فیزیک هشتم
تخفیف

%20

فیزیک هشتم

(0)

2,070,000ریال

1,656,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
74

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فیزیک هشتم

انتشارات علامه حلی منتشر کرد:
فیزیك دانشی است كه از دوران كودكی با انسان همراه است. چراجویی‌ها و حس كنجكاوی، از دوران طفولیت ذهن همۀ انسان‌ها را درگیر می‌كند. شهود و درك فیزیكی پدیده‌ها ـ اگر قرار به شكل‌گرفتن در ذهن باشد ـ در سنین كم باید اتفاق بیافتد. كنجكاوی دوران نوجوانی، بستر مناسبی است تا درك فیزیكی پدیده‌ها بر آن استوار گردد. دانش‌آموز در سنین كم، هنوز در مشاهدۀ پدیده‌های پیرامون خود، دچار عادت و روزمرگی نشده است. هنوز چرخ خوردن یك برگ در هوا برای او شگفت‌انگیز است، از سوت كشیدن یك زودپز به هیجان می‌آید و علت هیاهوی لیوانی كه آن را در كنار گوش خود نگه داشته است، برایش سؤال است. این كنجكاوی و هیجان، برای درك مبانی و به ‌وجود آمدن دید شهودی در فیزیك، بسیار حائز اهمیت است.
متاسفانه كنجكاوی و شور و هیجان دوران نوجوانی در برخورد با پدیده‌ها، با برخورد نادرست و غیرمطابق با طبع كنجكاو و فعال دانش‌آموزان و با ارائۀ فرمول‌های خشك و بی‌روح و مطالبی كه در جایی كه نباید، مطرح می‌شود، كشته می‌شود. اغلب با دانش‌آموزانی مواجه می‌شویم كه در مفاهیم اولیۀ فیزیك ضعف دارند، اما دایره‌المعارف بزرگی از روابط و فرمول‌های ریاضی و فیزیكی‌اند. بیان علت یك پدیده با یك رابطۀ ریاضی، برخلاف شور و هیجان و نشاط دورۀ نوجوانی و برخلاف ارادۀ ما مبنی بر درك مفهومی این علم است.
این کتاب سرفصل‌ها و موضوعات درسی کتاب علوم هشتم آموزش‌ و پرورش و تکمیلی سمپاد در بخش فیزیک را به طور کامل پوشش می‌دهد. علاوه بر آن، کتاب گاهی شامل موضوعاتی فراتر از کتاب درسی آموزش و پرورش است تا شکاف‌های آموزشی، کاستی‌ها و خلأهای دانشی که به نظر مؤلفین در کتاب‌های درسی وجود دارد، از میان بردارد. سعی بر آن بوده‌ است که تا حد ممکن از بیان روابط ریاضی پرهیز شود و تا جایی که ممکن است، درک و شهود دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.
متنی روان و مفصل، مثال‌های واقعی متعدد، بیان تاریخ علم به گویش‌های مختلف، تمرین‌های مفهومی گوناگون، فعالیت‌ها و آزمایش‌های جذاب و متنوع و... ویژگی‌های خاص کتاب موجود است که سعی دارد طبع مسموم آموزش کشور را که انبوه کتاب‌های کمک درسی بازاری ایجاد کرده‌اند، تغییر دهد و با سطحی‌نگری و حفظ کردن صرفِ الفاظ مقابله نماید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی