30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
متون کهن
مثنوی معنوی استعلامی

مثنوی معنوی استعلامی (7 جلدی)

(12)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1218

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مثنوی معنوی استعلامی

انتشارات سخن منتشر کرد:
این نسخه از کتاب مثنوی مولانا با مقدمه، تصحیح متون، تعلیقات و فهرست ها به دست دکتر محمد استعلامی گردآوری شده است.
کتاب متن و شرح مثنوی مولانا همراه با مقدمه‌ای مبسوط، تصحیح متن، نقطه‌گذاری، اعراب‌گذاری، تعلیقات جامع و نمایه‌ها و فهرست‌ها، از سال 59 خورشیدی و به صورت کاری تمام‌وقت و در طی بیست‌سال متمادی نوشته و گردآوری شده است.
در شش جلد از این کتاب ابتدا متن تصحیح‌شده و تقریبا اصل هر دفتر از آن که براساس نسخه‌ی مورخ 677ق (موزه مولانا، قونیه) و مطابق با نسخه‌های 668 ق و 715 ق (نسخه دوم قونیه) و مثنوی تصحیح نیکلسون گردآوری و نوشته شده، آمده و بعد تعلیقات همان دفتر قرار گرفته که در آن یادداشت‌ها، هر توضیح با یک شماره آغاز می شود.
بنابراین برای یافتن توضیح هر بیت شماره‌ی آن را در آن یادداشت‌ها باید دنبال کرد و جلد هفتم در دو بخش است که بخش اول آن در هفت فصل شامل تعبیرات ویژه‌ی مولانا، مباحث، اصطلاحات، نام اشخاص، نام کتاب‌ها، رساله‌ها، نام جاها، آیه‌های قران در متن، حدیث‌ها و سخنان پیران، ماخذ و منابع، مقدمه و تعلیقات شش دفتر گنجانده شده است و بخش دوم آغاز بیت‌های مثنوی کشف‌الابیات است.
استاد دکتر محمد استعلامی، ادیب و پژوهشگر در متون شاخص عرفانی و ادبی در سال 1315 و در اراک متولد شد. مدرک لیسانس ادبیات فارسی را در سال 1337 از دانش‌سرای عالی تهران گرفت. از آن پس دوره‌های مطالعاتی گوناگونی را در دانشگاه‌های هند، کانادا و امریکا گذراند، در سال 1343 در گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران به سمت مدرس استخدام شد و در سال 1356 بازنشسته گشت. پس از آن در تابستان 1361 برای تکمیل مطالعات و تحقیقات خود سفرهای طولانی به هند،امریکا، ژاپن و کانادا کرد و تا سال 1374 به تدریس در مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه مک گیل مشغول بود. دکتر استعلامی به مدت هفت‌سال عضو هیات مؤلفین دهخدا بود و سابقه‌ی شاگردی در محضر استاد معین را دارد و به همین دلیل به لغت‌شناسی و تمثیل و کلمات قصار در ادبیات فارسی توجه خاصی دارد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مقداد اقبال سعیدی
    • پاسخ به نظر

    شرحی مختصر و مفید که همیشه قابل استفاده و استناد خواهد بود

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی