30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
انسان در جست و جوی معنا

انسان در جست و جوی معنا

(31)

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1942

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انسان در جست و جوی معنا

انتشارات سنگ منتشر کرد:
«انسان در جست‌وجوی معنا» مهم‌ترین کتاب «ویکتور فرانکل» است که نخستین بار سال 1946 یعنی تقریباً بلافاصله بعد از پایان جنگ جهانی دوم منتشر شد. او در بخش نخست این کتاب، تجربیات هول‌آور و تأثیرگذارش را از سه سال حضور در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و داخائو نوشته و در بخش دوم، با استفاده از این تجربیات، نظریه‌ی معناگرایی خود را شرح داده است. اما فرانکل مثل هر دانشمند دیگری، تا زمان حیاتش یعنی تا چهل و شش سال بعد از آن، این کتاب را بازنگری کرد و با ویراست‌های تازه، دیدگاه‌هایش را گسترش داد و اصلاح کرد.
او پنج سال پیش از مرگش در 1992 ویراست تازه‌ای از کتاب منتشر کرد. ترجمه‌ی حاضر، بر اساس همین نسخه‌ی آخر است که نسبت به نسخه‌های اولیه، تفاوت‌هایی دارد. از جمله این‌که فرانکل یک فصل نسبتاً طولانی به کتاب افزوده است به نام «موردی از خوش‌بینی غم‌انگیز.» فصلی که در آن توصیفی بسیار زیبا از وضعیت انسان در جهانِ پر از رنج و راه مواجهه با آن را ارایه می‌دهد.
ویکتور فرانکل که تجربه‌ای به دردناکی اردوگاه‌های کار اجباری را پشت سر گذاشته است، معتقد است «پاسخ مثبت به زندگی با وجود همه چیز» راه درمان بسیاری از رنج‌هاست و زندگی تحت هر شرایطی معانی بالقوه‌ی خودش را دارد؛ حتی در تیره‌بختانه‌ترین شرایطش. او همان طور که «گوردون آلپورت» در پیشگفتار کتاب می‌گوید توانسته بود نمای عریان وجود را ببیند. و مثل نیچه معتقد بود اگر کسی چرایی زندگی‌اش را بیابد، چگونگی‌اش را نیز خواهد یافت. نسخه‌ای که در جهان بی‌معنای امروز، هنوز کار می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

برای مشاهده نقد و بررسی کامل این کتاب اینجا کلیک کنید.







/

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسین یکتایئ شورک حاجی
    • پاسخ به نظر

    با سلام این کتابی است که خود نوسنده به طورکامل شاهد رنج وشکنجه زندانیان بوده وبه شکلی شگفت انگیز ا ظرفیت انسان برای چیرگی برشرایط نامناسب کشف حفیفت مناسب ارائه می دهد. وبه این موضوع می پردازد زندانیان افراد معمولی بود ند اما دست کم برخی ازآنها انتخاب کردند که شایسته رنجهایشانز باشند وظرفیت بشر را برای فراتر رفتن از سرنوشت ظاهری اش ثابت کردند.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی