مادام بواری (شومیز)

(6)

2,850,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2838

علاقه مندان به این کتاب
42

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مادام بواری

انتشارات نیلوفر منتشر کرد:
باکمال دقت در واقعیتی که می گویم تعمق کنید: استادی با قدرت هنرمندانه فلوبر موفق می شود جهان نکبت بار پر از آدم های شیاد و فیلیستین و میان مایه و ظالم و بانوان گمراه آفریده خود را به یکی از کامل ترین آثار داستانی شاعرانه ای که می شناسیم تبدیل کند و این کار را با ایجاد هارمونی میان تمامی اجزاء، با نیروی درونی سبک، با تمامی شگردهای فرمی به صورت کنترپوان گذار از یک درونمایه به درونمایه دیگر، پیش آگاهی ها و پژواک ها انجام داده است. اگر فلوبر نبود، مارسل پروستی در فرانسه و جیمز جویسی در ایرلند نیز ظهور نمی کرد. چخوف هم در روسیه این چخوفی که می بینیم نمی بود. همین برای نشان دادن تأثیر ادبی فلوبر کفایت میکند.
ولادیمیر نابوکف
... سبک غیر مستقیم آزاد از یک سو پیشگام گفتمان پروست وار و بازسازی تدریجی خاطره زمان گذشته است و از سوی دیگر بلافصل ترین مقدمه برای تک گویی درونی است که نخستین بار جیمز جویس در اپیزود نهایی یولیسس به کار گرفت و بعدها به دست فاکنر تکمیل شد و تنوع بافت (تا نه تنها عملکرد «هنجارمند» ذهن بلکه انواع مختلف «ناهنجاری» روانی را نیز نشان بدهد). بدین ترتیب سراسر قلمرو روانشناختی رمان مدرن، یعنی قلمروی که در آن چشم انداز عمده در واقعیت داستانی ذهن انسان است، برگرفته از مادام بواری است، یعنی رمانی که برای اولین بار کوشید عملکرد ذهن [وجدان] را بیان کند، بی آنکه مثل رمان های پیش از خود، به تجلیات بیرونی آن متوسل شود.
ماریو بارگاس یوسا
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهتاب آرامش
    • پاسخ به نظر

    متاسفانه سیر داستان جذاب نبود بعلاوه شخصیت مادام بواری بسیار متزلزل و ناپایداری بود

  • تصویر کاربر

    • امیر کیاروستا
    • پاسخ به نظر

    قرار نیس هرچی شیرین بود جذاب باشه.بوواری بشدت تلخ و درگیرکننده و تنش اور بود اما همین ها در استادانه ترین حالت قلم خورده بود.واقعا اثر جذابی بود.و تلخ...

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی