دیر درخت نارنج (بخش اول)

(7)
نویسنده:

3,600,000ریال

3,240,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5587

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیر درخت نارنج

انتشارات ویدا منتشر کرد:
جهانی دو پاره...
ملکه‌ی قلمرویی که وارثی ندارد.
و دشمنی باستانی که در آستانه‌ی بیداری است.
دودمان برتنت هزار سال تمام بر قلمرو اینیس حکم رانده است. ملکه سبران نهم که هنوز تن به ازدواج نداده است، برای محافظت از قلمرو خود در برابر ویرانی، باید صاحب دختری شود، اما آدمکشان به سراپرده‌اش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند.
اید دوریان در دربار این ملکه بیگانه است. او به مقام ندیمه خاصه در سراپرده ارتقا یافته است، اما به محفلی پنهانی از جادوگران وفادار است. اید با احتیاط مراقب سبران است و در خفا به کمک جادویی ممنوع از ملکه محافظت می‌کند.
آن‌سوی اقیانوسی تاریک، تانه تمام زندگی‌اش را آموزش دیده است تا اژدهاسوار شود، اما ناگزیر از انتخابی می‌شود که شاید مسیر زندگی‌اش را یکسره تغییر دهد.
در همین حال، باخترزمین و خاورزمین که قرن‌هاست قطع رابطه کرده‌اند، از هر گونه مذاکره‌ای امتناع می‌ورزند و نیروهای آشوب از خواب بر می‌خیزند...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب دیر درخت نارنج 

کتاب دیر درخت نارنج


بخشی از کتاب دیر درخت نارنج:
«چیزی که من می‌دونم مهم نیست، چیزی که دنیا می‌بینه مهمه. اجازه بده از فرصت استفاده کنم و مثالی بزنم: هنر. هنر یه آفرینش بزرگ نیست بلکه مجموعه‌ای از آفرینش‌های کوچیکه. وقتی که یکی از شعرای منو می‌خونی، هفته‌ها وقتی رو که صرف کرده‌ام نمی‌بینی؛ فکر کردن‌ها. واژه‌هایی که قلم خورده‌ان و صفحاتی که با بیزاری سوزانده‌ام. در نهایت همه چیزی که می‌بینی همون چیزیه که میخوای ببینی.»

دیر درخت نارنج رمانی فانتزی از سامانتا شنن نویسندۀ بریتانیایی کتاب‌های پادرآرمان شهری، فانتزی و ماوراءالطبیعه است که در سال 2019 منتشر شد. کتاب دیر درخت نارنج پرفروش‌ترین کتاب فانتزی فمینیستی حماسی نیویورک تایمز شد.

معرفی کتاب دیر درخت نارنج اثر سامانتا شنن 

کتاب دیر درخت نارنج اثر سامانتا شنن با ترجمۀ اسماعیل عامل محرابی یکی از برترین کتاب‌های فانتزی حماسی معاصر است. وقایع کتاب در امپراطوری بزرگی رخ می‌دهد که دو پاره شده است. این سرزمین یک امپراطوری دارد اما دو فرهنگ متضاد باعث شده به دو بخش متفاوت تقسیم شود. مردم بر سر اعتقاداتشان با هم می‌جنگند و یکدیگر را می‌کشند. کتاب دیر درخت نارنج داستانی ماجراجویانه دارد که در سرزمینی پُر از جادو رخ می‌دهد. سرزمینی که در آن اژدهایان، جادوگران، دزدان دریایی و غیره در کنار هم زندگی می‌کنند. در تک‌تک کلمات کتاب دیر درخت نارنج می‌توان عشق، قدرت، شجاعت و ترس را حس کرد.

خلاصه داستان

وقایع داستان در یک امپراطوری رخ می‌دهد که به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. خاندان برتنت هزاران سال بر این سرزمین حکومت کرده‌اند اما ملکۀ نهم آن‌ها هنوز ازدواج نکرده است. ملکه باید دختری داشته باشد تا از این قلمرو در برابر دشمنان محافظت کند. حالا دشمنی قدیمی از خواب بیدار شده، دشمنی که آخرین بار هزاران سال پیش هر دو بخش سرزمین را به خاک و خون کشیده است. مردم فکر می‌کنند که وارثان ملکه می‌توانند جلوی بیدار شدن این دشمن قدیمی را بگیرند اما ملکه هیچ وارثی ندارد چون عاشق زنی شده که جادوگر است و سعی دارد با جادو از سرزمینش محافظت کند.

خواندن کتاب دیر درخت نارنج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این داستان فانتزی حماسی بسیار مناسب طرفداران کتاب بازی تاج و تخت است.

درباره نویسنده کتاب دیر درخت نارنج

نویسنده کتاب دیردرخت نارنج

سامانتا شنن در نوامبر سال 1991 به دنیا آمد. او نویسندۀ بریتانیایی داستان‌های پادآرمان شهری، فانتزی و ماورءالطبیعه است. فصل استخوان اولین رمان او است که در سال 2013 منتشر شد. شانون در رایسلیپ انگلستان بزرگ شد. اولین بار نویسندگی را در پانزده سالگی شروع کرد و اولین رمانش آرورا را نوشت که هنوز منتشر نشده است. شانون در کالج سنت آن آکسفورد در رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و در سال 2013 فارغ التحصیل شد. آثارش را همیشه با جی.کی رولینگ خالق مجموعه داستان‌های هری پاتر مقایسه می‌کنند.

جوایز کسب شده

آمازون به انتخاب صد منتقد برتر علمی - تخیلی و فانتزی کتاب دیر درخت نارنج را بهترین کتاب سال 2019 اعلام کرد.

نامزد دریافت جایزۀ بهترین کتاب فانتزی گودریدز

می‌توانید کتاب دیر درخت نارنج را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    یه رمان فانتزی خوب با چندین شخصیت زن قوی، جنگ‌های فوق‌العاده با جادو و اژدها آدم دیگه از یه کتاب فانتزی چی‌ می‌خواد؟ داستان کتاب برای من خیلی جذاب و سرگرم‌کننده بود.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    دستاورد شگفت‌انگیز این نویسنده همین کتابه. یه دنیای فانتزی که در اون مذهب و تاریخ رو با هم ترکیب کرده و فضای خیلی زیبایی رو به وجود آورده. خیلی منو یاد ارباب حلقه‌ها انداخت.

  • تصویر کاربر

    • کو کو
    • پاسخ به نظر

    واقعا زیباست..

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    باران با سروصدا به بام خانه می‌خورد. اهالی سایکی، باران این هنگام از سال را باران آلویی می‌نامیدند؛ هنگامی که هوا ابری و سنگین می‌شد و میوه‌ها بر سر درختان متورم می‌شدند. لنگ‌لنگان از روی حصیرها گذشت و همان‌طور که زیر لب ناسزا می‌گفت، در را به اندازهٔ یک بند انگشت باز کرد.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 1

    غریبه همچون شبحی دریایی از آب بیرون آمد؛ با پاهایی برهنه و زخم‌هایی که از سفر بر بدنش به یادگار مانده بود. در میان مِهی که چون تار عنکبوت بر فراز سایکی پهن شده بود، مانند آدمی مست گام برمی‌داشت.

عیدی