شیراز یک شهرسی ویک داستان

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
434

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شیراز یک شهرسی ویک داستان

انتشارات نیلوفر منتشر کرد:
کتاب شیراز که به کوشش محمد کشاورز گردآوری شده، یک مجموعه ‌داستان و شامل سی‌ویک داستان کوتاه از نویسندگان مختلف است. این کتاب اولین بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شده و ۴۲۴ صفحه دارد.
محمد کشاورز در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد. او از نویسندگان پرافتخار ادبیات معاصر به شمار می‌رود و چندین جایزه‌ی ادبی دریافت کرده است. از میان آنان می‌توان به جایزه‌ی ادبی گردون، جایزه‌ی ادبی اصفهان، جایزه‌ی فرهنگ فارس و جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی اشاره کرد.
کتاب شیراز شامل داستان‌هایی از نویسندگان مختلف است که همه در مکان با هم مشترک‌اند؛ تمام این داستان‌ها در شهر شیراز اتفاق می‌افتد. کشاورز در مقدمه‌ی این کتاب عنوان کرده که گاهی یک شهر در ادبیات برجسته می‌شود. او نیویورک را مثال زده و گفته نویسندگان بی‌شماری نیویورک را به‌عنوان مکان داستان‌هایشان انتخاب کرده و هر کدام توصیف متفاوتی از این شهر ارائه کرده‌اند. به زعم او، شیراز نیز چنین ویژگی شگفت‌آوری دارد. شیراز هر انسانی را مسحور خود می‌کند. امروز شیراز شهری اصیل است که مدرنیزه نتوانسته جوهره‌ی درونی‌اش را از بین ببرد. شیراز همچنان همان شهر تاریخی با مردمی دل‌نشین و مهربان است. این شهر با عنوان شهر ادب و هنر شناخته می‌شود. شاعران درخشان بسیاری در این شهر پرورش یافته‌اند. شیراز در قلب هر ایرانی جایگاه خاصی دارد و اصلاً عجیب نیست که در ادبیات نیز به‌کرات به آن اشاره شده باشد.
داستان‌های کتاب شیراز را نویسندگان چیره‌دستی نوشته‌اند که نام برخی‌شان برای ما بسیار آشناست. از میان آنان می‌توانیم به صادق چوبک، سیمین دانشور و صادق هدایت اشاره کنیم. این داستان‌ها در بازه‌ی حدودی یک قرن نوشته شده‌اند. نویسندگان هر کدام دیدگاه‌های خاص خود را دارند و شیراز را از دید خودشان توصیف کرده‌اند و داستان‌های جذابی در این شهر رقم زده‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی