آموزش صلح (با رویکرود میان فرهنگی)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
146

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آموزش صلح

انتشارات اندیشه احسان منتشر کرد:
«نویسندگان کتاب حاضر با ژرف بینی نسبت به ادبیات صلح پژوهی جهانی کار مهمی را ارائه داده اند؛ و با قلم و اندیشه ای روان پرده از ظرایف پنهان مطالعات نوین صلح برگرفته اند. مطالعه این کتاب را به همه دانش پژوهان علوم سیاسی، روابط بین المللی، علوم تربیتی، فرهنگ پژوهی، الهیات تطبیقی، تاریخ پژوهی، اخلاق پژوهی، جامعه شناسی، روانشناسی و عموم مردم توصیه میکنم»(بخش هایی از پیشگفتار کتاب به قلم دکتر محمدجعفر امیر محلاتی، استاد بخش مطالعات اسلام شناسی کالج ابرلین امریکا).
ضرورت آموزش صلح،مورد اتفاق نظر صاحبنظران حوزه صلح است؛چراکه «جنگ از اذهان آدمها برمی خیزد؛ پس صلح را نیز باید در اذهان ایجاد کرد». لذا باید سراغ نظام تعلیم و تربیت و آموزش صلح رفت. ما در این کتاب کوشیده ایم با معرفی فلسفه میان فرهنگی که رویکردی نو در تفکر فلسفی محسوب شده و فلسفه صلح خوانده میشود، استلزامات آن را برای آموزش صلح استنتاج و راهکارهای تحقق بخشی این استلزامات را در نظام تعلیم و تربیت بیان نماییم.
این کتاب میخواهد در مرتبه نخست تاکید و تمهیدی باشد در جهت نگاه میان فرهنگی به موضوع صلح؛ چراکه فهم پدیده های ذووجوهی مثل جنگ و صلح، نیازمند بررسی و نگاه میان فرهنگی است؛ و در مرتبه دوم، دلالتهای تربیتی فلسفه میان فرهنگی را برای ایجاد یک برنامه درسی صلح محور بیان نماید. با این امید که با تحقق چنین برنامه ای، زمینه ایجاد تفکر و منش صلح در اذهان و اخلاق متربیان ایجاد شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی