همسایه

(0)

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
347

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب همسایه

انتشارات هزاره سوم منتشر کرد:
در این کتاب، سه تن از مهم ترین روشنفکرانی که در عرصه ی روان کاوی و تفکر انتقادی کار می کنند در کنار هم نشان می دهند که چگونه مسئله ی دوست داشتن همسایه پرسش هائی پدید می آورد که برای بررسی های اخلاقی بسیار اساسی هستند و همارائی تئولوژیک جدید نظریه ی سیاسی را نشان می دهند.
تأمل بر واژه ی “همسایه"، که اشاره دارد بر همه ی پرسش های مرتبط با دیگری در فاصله ای که از سوژه دارد، در این کتاب به اوج نوینی دست می یابد. نویسندگان کتاب با استفاده از منابع دیالکتیک و هرمنوتیک، فلسفه ی فرانسوی معاصر، روان کاوی و آرای مفسران جدید سنت یهودی موفق شده اند تا پرسش مستقر در ذات واژه ی “همسایه" را به چیزی کاملا نو بدل کنند: یک تراژدی منطقی. (آلن بدیو)
همسایه بازاندیشی هیجان انگیزی است در مسئله ی فلسفی ای به نام “دیگری”. ترکیب روان کاوی لاکانی با سنت تئولوژیک در این کتاب بدیل ماتریالیستی جالبی فراهم می آورد برای تأملات کلی گویانه ی بی روح درباره ی اخلاق مبتنی بر دیگری که به نظر می رسد امروز در نحله های فلسفی حرف اول را می زند. (فردریک جیمسن)
کتابی که ژیژک، سانتنر، و راینهارد، هریک همسو با سبک و جهت گیری شخصی خود، فراهم آورده اند بسیار به موقع است. آن ها قدیمی ترین هنجارهای اخلاقی ما را گرفته و از دیدگاهی روان کاوانه و روانی - سیاسی واسازی شان کرده اند. در نتیجه به نظر می رسد که اصل "همسایه ات را دوست بدار" نه تنها تشویق به صلح و دوستی می کند، بلکه در عین حال پوششی است بر خشونت، و حتی گاهی آن را تشدید هم می کند و این نشان می دهد که چرا کلمه ی همسایه امروزه، برخلاف فریضه ی تئولوژیک مبنی بر دگر دوستی نامحدود، مکرراً در معرض تفسیرهای تنگ نظرانه قرار می گیرد. (اتین بالیبار)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی