ادبیات فرانسه

(10)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
954

علاقه مندان به این کتاب
20

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ادبیات فرانسه

انتشارات فنجان منتشر کرد:
این کتاب روایتی موجز از تاریخ ادبیات غنی، متنوع و، از لحاظ زمانی و مکانی، بسیار وسیعِ فرانسه است. نویسنده در این کتاب، ادبیات فرانسه اعم از شعر، رمان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را در دوره‌های مختلف و در قیاس با یکدیگر بررسی می‌کند: از اولین آثار برجسته‌ای که به این زبان در قرن یازدهم در شمال این کشور نوشته شده تا آثار قرون وسطا، تئاتر قرن هفدهم، دوره‌ی روشنگری، انقلاب فرانسه، و حتا آغاز قرن بیست‌ویکم. نویسنده، همچنین، با تمرکز بر سیر تحول مفهوم «قهرمان» در تاریخ ادبیات فرانسه، به نویسندگان ممتاز هر دوره و یک نمونه از آثار آنان می‌پردازد. آشنایی خواننده با مسائل و درون‌مایه‌های کلیدی هر دوره از این ادبیات پرمایه و پرماجرا از دیگر اهداف نگارش این کتاب بوده است.
***
«مجموعه‌ی کهربا»:
این مجموعه چراغ راهی برای آشنایی با ادبیات جهان است و می‌کوشد بسترهای اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مؤثر در شکل‌گیری میراث ادبی هر سرزمین را به خوانندگان معرفی کند. کتاب‌هایی که در این مجموعه منتشر می‌شود هم تاریخ ادبیات این سرزمین‌ها را شرح می‌دهد و هم آثار ادبی شاخص آن‌ها را بررسی می‌کند. سعی شده زبان این مجموعه روان و پاکیزه باشد.
نشر فنجان که پیش‌تر کتاب «ادبیات مدرن آمریکای لاتین» (نوشته‌ی روبرتو گونسالِس اِچِوارّیا، ترجمه‌ی لیلا مینایی) را از مجموعه‌ی «کهربا» منتشر کرده بود به‌تازگی کتاب جدیدی از این مجموعه را به نام «ادبیات فرانسه» (نوشته‌ی جان د. لاینز، ترجمه‌ی مریم دادخواه، ویراسته‌ی محمد غفاری) منتشر کرده است. کتاب‌های دیگری که در این مجموعه منتشر خواهد شد عبارت‌اند از ادبیات انگلیسی، ادبیات آلمانی، ادبیات روسی و... .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

درباره این کتاب بیشتر بخوانید

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • یحیی منصوری
    • پاسخ به نظر

    بسیار عالی بود

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی