ولپن (کمدی در پنج پرده)

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
251

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ولپن

انتشارات قطره منتشر کرد:
وُلپن اثر بن جانسن نمایشنامه ای است پر شخصیت و پرکشش. کشمکش میان شخصیت ها و کیفیت ارتباط آن ها عامل اصلی در پیش بردن ماجراهای نمایش است.
ولپن، شخصیت محوری نمایش، سرشار از مکر و حیله و خصلت ها و صفت های ناپسندیده و رذیلانه است، و جانسن با پرداختن به او نگاه انتقادی خود را به جامعه و آدم هایش آشکار کرده است. جانسن در این نمایشنامه راوی جامعه و آدم هایی است که برای رسیدن به منافع بیشتر از هیچ تلاشی برای تخریب یکدیگر کوتاهی نمی کنند.
نامه های صادق هدایت به دوستانش در پاریس، به ویژه به حسن شهیدنورایی، گویای آن است که او معمولا متن نمایشنامه هایی را از آن ها درخواست می کرد، و پس از آن برای ترجمه در اختیار عبدالحسین نوشین قرار می داد، و نوشین نیز ترجمه ها را برای واخوانی و احیانا ویرایش پاره ای از گفت وگو ها به هدایت می سپرد.
نوشین، نمایشنامه ولپن، نوشته بن جانسن، را در آغاز دهه 20 شمسی ترجمه کرد، و در فروردین 1323 به عنوان برنامه افتتاحیه «تئاتر فرهنگ» (خیابان لاله زار) روی صحنه برد.
روایت است که اجرای این نمایش تأثیر شگرفی بر فضای فرهنگی پایتخت گذاشت، و گروهی از تماشاگران نخبه پسند، که میانه ای با تماشاخانه های لاله زار نداشتند، به دیدن این نمایش ترغیب شدند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی