30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
راهنمای کمبریج به اندیشه های پوپر

راهنمای کمبریج به اندیشه های پوپر

(9)

3,800,000ریال

3,420,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1009

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای کمبریج به اندیشه های پوپر

انتشارات طرح نو منتشر کرد:
کتاب حاضر ترجمه‌ی کتاب The Cambridge Companion to Popper ویراسته‌ی مشترک جرمی شی‌یرمر و جفری استوک است که انتشارات دانشگاه کمبریج در سال 2016 منتشر کرده مؤلفان مختلفی که عموماً متخصصان پوپرشناس هستند، به معرفی و نقادی اندیشه‌های پوپر در فلسفه‌ی علم و فلسفه‌ی سیاست می‌پردازند. این کتاب برای مخاطب عام و نیز علاقه‌مند به موضوع تنظیم شده است و به غیر از یک فصل که به موضوعی فنی و تخصصی پرداخته، سایر فصل‌های کتاب برای خواننده‌ی عادی زودیاب و سودمند است؛ تصویری جامع از فیلسوفی بس تأثیرگذار در قرن بیستم به نمایش می‌گذارد و آشنایی روشن و روانی از مهم‌ترین دیدگاه‌هایش در قلمروهای فلسفه‌ی علم، فلسفه‌ی سیاست، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم روانشناختی و علوم انسانی در دوران معاصر برای خواننده به بار می‌آورد.
پوپر در ایران ناشناخته نیست. اندیشه‌های او نیز با حیات فکری و اجتماعی ایران امروز، بی‌نسبت نیست. بلکه بی‌اغراق می‌توان گفت اهمیت ایده‌های پوپر برای جامعه‌ی ایرانی در شرایط کنونی افزون‌تر و مبرم‌تر شده است. سه عنصر اساسی اندیشه‌ی پوپر که می‌تواند برای ایران امروز بسیار سودمند باشد عبارتند از:
گرایش به خردگرایی انتقادی، انگاره‌ی خطاپذیری و آموزه‌ی رواداری خواننده با خواندن این کتاب به دریافت عمیق‌تر و تازه‌تری از اندیشه‌های پوپر دست می‌یابد، در عین حال فلسفه‌ی او را در مقام یک شیوه زیست و سبکی از زندگی نیز، تجربه می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سلام عبدالهی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه ولی فصل دوم قسمتی از کتاب جامعه شناسی تاریخی نخبگان که همین طرح نو نشر کرده، اشتباها در این کتاب جابجا اومده و نتیجتا خواندن بخشی از فصل دوم تقریبا بی فایده است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی