ایران و آمریکا

(1)

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
269

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایران و آمریکا

انتشارات نگاه معاصر منتشر کرد:
درباره سیاست مهار دوجانبه ایران و عراق، به ویژه بخشی که مربوط به عراق می شود، بسیار سخن رفته است. با وجود این، تحلیل های عمیق معدودی درباره بخش مربوط به ایران در این سیاست وجود داشته است. این کتاب تلاشی است در راستای توجه به این نقیصه از طریق وارسی اینکه این سیاست چه زمان و چرا اتفاق افتاد، چگونه تحول یافت و امروز در چه موضعی است. این مطالعه همچنین نقش ایفا شده از سوی اسرائیل در مهار ایران را تا حدی که این کشور در شکل گیری سیاست گذاری آمریکا دخیل است، مورد بررسی قرار داده است. همچنین از آنجایی که سرنوشت ایران به شکل جدایی ناپذیری به سرنوشت عراق گره خورده است، این بررسی، به تناسب مورد، با مهار عراق همپوشانی خواهد داشت.
در کتاب حاضر استدلال خواهد شد که خاستگاه سیاست مهار دوجانبه ایران و عراق به دوران دولت کارتر بازمی گردد اما در زمان دولت کلینتون بود که عبارت
«مهار دوجانبه» بر سر زبان ها افتاد. به رغم استفاده شایع از این عبارت، معنای آن کاملا شفاف نیست؛ افراد مختلف، تعابیر مختلفی از «مهار» ایران و عراق داشته اند. برای برخی این لفظ به معنای تدقیق در امور نظامی، اقتصادی و سیاسی این دو کشور است. این تعبیر درباره عراق بین ۱۹۹۰- که صدام حسین به کویت حمله کرد و تحریم های سازمان ملل علیه این کشور وضع شد- و ۲۰۰۳- که برای دومین بار مورد تجاوز آمریکا قرار گرفت و اشغال شد- صدق می کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی