پسرک و کوهنورد (نشر قو)

(0)

450,000ریال

405,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4348

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پسرک و کوهنورد

انتشارات قو منتشر کرد:
نزدیک شکاف یخ، تخته سنگی سیاه از زیر یخ‌ها بیرون زده بود. هر دو به طرف آن رفتند و روی آن نشستند.
گرمای آفتاب مانند دوش آب گرم بر سر و روی‌شان می‌ریخت.
رِدی به آرامی انگشتان دردناک خود را خم و راست می‌کرد، مرد نیز همین کار را انجام می‌داد.
مرد سرش را بلند کرد و به رِدی خیره شد و گفت: کاری که تو کردی بیشتر به یک معجزه شبیه بود. پسربچه‌ای به سن و سال تو، آن هم به تنهایی...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

پسرک و کوهنورد  

کتاب پسرک و کوهنورد


بریده‌ای از رمان پسرک و کوهنورد:
«قطر دهانۀ شکاف یخ، حدود دو متر بود اما در قسمت‌های پایین‌تر به‌تدریج کم‌ و کمتر می‌شد. اما این‌که عمق شکاف چقدر بود رُدی نمی‌دانست. یکی، دو متر پایین‌تر، دیواره‌های یخ با شیبی تند تغییر مسیر داده بودند و کسی نمی‌دانست زیر آن شیب چه چیزهایی وجود دارد.»

کتاب پسرک و کوهنورد را جیمز رمزی اولمن، نویسنده و کوهنورد در سال 1988 به چاپ رساند. پسرک و کوهنورد داستان یک ماجراجویی‌ بی‌انتها است که با الهام از داستانی واقعی و ماجراجویی‌های خودِ نویسنده نوشته شده است. ماجراجویی‌های کوهنوردی اولمن، مبارزات رُدی شانزده ساله را برای غلبه بر مخالفت‌های خانواده‌اش خلق کرده است.

معرفی کتاب پسرک و کوهنورد اثر جیمز رمزی اولمن 

رمان پسرک و کوهنورد با عنوان اصلی Banner in the Sky اثر جیمز رمزی اولمن با ترجمۀ مجید عمیق یکی از ماجراجویانه‌ترین داستان‌های کوهنوردی است. غلبه بر ترس، تلاش برای رسیدن به یک هدف و ناامید نشدن از مضامین اصلی و اساسی کتاب پسرک و کوهستان است. این کتاب درس‌های مهمی را درمورد شجاعت، صبر و اراده به خواننده می‌آموزد. نویسنده عشق یک کودک به والدی را به تصویر کشیده که هیچ‌وقت او را ندیده اما از طریق داستان‌هایی آوازۀ شجاعتش به گوشش رسیده و حالا به هر قیمتی می‌خواهد همانند پدرش شجاع و جسور باشد حتی اگر در این راه جان خود را از دست بدهد. 

این حقیقت که پدر رُدی نتوانست قلۀ خاصی را فتح کند تنها مشکلی نیست که رُدی طی داستان با آن مواجه می‌شود. هیچ مردی و حتی کوهنوردان آموزش دیده نتوانسته‌اند که این قله را فتح کنند. رُدی طی این ماجراجویی و در این هوای سرد و خطرناک نباید تمرکزش را از دست بدهد، حتی یک لغزش کوچک ممکن است باعث سقوطش شود و نویسنده به خوبی بر این موضوع تأکید می‌کند. نویسنده همچنین شرایط آب و هوایی و آنچه در سر رُدی می‌گذرد را هنرمندانه در داستان گنجانده است. رُدی بارها و بارها تصمیم می‌گیرد که تسلیم شود و تنها هدف، مانعش می‌شود؛ گرفتن انتقام پدرش و برافراشتن پیراهن قرمز او بر فراز قله‌ای فتح نشدنی. 

خلاصه داستان

سیتادل، آخرین قلۀ فتح نشدۀ آلپ است. تنها مردی که جرئت به خرج داد و سعی کرد از این کوه صعود کند در تلاش برای این کار مُرد. این مرد جوزف مت بود، پدر رُدی مت...

حالا پس از پانزده سال و در سن شانزده سالگی، رُدی قصد دارد به مردی که هرگز نشناخت ادای احترام کند و کاوشی را که جان پدرش را گرفت به پایان برساند. او در تلاش برای رسیدن به هدفی غیرممکن، رویاها و جاه‌طلبی‌های پدرش را دنبال می‌کند. بنابراین پیراهن قرمز پدرش را به عنوان پرچم برمی‌دارد و به سمت چالش برانگیزترین قلۀ زمین می‌رود. قله‌ای که تا به آن روز هیچ‌کس حتی جرئت تلاش برای صعود از آن را نداشته است و آن را «فتح غیرممکن» می‌خوانند. قبل از این‌که رُدی بتواند به قلۀ این کوه برسد باید از پرتگاهی عظیم که جان پدرش را گرفت عبور کند تا بتواند پیراهن پدرش را بر فراز قله به اهتراز در بیاورد. آیا رُدی با وجود همۀ موانع پیش رویش قدرت بالا رفتن از کوه را دارد؟

«- تا حالا سعی کرده‌ای بالا بیایی؟
- بله، اما جای دست پیدا نمی‌کنم که بالا بیایم.
دوباره سکوت برقرار شد. رُدی لب‌هایش را به هم فشرد. سپس با لحنی مصمم و با صدایی بلند گفت: «من خودم راه چاره‌ای پیدا می‌کنم. حتماً راه چاره‌ای پیدا می‌کنم.»

خواندن کتاب پسرک و کوهنورد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب پسرک و کوهنورد با متن روان و قهرمان نوجوانش بیشتر داستانی باب میل نوجوانان است اما اگر به موضوعاتی مانند کوهنوری علاقه‌مندید خواندن این کتاب را از دست ندهید. کتاب پسرک و کوهنورد قطعاً تبدیل به یکی از بهترین کتاب‌هایی می‌شود که خوانده‌اید.

درباره نویسنده کتاب پسرک و کوهنورد

تصویر نویسنده کتاب پسرک و کوهنورد

جیمز رمزی اولمن در سال 1907 به دنیا آمد. او نویسنده و کوهنورد آمریکایی بود که در شهر نیویورک متولد شد. اولمن کوهنوردی حرفه‌ای نبود اما نوشته‌هایش او را به عضو افتخاری جامعۀ کوهنوردی تبدیل کرد. بیشتر کتاب‌های او دربارۀ کوهنوردی و جغرافیا بود. داستان کوتاهی از رمزی اولمن با عنوان Top Man در سال 1940 در مجلۀ شنبه شب چاپ شد، این داستان دربارۀ کوهنوردانی در حال صعود به کوهی در هند است و در چندین گلچین ادبی چاپ شده است. کتاب دیگری از او با عنوان برج سفید به تلاش‌‌ها و سرسختی‌های گروهی کوهنورد در راه صعود به قله‌های آلپ پرداخته است. کتاب پسرک و کوهنورد هم کتاب افتخاری نیوبری در سال 1955 بوده است.

اولمن علاوه بر کتاب‌های کوهنوردی‌اش، گزارشی از سفر یک ساله‌اش در دورافتاده‌ترین جزایر اقیانوس آرام جنوبی نوشت و آن را با عنوان Where the Bong Tree Grows به چاپ رساند. او در سال 1963 به هیئت اعزامی مورخان رسمی کوه اورست در آمریکا پیوست. در نهایت اولمن به‌خاطر مشکلات سلامتی‌اش مجبور شد در کاتماندو بماند و نتوانست جلوتر برود. او در سال 1971 بر اثر ابتلا به سرطان در بوستون درگذشت. 

امتیازات

کتاب پسرک و کوهنورد از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را به دست آورده است.

جوایز کسب شده

کتاب افتخاری نیوبری در سال 1955

می‌توانید کتاب پسرک و کوهنورد را با تخفیف ويژه از فروشگاه اینترنتی سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی