زیر پوست ایران

(1)

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
614

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زیر پوست ایران

انتشارات همان منتشر کرد:
لیندا جاکوبز، باستان‌شناس جوان آمریکایی، در 1974 برای شرکت در اکتشاف مهمی به ایران دعوت شد. او در این سفر نه‌تنها دفینه‌های کهنی را آشکار کرد، بلکه از مرزهای فرهنگی عبور کرد تا بتواند رمز و راز زندگی روزمره مردم را کشف کند. زیر پوست ایران سفر عاطفی اوست برای درک فرهنگی که به نظرش غریب و در عین حال آشنا می‌رسد و او را به ریشه‌های عربی‌اش متصل می‌کند.
جاکوبز می‌گوید، «هر اکتشافی کور است چراکه باستان‌شناس جهانی ناشناخته را می‌کاود.» او با اهل محل و خانوادهٔ آن‌ها دوست می‌شود و رابطه‌ای را شکل می‌دهد که به‌رغم تفاوت‌ها و بعد فرهنگی و جغرافیایی و سیاسی، آزمون زمان را با موفقیت از سر می‌گذراند.
جاکوبز تحت تاثیر زنان شجاع ایرانی قرار می‌گیرد که با فقر و دشواری‌های فرهنگی و اجتماعی می‌ستیزند و می‌گوید، «آن‌ها احساس مرا نسبت به خانواده‌ام، میراثم و جهان تغییر دادند.»
داستان فوق‌العادهٔ جاکوبز آکنده است از اطلاعات جالبی دربارهٔ روند اکتشاف، تاریخ منطقه و تمدن‌های کهن آن، اما شاید مهمترین وجه کتاب توصیف روشنگری است که از وضعیت اجتماعی جامعهٔ ایران پیش از انقلاب به دست می‌دهد و نیز شرایط آن سه دههٔ بعد پس از انقلاب. با او دراین سفر اکتشافی بیرونی و درونی همراه شویم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی