30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
آموزش، نقد و نظریه
تئاتر پست دراماتیك و امر سیاسی

تئاتر پست دراماتیك و امر سیاسی

(0)
نویسنده:

3,600,000ریال

3,240,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
538

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تئاتر پست دراماتیك و امر سیاسی

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
در «تئاتر پست‌دراماتیک و امر سیاسی» با عنوان فرعی «چشم‌اندازهای بین‌المللی بر اجرای معاصر» مجموعه جستارهای کنفرانسی بین‌المللی با موضوع «تئاتر پست‌دراماتیک به‌مثابه‌ی /‌‌ یا تئاتر سیاسی: بازنمایی، رسانه‌ای‌ شدن و کاپیتالیسم پیشرفته» است که در مؤسسه‌ی مطالعات آلمانی و رمنس سپتامبر 2011 در لندن برگزار شد. اصطلاح «تئاتر پست‌دراماتیک» که هانس – تیس لمان در دهه‌ی 1990 به‌نحوی نظام‌مند طرح کرد، اکنون در سطح جهانی رواج یافته است. از زمان انتشار نسخه‌ی اصلی کتاب تئاتر پست‌دراماتیک در سال 1999 تاکنون، این کتاب به بیست زبان ترجمه شده است.
در این کتاب، جنبه‏‌های مهم مسائلی که با چرخش پست‏‌دراماتیک در تئاتر، در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، طرح شده‌اند به بحث گذاشته می‏‌شوند: جایگاه مخاطب و اسلوب‏‌های تماشاگری در تئاتر پست‏‌دراماتیک؛ دعاوی سیاسی تئاتر پست‏‌دراماتیک؛ رابطه‌ی جاری و مداوم تئاتر پست‏‌دراماتیک با سنت دراماتیک؛ ویژگی‏‌های دیالکتیکی تئاتر پست‌‏دراماتیک، و یا پرهیزش از دیالکتیک؛ مسائل مربوط به بازنمود و امر واقعی در تئاتر؛ نقش بدن‏‌ها، ادراک، ظاهر و تئاتریکالیته در تئاتر پست‏‌دراماتیک؛ و نیز سوبژکتیویته و عاملیت در تئاتر و اجرای پست‏‌دراماتیک.
پژوهشگران در این کتاب با ارائه‌ی تحلیل‏هایی از گستره‌ی وسیعی از نمونه‌های اجراهای بین‏‌المللی به‌‏نحوی توأمان آری‏‌گویانه و نقادانه با مواضع نظری هانس- تیس لمان درگیر شده و این مواضع را با رویکردهای نظریه‏‌پردازان دیگری نظیر فیشر-لیشته، رانسیر و دیگران مرتبط می‏‌کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی