مراجعه کند.

او متوجه شد که به راحتی می‌تواند با درمانگرش، وندل ارتباط برقرار کند و از مشکلاتش شروع کرد. لاری در اولین جلسه‌اش با غمش روبه‌رو شد و اشک ریخت. هنگامی که از این مرحله عبور کرد، درمانگرش به این نتیجه رسید که قضیه ظاهراً پیچیده‌تر از حس فقدان نامزدش است. گاتلیب غافلگیر و سردرگم می‌شود چون تنها چند جلسه بود که به دیدن این روان درمانگر می‌آمد اما به مرور متوجۀ شباهت‌ مشکلات خودش و مراجعانش می‌شود. در ادامۀ کتاب لاری در مورد سال‌های ابتدایی شغلش با خواننده صحبت می‌کند.

خلاصه کتاب

لاری ابتدا به روایت ارتباط خودش و درمانگرش وندل می‌پردازد. سپس با پیشرفت کتاب، گاتلیب در مورد چهار بیمار خودش صحبت می‌کند. یکی از این بیماران جان است که یک تهیه کنندۀ موفق است و حدوداً چهل سال دارد. او دو فرزند دارد و متاهل است و معتقد است که تمام اطرافیانش احمق هستند و مشکل دارند. او زیاد نمی‌خوابد و همچنین با همسرش مشکل دارد. در ابتدای جلسات رفتارش چندان دوست داشتنی نیست و با درمانگرش نیز رابطۀ خوبی ندارد. گاتلیب سعی می‌کند تا راهی برای فهمیدن مشکلات اساسی جان پیدا کند. لاری بعداً متوجه می‌شود که جان پسرش را از دست داده و ضربه‌ای را تجربه کرده که بر رفتار و احساساتش تأثیر گذاشته است. 

بخشی از کتاب بهتره با یکی حرف بزنی:
«من به عنوان یک درمانگر چیزهای زیادی در مورد رنج می‌دانم. دربارۀ اینکه رنج چقدر با فقدان در ارتباط است. ولی موضوع دیگری را هم می‌دانم که کمتر کسی می‌داند و آن این است که تغییر و فقدان همراه هم هستند. ما نمی‌توانیم بدون از دست دادن تغییر ایجاد کنیم و به همین دلیل است که اغلب اوقات، افراد زیادی با وجود این‌که خواهان تغییر هستند کوچک‌ترین تغییری نمی‌کنند.»

درباره نویسنده کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

لاری گاتلیب نویسنده و روان‌ درمانگر آمریکایی است. او همچنین نویسندۀ ستون مشاورۀ هفتگی مجلۀ آتلانتیک است و یکی از مجریان پادکست رادیویی «درمانگران عزیز»  نیز هست. سخنرانی‌اش در تد (TED) یکی از پربیننده‌ترین سخنرانی‌های سال 2019 بود. گاتلیب در سال 1966 در لس‌ آنجلس به دنیا آمد. مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1989 از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و در سال 2010 مدرک کارشناسی ‌ارشد روانشناسی بالینی‌اش را از دانشگاه پیردین گرفت. او روانشناس مورد تایید، مشاور ازدواج و خانواده است. گاتلیب مفسر رادیوی عمومی ملی و سردبیر آتلانیک بود. او برای نشریات مختلف نوشته و در برنامه‌های تلویزیونی مختلف نیز شرکت داشته است.

واکنش ها به کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

نقدی در نیویورک تایمز در مورد کتاب بهتره با یکی صحبت کنی منتشر شد و منتقدان داستان سرایی مؤثر کتاب را ستودند. همچنین در مورد سبک نوشتن نویسنده گفتند که گاتلیب می‌تواند کمی قضاوت‌گر و وسواسی باشد اما گفته‌هایش معتبر و موثق است.

امتیازات

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

شبکۀ ABC قصد دارد یک مجموعۀ تلویزیونی با اقتباس از کتاب بهتره با یکی حرف بزنی بسازد. ABC تاکنون تنها یک بازیگر برای بازی در این مجموعه معرفی کرده است.

میزان فروش کتاب

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز برای کتاب‌های غیرداستانی شد.

تحلیل سی بوک از کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب بهتره با یکی حرف بزنی کتابی است که از ما می‌پرسد: ‌«ما چگونه تغییر می‌کنیم؟». گاتلیب با خرد و شوخ‌طبعی شگفت‌انگیزش ما را به عنوان درمانگر و بیمار به دنیای خود دعوت می‌کند و حقایق و افسانه‌هایی را که در مورد عشق، معنا و فناپذیری، گناه و رستگاری، وحشت و شجاعت، امید و تغییر به خود و دیگران می‌گوییم بررسی می‌کند. کتاب بهتره با یکی حرف بزنی در صراحت کلامش انقلابی محسوب می‌شود و یک سفر عمیقاً شخصی است و در عین حال خواننده را با جهان قلب و ذهنش آشنا می‌کند و کمیاب‌ترین هدیه را به خواننده می‌دهد.

شرایط تهیه کتاب
می‌توانید برای خرید کتاب بهتره با یکی از حرف بزنی با تخفیف ویژه به سایت فروشگاه اینترنتی سیبوک مراجعه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهدیه بنیادی
    • پاسخ به نظر

    کتابی با زبان روان و گفتگو های تامل برانگیز و جذاب واقعا ارزش خوندن دوباره را دارد ، لذتبخش و اثرگذار برای بهبود روابط و خودشناسی هست ، ترجمه هم خیلی خوب انجام شده

  • تصویر کاربر

    • مهدیه بنیادی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد، شما را به حس کردن خود و دیگری ، پذیرش و همدلی نزدیکتر میکند

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی