30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اروپا
گوری در گودی ابرها

گوری در گودی ابرها

(0)

420,000ریال

378,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
229

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گوری در گودی ابرها

انتشارات آگه منتشر کرد:
کتابی که در دست دارید گزیده ای است از سخنرانی های خورخه سمپرون در دو دهه ی پایانی سده ی بیستم. گفته اند که تاریخ سده بیستم را می توان همچون رمانی آکنده از نبردها، جنگ های هراسناک و کشاکش ها خواند... اما این سده برچیدگی نظام استعماری، بیداری و آگاه شدگی مردمان بیشتر کشورها، دامن گستری آزادی ها و رسمیت یابی حقوق انسان، افزایش شمار دولت های دمکراتیک و پیشرفت های چشمگیر در زمینه های علمی، فرهنگی، بهداشتی و ... را نیز به خود دید.
خورخه سمپرون از جمله روشنفکران گواهی دهنده ی رویدادهای مهم این سده است. او در نوجوانی به پیکار با نازیسم برخاست و دو سالی در اردوگاه کار اجباری بوخن والد با دشواری های بسیار زیست و دوزخ نازیسم را با پوست و گوشت خود حس کرد؛ سپس به کمونیسم روی آورد و دیرتر از آن نیز سر خورد و با آن بدرود گفت. از این رو همواره کوشیده است تا تجربه های دردناک خود را در نوشته هایش بیاورد و بر پایه ی آن ها به اندیشه ورزی پیرامون گذشته و اکنون بپردازد.
در این سخنرانی ها نویسنده چندان در پی ترتیب زمانی و تاریخی نمی رود؛ از این رو، هرچند محور اصلی سخنان اش مسائل اروپا در سده ی بیستم و اکنون و آینده ی اتحادیه ی اروپاست، اما مطالب با خاطره گویی و اندیشه ورزی های او در پهنه های فلسفی، هنری و اجتماعی و سیاسی پربارتر شده اند.
سمپرون نام این کتاب را از چامه ی پرآوازه ی پل سلان، چامه سرای رومانیایی تبار آلمانی زبان به نام «فوگ مرگ» برگرفته است. این چامه چنین آغاز می شود:
شیر سیاه سپیده دم را شامگاه می نوشیم
نیم روز و بامداد می نوشیم، شب می نوشیم
می نوشیم و می نوشیم
گوری در گودی ابرها می کَنیم، آنجا می توان به آسودگی خفت ...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی