آنتونن آرتو و اثرش

(0)

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
269

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنتونن آرتو و اثرش

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
کتاب «آنتونن آرتو و اثرش» درحالی‌که نظرات آنتونن آرتو درباره‌ی تئاتر را وارسی می‌کند، می‌کوشد تا آن‌ها را در عرصه‌ی وسیع‌تر اهمیت او به‌عنوان شخصیتی مکتب‌ساز، نیرویی انقلابی و مورد روانشناسانه‌ی بی‌نظیر تاریخی بررسی کند.
درباره‌ی کتاب:
این مطالعه‌ی مختصر، درحالی‌که نظرات آنتونن آرتو درباره‌ی تئاتر را وارسی می‌کند، می‌کوشد تا آن‌ها را در عرصه‌ی وسیع‌تر اهمیت او به‌عنوان شخصیتی مکتب‌ساز، نیرویی انقلابی و مورد روانشناسانه‌ی بی‌نظیر تاریخی بررسی کند.
چون زندگی و اثر آرتو به‌شکلی جدایی‌ناپذیر درهم تنیده و برهم بافته شده‌ است، بخشی قابل‌توجه از این کتاب به شرح زندگی او می‌پردازد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
آنتونن آرتو، مردی که زیست و زجر کشید و خروشید و معشوق دوستانش شد، مرده است. او دیگر نیست، اما لِرد وجودش ـ یک میلیون کلمه‌ی به‌خط‌شده در منتخب نامه‌ها و نوشته‌هایش، نقاشی‌هایش، حالت بدن متحرک در فیلم‌هایش، و خش صدای ضبط‌شده‌اش ـ نه‌فقط باقی است، بلکه همچنان مدهوش‌کننده است. و همانند آن جنازه‌ای که در نمایشنامه‌ی یونسکو انبساط‌یافتنش ادامه‌دار است، بسط یافتن یادگاران آرتو نیز ادامه‌دار است. اما اثر خود آرتو، درهم متراکم شدن خاطرات آن‌هایی که می‌شناختندش، این توضیحات و تفسیرات و این مقالاتی است که این یا آن گروه یا مریدان و پیروانش را به تقلید از اعمالش یا زندگی با تصویر یا تمثالش ترغیب می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی