30بوک
کتاب عمومی
علمی
عمومی
به زبان اینشتین

به زبان اینشتین

(0)

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
201

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب به زبان اینشتین

انتشارات فاطمی منتشر کرد:
بعضی از افراد عادت دارند نظریه نسبیت اینشتین را در حوزه هایی کاملا بی ارتباط با فیزیک - مثل اخلاق، زیبایی شناسی و سیاست - وارد، و ادعا کنند همه چیز نسبی است!
فیزیک، علمی است که به مطالعه حقیقت فیزیکی می پردازد. آنچه ما از فیزیک انتظار داریم، توصیف عینی این حقیقت است؛ توصیفی فراتر از نگاه و درک محدود افراد. فیزیک نباید صرفاً به چیزهایی بپردازد که از منظرهای (بخوانید «در چارچوب مرجع های») متفاوت، متفاوت اند؛ بلکه باید به حقایق بنیادی و عینی ای بپردازد که همگان بر سر آن ها اتفاق نظر دارند.
واقعیت این است که همه چیز هم نسبی نیست. نظریه نسبیت، دربردارنده عینیتی است فراتر از کش آمدن زمان و فشرده شدن فضا - که به حق، برای ما شگفتی آفرینند. اگر همه چیز نسبی بود، در فیزیک هیچ چیز مطلقی وجود نداشت و علم، دیگر نمی توانست ادعای توصیف یک حقیقت عینی فیزیکی را داشته باشد. درست است که در نظریه نسبیت، مفاهیم مهمی که بر مبنای فهم متعارف ما، مطلق محسوب می شوند – به ویژه فضا و زمان - به مفاهیم نسبی ای تبدیل می شوند که به منظر شخص (چارچوب مرجع او) وابسته اند، اما این مطلق ها کاملا از بین نرفته اند بلکه به صورت یک مطلق بسیط و جامع تر به نام «فضا - زمان چهاربعدی» در آمده اند.
در نهایت باید گفت نسبیت، نه تنها درک ما از حقیقت عینی و مطلق را محدود نکرده، بلکه آن را بهبود و گسترش داده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی