ارگاست در پرسپولیس

(2)

2,800,000ریال

2,520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
224

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ارگاست در پرسپولیس

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
پیتر بروک، کارگردان نوآور تئاتر و سینمای بریتانیایی، که «بزرگ‌ترین کارگردان زنده‌ی تئاتر» به‌حساب می‌آید، مرکز بین‌المللی پژوهش تئاتر را سال هزار و نهصد و هفتاد میلادی در پاریس بنیان گذاشت.
کتاب حاضر ایده‌ی اولیه‌ی تـأسیس این مرکز را بازگو می‌کند و گزارشی مفصل از اولین پروژه‌ی بزرگ عمومی آن ارائه می‌دهد.
اثر موردبحث، که اُرگاست نام دارد، در ویرانه‌های کاخ داریوش کبیر در پرسپولیس استان فارس ایران، با گروهی متشکل از نُه ملیت مختلف، با هدایت پیتر بروک و به دستیاری جفری ریوز اِجرا شد و متن آن را شاعر اِنگلیسی، تد هیوز، به زبانی بدیع نوشت.
کتاب حاضر شرحی است مفصل از تکامل کار اُرگاست از آغاز تا پایان و اِجرای شگفت‌انگیز آن در پرسپولیس که افزون بر شرح تصور بروک از تئاتر و متدهای بازیگری او، به شرح اجرای تجربی تئاتر برای مخاطبان روستایی ایران و دستاورد تئاتری بروک از فرم‌های نمایشی تعزیه و روحوضی در ایران می‌پردازد. همچنین، نمایی از مواجهه‌ی کمپانی تئاتر با بروکراسی پیچیده‌ی ایران و تضادهای فرهنگی آن را در اختیار خواننده می‌گذارد.
مطالعه‌ی «ارگاست در پرسپولیس»دست‌اندرکاران حوزه‌ی تئاتر را با تئاتر پژوهشی و تجربی آشنا می‌کند. این کتاب درس‌نامه‌ی سودمندی را در اختیار دانشجویان تئاتر می‌گذارد. همچنین علاقه‌مندان هنر را در لذت تولید یک اثر عظیم سهیم می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی