مرثیه ای برای رویای آمریکایی (پالتویی)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
258

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مرثیه ای برای رویای آمریکایی

انتشارات صاد منتشر کرد:
کتاب مرثیه ای برای رویای آمریکایی نوشته نوآم چامسکی است که با ترجمه محمد نصیری منتشر شده است. نوام چامسکی یکی از تندترین منتقدان نظام سرمایه‌داری نئولیبرال -و البته هر نظام متمرکز دیگر- است او در این کتاب به شرح اعتقاداتش پرداخته است.
چامسکی کتاب خود را با رویای آمریکایی آغاز می‌کند. رویای آمریکایی یعنی اینکه آدم با تلاش می‌تواند از هیچ به همه جا برسد: «پدر خودم را در نظر بگیرید. او در سال 1913 از یک روستای بسیار فقیر در شرق اروپا به آمریکا آمد. در یک کارگاه در بالتیمور کاری پیدا کرد و به تدریج خودش را بالا کشید، به کالج رفت، مدرک گرفت و درنهایت هم دکترا گرفت. خیلی‌های دیگر نیز همین داستان را داشتند».
در پایان هر فصل، گزیده‌ای از مهم‌ترین متون کلاسیک -از ارسطو و آدام اسمیت گرفته تا سخنرانی‌های قانون اساسی آمریکا و همچنین متن برخی از قوانین سال‌های اخیر آمریکا- به عنوان شاهد مثال آورده می‌شود تا خواننده هرچه بیش‌تر در جریان تاریخی ایده‌ها قرار بگیرد.
مرثیه‌ای برای رویای آمریکایی نه‌تنها کتابی درباره‌ اقتصادسیاسی است بلکه تاریخ سرمایه‌داری و همچنین تاریخ اقتصادی، سیاسی و حقوقی صدساله‌ اخیر آمریکا را به زبانی ساده پیشاروی خواننده قرار می‌دهد. درنهایت، این کتاب نوعی دعوت به کنش است، دعوت به پایان‌ دادن به نابرابری، چراکه اگر ما به نابرابری پایان ندهیم، نابرابری به ما پایان خواهد داد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی