دختران روز دی

(0)
نویسنده:

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
879

علاقه مندان به این کتاب
23

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختران روز دی

انتشارات چترنگ منتشر کرد:
مدت‌ها پیش از آنکه روز موعود برای هجوم متفقین به اروپا را حتی بتوان تصور کرد، اسم رمزی برای آن در نظر گرفته شده بود: روز دی. دی حرف ابتدایی کلمۀ «دِی» به معنای روز بود؛ همان‌طور که جِی ابتدای کلمۀ فرانسوی «ژور» به معنای روز و ایچ حرف ابتدایی کلمۀ «آور» به معنای ساعت بود.
تا زمان تهاجم متفقین به اروپا فقط یک سال باقی بود و آن‌ها باید برای زمینه‌سازی، گروه‌های مقاومت را تغذیه، تأمین، تجهیز و سازماندهی می‌کردند و افراد را آموزش می‌دادند. مردان در جنگ بودند. بریتانیا با کمبود نیرو مواجه بود. از این رو تصمیم بر این شد که برای عملیات مخفی در فرانسه زنان را استخدام کنند.
زن‌ها پنهانکار بودند، به انزوا عادت داشتند و در تنهایی خونسرد و شجاع بودند. آن‌ها قاصدان بسیار خوبی بودند و آزادانه تر رفت‌و‌آمد می‌کردند. مردان در جنگ بودند؛ پس اگر مردی بی‌دلیل در جایی پرسه می‌زد، به او مظنون می‌شدند.
به این ترتیب، مقدمات استخدام زنان فراهم شد...
قسمتی از متن کتاب
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • ملیحه موسیوند
    • پاسخ به نظر

    کتاب دختران روز دی کتابی در مورد جنگ جهانی دوم با محوریت دختران و زنان که نقش مهمی در جنگ داشتند اما کمتر اسمی ازشون برده میشه. اتفاقات در فرانسه رخ میدهد و بین چریک ها و نیروهایی که در انگلیس آموزی دیده آمد و راهی فرانسه میشوند. فرانسه ای که تحت اشغال نازی هاست و به شهری بی روح تبدیل شده .

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی