30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
نظریه و نقد
آشنایی با تفکر تحلیلگرانه

آشنایی با تفکر تحلیلگرانه

(2)

500,000ریال

450,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1265

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آشنایی با تفکر تحلیلگرانه

انتشارات اختران منتشر کرد:
همه‌ی انسان‌ ها فکر می‌کنند. این در ذات ماست. اما بخش اعظم تفکر ما به‌خودی‌خود سوگیرانه، مغشوش، جاهلانه، یا پیش‌داورانه است. برای خوب فکر کردن باید دست‌کم مقدمات تفکر را، یعنی مؤلفه‌هایی را که هر جور اندیشیدنی بر پایه‌ی آن‌ها صورت می‌پذیرد، بشناسیم. به‌عبارت‌دیگر باید یاد بگیریم تفکر را به اجزای سازنده‌ی آن تجزیه و تحلیل کنیم.
برای تحلیلگری روش‌های متنوعی وجود دارد که هرکدام متخص به رشته یا حرفه‌ی فنی خاصی است. این نوع تحلیلگری‌ها اغلب مستلزم آموزش‌هایی است که ماهیتی تخصصی دارند. مثلاً بدون تحصیل در رشته‌ی شیمی نمی‌شود تحلیل‌های معتبر شیمیایی انجام داد. ‌اما آنچه در این کتاب راهنما آمده چیزی است مشترک میان همه‌ی اشکال تحلیلگری، چون همه‌ی این شکل‌ها مستلزم تفکرند و هر تفکری هم دربردارنده‌ی اجزای یا مؤلفه‌های فکری مشخصی است.
پرورش ذهنیت تحلیلگرانه مستلزم آموزش است. کسی که می‌خواهد چنین ذهنیتی را در خود بپروراند باید یاد بگیرد هر تفکری را به اجزای سازنده‌ی آن تجزیه کند و این اجزا را براساس معیارهای مشخصی بسنجد. اما برای پرورش چنین ذهنیتی هیچ قرص معجزه‌آسایی وجود ندارد. چیزی که خواننده باید از خود بپرسد این است: «آیا اراده و بینش کافی برای متعهد کردن خود به ممارست بلندمدت در این زمینه را دارم؟»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی