30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
اروپا
ملت ها و ملی گرایی

ملت ها و ملی گرایی

(0)
نویسنده:

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
736

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ملت ها و ملی گرایی

انتشارات گام نو منتشر کرد:
میهن پرستی همیشه بخشی از زندگی انسانها بوده است اما نظریه‌پردازان در پاسخ به اینکه آیا ناسیونالیسم همان میهن پرستی است یا نه دیدگاه های گوناگونی ابراز کرده‌اند.
ارنست گلنر ناسیونالیسم را گونه‌ای متمایز از میهن پرستی می داند که در جهان مدرن نمایان و فراگیر می‌شود و در کتاب پیش رو به واکاوی ریشه‌های تاریخی و اجتماعی آن می‌پردازد.او زندگی بشری را به سه دوره اقتصادی: پیشا کشاورزی؛ کشاورزی؛ و صنعتی تقسیم و نقش فرهنگ و رابطه آن با دولت را در این سه دوره بررسی می‌کند. صنعتی شدن و پیدایش جامعه صنعتی از دیدگاه گلنر تحولی اساسی و یگانه در تاریخ بشر بوده است .
جامعه ای که بدون رشد پیوسته، فراوانی و مهارتهای نوین نمی تواند ادامه پیدا کند و از این رو نیازمند یک فرهنگ والا و فرهیخته در چارچوب مرزهای ملی و یک سیستم آموزشی است تا دولت از طریق آن در کنار ترویج فرهنگ ملی در راستای ایجاد همگونی فرهنگی و احساس یگانگی اجتماعی بر آموزش و جامعه پذیری افراد جامعه تحت حاکمیت خود نظارت کند، و انسانهایی تراز جامعه‌ی صنعتی یعنی همگون، باسواد و فرهیخته و بی نام و نشان پرورش دهد. پیامد چنین سیاست هایی پدید آمدن ناسیونالیسم است که در آن بر همگونی و هماهنگی فرهنگی واحد ملی و واحد سیاسی تاکید می شود .به سخن ارنست گلنر پیوند دو سویه فرهنگ و دولت مدرن چیزی کاملاً نو است و به طور گریزناپذیری از ضروریات اقتصاد مدرن سرچشمه می گیرد.....
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی