زنان سرکش دنیای ریاضیات (گالینگور)

(2)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
553

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زنان سرکش دنیای ریاضیات

انتشارات معین منتشر کرد:
مریم میرزاخانی در تهران زاده شد و در دوران جنگ ایران و عراق بزرگ شد. او در ابتدا سودای نویسندگی در سر داشت. کتابخوانی بود سیری ناپذیر و عاشق زندگینامه های تلویزیونی درباره ی زنان مشهور. در دوره راهنمایی دست کم بر اساس گفته های یکی از آموزگارانش، در ریاضی ضعفیف بود. مدتی از دنبال کردن ریاضیات دلسرد شد. اما شوق بسیار زیاد برادش در دانش اندوزی در او هم اثر کرد. همچنین دوستی با همشاگردی اش رویا بهشتی را نیز موجب افروختن آتش خردورزی خویش می داند.
میرزاخانی در همان مصاحبه سال 2008 یادآور می شود:"هرگز به فکر رفتن به ریاضیات شرکت کنند؟! آنها نخستین بانوان در تاریخ آن رقابت ها بودند که احراز صلاحیت شدند و نشان طلای رقابت های هنگ کنگ را کسب کردند: میرزاخانی طلا و بهشتی نقره.
در سال 1994 در سطح بین المللی شناخته شدند. سال بعد هم میرزاخانی نشان طلای دیگری را در تورنتوی کانادا کسب کرد. در همان سال برای خواندن ریاضیات پیشرو وارد دانشگاه صنعتی شریف شد. میرزاخانی نوشتار های متعددی را در دوره لیسانس منتشر کرد و به ادامه رقابت در مسابقات ریاضی پرداخت. اما یک سانحه اتوبوس او را از توان لازم انداخت. در فوریه آن سال او و دیگر نخبگان ریاضی از رقابتی که در اهواز برگزار شده بود بر می گشتند که کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد و به دره افتاد. هفت ریاضیدان برنده ی جوایز و دو راننده اتوبوس کشته شدند، اما میرزاخانی و چندتن دیگر در این میان با خوش شانسی جان سالم بدر بردند. پس از آن او ایران را ترک کرد تا در خارج از کشور به دانش اندوزی و کار بپردازد.
میرزاخانی پژوهشگری بود مصمم، پیگیر و نوآور که از اساتیدش به زبان انگلیسی می پرسید و به زبان مادریش فارسی یادداشت می کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی