راز

(0)
نویسنده:

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
388

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راز

انتشارات پیکان منتشر کرد:
در این كتاب می خوانید كه چگونه از راز در جنبه های مختلف زندگی خود استفاده می كند و از آن به منظور دستیابی به پول، سلامتی، و روابط مطلوب، خوشبختی و هر آنچه در این جهان می خواهید، سود بجویید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب راز

تصویری از طرح جلد کتاب راز نشر پیکان

شاید راندا برن را نشناسید اما مطمئنیم که با کتاب‌های او آَشنا هستید. راندا خالق کتاب معروف راز است که فیلم مستند آن را نیز ساخته و جهان را تحت‌تأثیر قرار داده و زندگی میلیون‌ها نفر را متحول کرده است. 
انتظار، نیروی جذب قدرتمندی است. هرآنچه می‌خواهید، انتظار دریافتش را بکشید. هرآنچه نمی‌خواهید، انتظارش را نکشید. 

معرفی کتاب راز اثر راندا برن

کتاب راز اثر راندا برن با ترجمۀ مهدی قراچه‌داغی حاوی نکاتی از فیلم راز و نقل‌قول‌ها و دیدگاه‌های ارزشمند معلمان و شخصیت‌های مشهوری مانند اینشتین، یونگ، امرسون و ... است. راز البته فاقد شواهد علمی و پشتوانۀ تحقیقاتی است و به‌طورکلی به‌عنوان شبه‌علم در نظر گرفته می‌شود. اما این کتاب به بسیاری از مردم در سراسر جهان کمک کرده است که زنگی خود را دوباره بیافرینند.

می‌دانیم که همه چیز از انرژی تشکیل شده است، حتی ما انسان‌ها و اگر خود بشر را زیر میکروسکوپ قرار دهیم می‌بینیم که از او انرژی‌هایی در فرکانس‌های متعدد مرتعش می‌شود. افکار ما نیز در حقیقت فرکانس‌های مغناطیسی هستند که به‌واسطۀ احساساتمان کنترل می‌شوند. وقتی به چیزی فکر می‌کنیم، این فرکانس‌ها مانند انرژی به کیهان فرستاده می‌شوند و به‌صورت مغناطیسی هر چیزی که در همان سطح انرژی موجود باشد را جذب می‌کنند. در حقیقت قانون جذب به ما می‌گوید هر چه را باور کنیم، در زندگی‌مان ظاهر خواهد شد. اگر باور کنیم مستحق عشقیم، آن را آشکار خواهیم کرد و اگر باور کنیم فقیر خواهیم شد، فقیر می‌مانیم.

علت آن است که طبیعت از فقدان پرهیز می‌کند. قانون جذب تاکید می‌کند که اگر چیزهای منفی را از زندگی‌تان حذف کنید، فضایی برای چیزهای مثبت در زندگی‌تان باز می‌شود. افکار مثبت بسیار قوی‌تر از افکار منفی هستند و برای به‌وجودآوردن یک چیز منفی، افکار منفی به تداوم و قدرت بسیار زیادی نیاز دارند. 
متأسفانه این روزها اکثر مردم اغلب به چیزهای منفی فکر می‌کنند. منفی‌گرایی و قضاوت یک حلقۀ تکرارشونده می‌سازند و ما را در الگوهای فکری منفی نگه می‌دارند. اما خوشبختانه راهی هست که این الگوها شکسته شوند و بتوانیم آن‌ها را با الگوهای جدید جایگزین کنیم. برن این راه را قانون جذب می‌نامد و از آن با عنوان راز یاد می‌کند.

در حقیقت ذهن ما درست مانند یک برنامۀ کامپیوتری، قابل برنامه‌ریزی است. در نتیجه اگر ذهنمان بر روی حلقۀ اتفاقات منفی گیرکرده به این دلیل است که خودمان آن را روی این حلقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ذهن ما عاشق تکرار است. اگر مدتی مراقب افکارمان باشیم متوجه می‌شویم که افکار قدیمی‌مان بارها و بارها تکرار می‌شوند. راهی که می‌توان این حلقه را شکست آن است که یک برنامۀ جدید جایگزین آن کنیم. برنامه‌ای کاملاً متضاد الگوی افکار منفی. البته لازم نیست دربارۀ هر فکر منفی ‌نگران باشید زیرا همۀ افکار زودگذر قدرت آشکار شدن ندارند. آنچه می‌تواند آشکار شود افکار و احساساتی هستند که به‌صورت پایدار به آن‌ها اصرار می‌ورزید. 

خلاصه داستان

سال 2004 بود که زندگی شخصی راندا دچار فروپاشی عظیمی شد. او در تلاش برای بهبود اوضاع زندگی خودش به جستجوی روح و خودکاوی پرداخت و در خلال همین تلاش بود که قانون راز را کشف کرد. تقریباً تمام تفکرات دینی و برخی از بزرگ‌ترین متفکران زمان گواهی می‌دهند که قانون جذب قوی‌ترین قانون در جهان است. راندا نیز بیان می‌کند که راز از زمان زیست انسان وجود داشته اما تا آن زمان هنوز شناخته یا اجرایی نشده بود. راز به طور بالقوه می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد و لحظه‌ای که راندا به این بینش رسید، می‌دانست که باید تمام ‌وقتش را صرف معرفی و پخش این دانش با همگان کند و این کار را وظیفۀ خود در قبال همۀ دنیا می‌دانست. او باورداشت قانونی را کشف کرده است که به هر جنبه از زندگی ما مربوط است، قانونی فناپذیر و ابدی: قانون جذب. 

راز اثر راندا برن با ترجمۀ مهدی قراچه‌داغی یک کتاب خودیاری در مورد قدرت تفکر مثبت است. این کتاب مفهوم جذب را مطرح می‌کند. برن در این کتاب بیان می‌کند که تفکر مثبت نتایج مغناطیسی دارد و یاد می‌دهد که اگر تلاش کنید تا با افکار و رفتارتان انرژی مثبت ساطع کنید چیزهای مثبت را نیز به سمت خودتان جذب خواهید کرد. صرفاً باید به آنچه می‌خواهید به دست بیاورید ایمان داشته باشید. کتاب راز عمدتاً دربارۀ قانون جذب است اما دربارۀ معجزۀ شکرگزاری و قدرت قدردانی هم به طور مختصر صحبت می‌کند. کتاب راز عطش دستیابی خوانندگانش به موفقیت را تشدید می‌کند و ادعا می‌کند که خوشبختی، ثروت و موفقیت در روابط و حتی بهبود سلامت همگی با استفاده از راز قابل دستیابی هستند.

کتاب راز نه ‌تنها بر اهمیت مثبت‌اندیشی تاکید می‌کند بلکه به خوانندگان شجاعت تغییر زندگی‌شان را نیز هدیه می‌کند. برن معتقد است که افکار ما همه چیز را کنترل می‌کند و ما بر آنچه در زندگی‌مان رخ می‌دهد تسلط داریم. او استدلال می‌کند که همۀ کسانی که ثروتمند می‌شوند خودآگاه یا ناخودآگاه از قانون راز بهره برده‌اند. زیرا آن‌ها عمدتاً به ثروت و راه‌های رسیدن به آن فکر می‌کند و اجازه نمی‌دهند که افکار متناقض وارد ذهنشان شود، در نتیجه ثروت به سراغ آن‌ها می‌آید. آن‌ها قانون جذب را در عمل نمایش می‌دهند. 

برن معتقد است که زندگی فعلی ما بازتابی از افکار گذشتۀ ماست و هرچه بیشتر به چیزی فکر می‌کنیم، بیشتر جذبش می‌کنیم. برن ادعا می‌کند که یکی از راه‌های تسلط بر ذهن و افکارمان آن است که یاد بگیریم چگونه ذهنمان را آرام کنیم و این مهم با مراقبه کردن به دست می‌آید. با آرام‌کردن ذهن نسبت به افکارمان آگاه می‌شویم و در نتیجه می‌آموزیم که افکار و سپس زندگی‌مان را کنترل کنیم. راندا برن نحوۀ استفاده از قانون و کتاب راز را بسیار ساده بیان می‌کند. ابتدا باید درخواست کنید، سپس باور کنید و ایمان داشته باشید و بعد دریافت کنید.
شاید دشوار باشد که قبول کنیم که خود ما مسئول آنچه در زندگی‌مان رخ‌داده هستیم و آن را جذب کرده‌ایم. اما برن با بیان دلیل و مدرک استدلال می‌کند که وقتی این حقیقت را بپذیرید، می‌توانید مسئولیت کامل زندگی‌تان را بر عهده بگیرید و با تغییر افکارتان و تمرکز بر آنچه می‌خواهید احساساتتان تغییر می‌کند و در نتیجه آن فرکانسی که به جهان می‌فرستید نیز متحول می‌شود.

بعد از تغییر فرکانس قانون جذب در زندگی‌تان جریان می‌یابد و واقعیت جدیدی در زندگی‌تان تجلی خواهد کرد. اگر می‌خواهید چیزی را در زندگی‌تان تغییر بدهید باید مطمئن باشید که اعمالتان با خواسته‌هایتان در تضاد نیست و طوری زندگی کنید که گویی پیش‌ازاین مراد دلتان را به دست آورده‌اید. 

با توجه ‌به تحقیقاتی که در رابطه‌ با خوش‌بینی، قدرت تجسم و روشن‌بینی صورت ‌گرفته است، نکات زیادی پشت پرده وجود دارد. کتاب راز افراد را تشویق می‌کند تا به ‌وضوح اهداف خود را تجسم کنند تا آنچه را می‌خواهند جذب کنند. این کتاب نشان می‌دهد که همیشه یک خط مستقیم بین اکنون و اینجا و جایی که مایلید باشید یا بروید وجود ندارد و ما انسان‌ها همیشه نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که چه موقع زمان تغییر است یا اینکه چه زمانی جهان اطراف ما به ‌سوی تحول پیش می‌رود. تنها سرمایۀ ما اعتقاد به خودمان و پشتکار است. کتاب راز ما را تشویق می‌کند که انگیزه‌مان را حفظ کنیم و اهدافمان را فعالانه دنبال کنیم و خودمان را در چهارچوب ذهنی بهتری قرار دهیم. 

خواندن کتاب راز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب راز یک کتاب خودیاری ساده و معنوی است که برای هرکسی که در جستجوی بهبود زندگی و رسیدن به مثبت‌اندیشی است لازم و خواندنی است. کتاب راز کتابی استثنایی برای کسانی است که می‌دانند چگونه به افکارشان جامۀ عمل بپوشانند اما اگر کسی نتواند جوهرۀ حقیقی این کتاب را درک کند این کتاب بر روی او اثر منفی گذاشته و توجیهی بر کم‌کاری و تنبلی او می‌شود. 

درباره نویسنده کتاب راز

تصویری از راندا برن نویسنده کتاب راز

راندا برن بانویی است که تجربیاتش در زندگی او را به‌سوی کشف قانون جذب سوق داد. او نویسندۀ مجموعه کتاب‌های راز است که هرکدام با نامی مجزا به چاپ رسیده‌اند ولی معنا و مفهوم کلی آن‌ها در ادامۀ یکدیگر است. راندا برن نویسنده و کارگردان استرالیایی، صاحب دو فرزند به نام‌های هایلی و اسکای است. در سال 2004 او پدرش را از دست داد و بعد از آن دچار بیماری افسردگی شد. او مدت‌ها درگیر این بیماری بود تا اینکه بالاخره به اصرار دخترش هیلی، کتاب علم ثروت (1910) نوشتۀ والاس دی واتلز را خواند.

راندا دربارۀ تجربۀ خواندن آن کتاب می‌گوید: «چیزی در وجودم مرا وادار می‌کرد که صفحات کتاب را ورق بزنم و هنوز هم می‌توانم به یاد بیاورم که وقتی داشتم آن کتاب را می‌خواندم اشک‌هایم سرازیر شده بود و روی صفحات می‌ریخت. آن کتاب دیدگاهی کلی از کتاب راز به من داد و شعله‌ای در قلبم روشن کرد.»
 او پس از مطالعۀ این کتاب خود به نوشتن کتاب روی آورد و آن زمان بود که قانون جذب و تفکر مثبت را کشف کرد و خودش اولین نفری شد که زندگی‌اش تحت‌تأثیر این قانون و شکرگزاری متحول شد. هنگام خواندن کتاب‌های راندا، ما به درون تجربیات زندگی پرفرازونشیب او فرو می‌رویم و دربارۀ کشفیات و تجربیات او می‌آموزیم.

راندا برن در دهه‌های جوانی زندگی‌اش به‌عنوان تهیه‌کنندۀ رادیو کار می‌کرد و بعداً به تلویزیون روی آورد. او در طول زندگی حرفه‌ای‌ خود چندین برنامۀ تلویزیونی تولید کرده که فیلم راز (تولید سال 2006) نیز یکی از آن‌هاست. او تا حالا چندین کتاب نوشته و در کشورهای مختلف دربارۀ کتاب‌هایش سخنرانی‌های مختلفی ارائه می‌کند. او همچنین تهیه‌کنندۀ فیلم The Secret: Dare to Dream  (2020) است که بر اساس کتاب راز او تولید شده. در این فیلم کیتی هلمز، جاش لوکاس و جری اوکانل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تنها با قدرشناسی است که زندگی پربار می‌شود.

درباره مترجم کتاب راز

مهدی قراچه‌داغی، خواهرزادۀ سهراب سپهری، مترجم کتاب راز، متولد دوازدهم آبان‌ماه سال 1326 است. او نه سال از تحصیلات اولیۀ خود را در کاشان، دو سال را در یزد و یک سال را در تهران گذراند و موفق به دریافت دیپلم ریاضی شد. بعد از آن در سال 1344 از دانشگاه بهشتی (دانشگاه ملی ایران سابق) مدرک لیسانس اقتصاد گرفت و بعد تلاش کرد در انگلستان ادامه تحصیل بدهد و مدتی هم به آن‌جا مهاجرت کرد اما آن را ناتمام گذاشت و به ایران بازگشت و در همان دانشگاه بهشتی در رشتۀ اقتصاد حمل‌ونقل هوایی فارغ‌التحصیل شد. قراچه‌داغی در همان سال‌ها در سازمان هوایی کشوری به‌عنوان اولین مدرس ایران مشغول به کار شد. او بیش از پانصد عنوان کتاب ترجمه کرده است. برخی از کتاب‌های او به شرح زیر است:
• از حال بد به حال خوب
• راز
• روان‌شناسی عزت ‌نفس
• مهرطلبی
• و ...

تصویری از مهدی قراچه داغی که کتاب راز اثر راندا برن را ترجمه کرده است

واکنش‌ها به کتاب راز

طرفداران کتاب راز مزیت اصلی این کتاب را در قدرت توانمندسازی آن می‌دانند. کتاب راز می‌تواند به شما یادآوری کند که حتی در تاریک‌ترین شرایط هم کارهای زیادی در حیطۀ کنترل شما برای تغییر شرایطتان وجود دارد. بسیاری از خوانندگان بعد از خواندن کتاب راز این تجربیات را به اشتراک گذاشته‌اند:
• کتاب راز نه‌تنها طرز فکر من، بلکه زندگی مرا هم تغییر داده است.
• حالا من خیلی شادتر از گذشته هستم.
• موقعیت‌هایی بود که فکر می‌کردم زنده از آن بیرون نخواهم آمد و به‌خاطر کتاب راز از آن موقعیت‌ها گذشتم.
• تمام چیزهای خوب به سراغم می‌آیند ... من همۀ چیزهایی که همیشه می‌خواستم را یکی پس از دیگری به دست می‌آورم.
• من عاشق خودم هستم و عیوب خودم را کاملاً پذیرفته‌ام. 

امتیازات

کتاب راز در Goodreads توانسته امتیاز 3.7 و در Amazon توانسته امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورد.

میزان فروش کتاب

راز به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده و با فروش بیش از سی میلیون نسخه از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن است.

نقل‌قول‌ها

لیزا نیکولز:
هرآنچه می‌خواهید، همۀ شادی‌ها، عشق‌ها، تنعم‌ها و موفقیت‌ها در عالم هستی وجود دارد و انتظار شما را می‌کشد. باید برای به دست آوردنشان احساس گرسنگی کنید. باید اراده کنید. وقتی برای آنچه می‌خواهید به دست بیاورید اشتیاق کافی پیدا کردید، عالم هستی آنچه را می‌خواهید در اختیارتان قرار می‌دهد. زیبایی و شگفتی آنچه را در پیرامونتان قرار دارد لمس و تجربه کنید. در مقام تعریف و تحسینشان حرف بزنید. انرژی خود را صرف گله و شکایت نکنید. آنچه را می‌خواهید در اختیار بگیرید تا از آن به مقدار بیشتری نصیب ببرید.

تحلیل سی بوک از کتاب راز

تحلیل سی بوک

خوانایی کتاب و روان بودن
کتاب راز بسیار مخاطب‌محور است و برای باانگیزه ماندن و مثبت‌گرایی به زبانی خودمانی و ساده نوشته شده است. 

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی
برای یک خوانندۀ خوش‌خوان با سرعت خواندن 250 کلمه در دقیقه، چیزی حدود 2 ساعت و 52 دقیقه زمان نیاز است تا کتاب راز را بخواند.

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
کتاب راز بارها در ایران توسط مترجمین مختلف ترجمه شده و به چاپ رسیده است. کتاب صوتی راز نیز بارها توسط گویندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تولید شده و در شبکه‌های کتاب‌خوانی و اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. 

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به کتاب معجزه شکرگزاری و کتاب کیمیاگر نیز بیاندازید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی